sannheten_666 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Russerne drev faktisk med det på 60/70-tallet en gang. Men det er liten grunn til å tro at tretalls-systemet (eller noe annet) erstatter binærtallsystemet med det første, siden det betyr at vi må droppe alle transistorer og gå over til vakuum-tuber... er det noe ala det samme som fås kjøpt i snuskete forretninger, og som jeg får tilbud om å kjøpe på mail hver uke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Russerne drev faktisk med det på 60/70-tallet en gang. Men det er liten grunn til å tro at tretalls-systemet (eller noe annet) erstatter binærtallsystemet med det første, siden det betyr at vi må droppe alle transistorer og gå over til vakuum-tuber... er det noe ala det samme som fås kjøpt i snuskete forretninger, og som jeg får tilbud om å kjøpe på mail hver uke? så absolutt ikke, jeg tror du tenker på en helt annen form for vakuumtuber... Den vi snakker om er forløperen til transistoren... Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 aha! jeg begynte nesten å lure på om jeg var på feil forum Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 DDR,QDR, etc bruker henholdsvis 4 og 8 tilstander pr klokkepuls for å overføre data, istedetfor de vanlige 2 tilstandene. Er brukt på minnebrikker (DDR minne) og på FSB (quad data rate på intel chipsett siden P4-en kom) Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...surprise-monday Jeg tviler på at AMD kommer til å gjøre de store endringene i fabrikasjons-strategien sin, m.t.p at de nylig har fått 4-500mill USD fra Tyskland... Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Er det forøveri noen som kan forklare hvorfor AMD valgte å bruke L3 cache fremfor delt L2 cache som Intel? Skulle tro Intels tilnærming gav de samme resultatene (den er jo shared), uten den ekstra latency og kompleksitet et tredje nivå gir. Ser også at Nehalem skal få seg L3 cache.. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) amd produserer k8 65 m istede for phenom Tja er vel såfornuftig å produsere billigere k8 som tlb infiserte k10. Er vel bare å innså at phenom ba og b2 rev stort sett er en fiasko fra amd. Greit nok å da kunne produsere k8 noe rimeleligere som jeg antar 65 nm er i forhold til 90 nm. Endret 11. desember 2007 av Osse Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) AMD has promised its investors that it can ship its dual and triple K10 marchitecture in early 2008. The platform for this environment is codenamed Perseus and Toliman is the Tri core, while Kuma is a dual core. All these chips are 65nm and are directly derived from the K10 marchitecture. These chips have support for DDR2 memory, 2MB L3 cache memory, Hypertransport 3.0, AMD-V and they will come in AM2+ flavour. AMD recommend to use these with RS780 upcoming integrated chipset and R6xx or Hybrid graphics will be an option for you. This is the only dual and tri core that AMD plans for 2008 and this will get replaced my middle 2008 by 45 nanometre based Kodiak platform. Kilde. Won’t be selling Fabs Yesterday AMD CEO Hector Ruiz told investors that the company hopes to break even in the second quarter of 2008 and to return to profitability in third quarter 2008. Many on Wall Street had hoped that AMD would provide details on its "asset lite" strategy. This would include its plans to sell off some FABs and outsource manufacturing tasks to cut costs. AMD didn’t announce such a plan and we know for a fact that this would be the final nail in the coffin. AMD can barely compete with Intel FAB capabilities and it doesn’t need TSMC or IBM to increase margins to its chips as AMD already has higher manufacturing costs than it would have it in that case. It looks like Core 2 Quad 45nm based Yorkfield CPUs won’t get real competition at least until Q3 2008 and Intel should be getting ready with Nehalem at that time. Intel plans to have Nehalem native quad core in Q4 2008 and with eight cores native Nehalem in the pipe for 2009. AMD didn’t even try to put a focus on ATI’s success over the last two quarters, as the company is coming back on both chipset and graphics fronts, but unfortunately AMD needs a better Quad core and eventually dual and tri cores to get back in the game. Kilde. Har forsåvidt ingenting med topic å gjøre, så legger den i spoiler. AMD confirms Shanghai quad and Montreal octo core: Back in April we mentioned that Shanghai and Montreal are the K10 successor codenames. Yesterday at analyst day in New York, Mario Rivas has confirmed the existence of these two. Shanghai is the next quad core that comes to save Barcelona's K10 bottom. This is an improved K10 design that AMD insider also call K10.5 and this new chip will have 512KB L2 cache per core, it is a native quad core design but it will have 6MB L3 cache. Barcelona / Agena K10 has only 2MB. The new 45nm chip will use RDDR2 memory, 3x Hypertransport 1, it will have IPC enhancements and support for AMD-V. According to AMD's current plan, it expects to ship these chips in 2H 2008. Montreal is the next generation chip and it will come with octal or quad core design. It will have 1MB L2 memory per core, 6 to 12MB L3. It supports DDR3 memory, 4X Hypertransport 3 and AMD-V. As far as we know Octal core design will be based on two quad cores stitched together. AMD plans to have this in first half of 2008 again late to Intel as by this time Intel should have Nehalem quad and even octal cores out. Kilde. A big surprise for overclockers AMD didn’t even wanted to give up this information at investors event but it is working on the introduction of a brand new of Black series of Phenom, meant for the retail. This CPU has been inspired by a great success of the Athlon black edition box 5000+ and 6400+ series and AMD hopes to get the same success with the unlocked Phenom's. We don't know the clock speeds but we will try to find out. Kilde. Endret 15. desember 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Phenom Black Edition: Lenke til kommentar
wiak Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 -LIKMARK- sjekk dette https://prisguiden.no/fritekst_sok....d=HD960ZWCGDBOX alle elsker produkt koder! Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ser man det *JULEBONUS* vente vente Lenke til kommentar
wiak Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ser man det *JULEBONUS* vente vente you won bonus round one loading...... round two Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Så er det bare å vente å se om denne klokker noe bedre enn "standar" Phenom... min 9500 rusler og går på 2.6GHz, det med volt på 1.4 Har prøvd å justert strømmen opp ett par hakk for å nå 2.7... men enten så går ikke det eller så må volten så mye opp at det blir uhensiktmessig med tanke på varmen. Tempen hos meg ligger på hyggelige 50grader på load Lenke til kommentar
Osse Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Phenom ned på prisnivået til x2 6400 Blir nok endel billige 4 kjerner på noen. Er spent på om BE og individuell kjerneklokking vil fungere bedre. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Noen som kan fortelle meg hva som er den høyeste OCen man har fått til (altså WR) med Phenom? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En Phenom BE som klokker til 3Ghz og koster ca. 1500 hadde jeg kjøpt "på flekken". Den kommer kanskje snart? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Må nok godt over 3ghz før eg oppgraderer. Skal ha vesentlig bedre ytelse enn min Opteron 185 @ 3ghz før eg oppgraderer. noe under 3,5ghz er ikkje aktuelt i det hele tatt Lenke til kommentar
s13 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Så firekjerner på 3ghz er ingen vesentlig forskjell fra en 2 kjerner på 3ghz? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 I tillegg så yter de ikke likt på samme klokke for klokke sånn ellers heller pga. andre forbedringer i arkitekturen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Nå sitter jeg med mer enn ett system, så "problemstillingen" å holde på f.eks. en favoritt S939-rigg er ikke tema her i gården. (Min sådan gikk for noen uker siden for ett par laken) Å sammenlikne en dualcore mot en quad tyder kanskje på at man bør prøve seg på noe annet? Men det er jo også bra å være "trofast". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå