Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSI K9A2 Platinum har faktisk en innebygget kontroller fra Promise som støtter SAS:

On-Board SATA

 

• 4 SATA II (1~4) ports by AMD® SB600

• 2 SATA II (5~6) ports by Promise® T3, support SAS ready devices, for storage devices only

• 2 eSATA ports by Promise® T3, for storage devices only

- Supports storage and data transfers at up to 300 MB/s

 

Det hadde vært interessant å se en test av den med et par disker i raid 0 eventuelt 0+1.

Lenke til kommentar
Tenkte å lage en "show-off" pc, med dette kabinettet stående på en alu. eller stål trille/bord eller noe sånn :)

Høres temmelig vilt ut ja :thumbup:

 

Men det kabinettet der har jeg og jeg hadde det vel bare sammenskrudd i et par dager. Hva er liksom logikken med diskene og psuen på toppen? Ikke er det mulig å snu det heller. Så mitt går nok under drillen for en heftig ombygging om ikke så lenge

Lenke til kommentar
MSI K9A2 Platinum har faktisk en innebygget kontroller fra Promise som støtter SAS:
On-Board SATA

 

• 4 SATA II (1~4) ports by AMD® SB600

• 2 SATA II (5~6) ports by Promise® T3, support SAS ready devices, for storage devices only

• 2 eSATA ports by Promise® T3, for storage devices only

- Supports storage and data transfers at up to 300 MB/s

 

Det hadde vært interessant å se en test av den med et par disker i raid 0 eventuelt 0+1.

 

Må bare innrømme at jeg har ikke den fjerneste peiling på raid og oppsett av det... :blush:

 

Tenkte å lage en "show-off" pc, med dette kabinettet stående på en alu. eller stål trille/bord eller noe sånn :)

Høres temmelig vilt ut ja :thumbup:

 

Men det kabinettet der har jeg og jeg hadde det vel bare sammenskrudd i et par dager. Hva er liksom logikken med diskene og psuen på toppen? Ikke er det mulig å snu det heller. Så mitt går nok under drillen for en heftig ombygging om ikke så lenge

 

Tenker du da å "flytte" bunnen øverst? altså at hk´et blir stående på toppen?

Lenke til kommentar
Tenker du da å "flytte" bunnen øverst? altså at hk´et blir stående på toppen?

Jepp, er jo ikke vits å ha det med hovedkortet på bunnen syns jeg. Blir veldig trangt og alt for knotete med hovedkortet på bunnen.

 

Tror Jeg kommer til å gjøre det samme hvis Jeg bestemmer meg for å kjøpe dette "kabinettet"..

 

Førjuls arbeid :new_woot:

Gjør det så snart jeg får tid med mitt :p.

Lenke til kommentar

Ser fram til testene dine kent, er litt gira på ett nytt prosjekt jeg også, men blir nok bare å modde det kabinettet der i julen (kjøpte det på netshop tilbuds-saken).

 

off-topic: trur det kabinettet der kan bli fett med litt vannkjøling, lurer bare på hva jeg skal gjøre med fasekjøleren min :p

Lenke til kommentar
(CL7-7-7-20 @ 1.8V)
Hmm... Hvis poenget er at de skal få Spider-platformen til å yte bedre, ville det ikke vært bedre med litt mer über timings enn det der?

Jo, 13,1 ns er ikke bra. Selv DDR2-800 CL5 har jo lavere responstid (12,5ns).

Hadde de fått det ned på CL6 (11,25 ns) eller CL5 (9,4 ns) så ville det vært bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
(CL7-7-7-20 @ 1.8V)
Hmm... Hvis poenget er at de skal få Spider-platformen til å yte bedre, ville det ikke vært bedre med litt mer über timings enn det der?

Jo, 13,1 ns er ikke bra. Selv DDR2-800 CL5 har jo lavere responstid (12,5ns).

Hadde de fått det ned på CL6 (11,25 ns) eller CL5 (9,4 ns) så ville det vært bedre.

 

Det første jeg tenkte når jeg så de timingsene var DDR3...;)

 

synes de timingsene er grusomt høye, det er riktignok valueram så en kan ikke forvente noen heftige timings. Men de burde da heller fått de ned på cl6 før jeg kunne ha begynt og vurdere de... har en først råd til en spider-plattform er det kanskje ikke valueram en bruker? ;)

Lenke til kommentar

 

HER er link til Kingstons pressemelding.

 

(CL7-7-7-20 @ 1.8V)
Hmm... Hvis poenget er at de skal få Spider-platformen til å yte bedre, ville det ikke vært bedre med litt mer über timings enn det der?

Jo, 13,1 ns er ikke bra. Selv DDR2-800 CL5 har jo lavere responstid (12,5ns).

Hadde de fått det ned på CL6 (11,25 ns) eller CL5 (9,4 ns) så ville det vært bedre.

 

Det første jeg tenkte når jeg så de timingsene var DDR3...;)

 

synes de timingsene er grusomt høye, det er riktignok valueram så en kan ikke forvente noen heftige timings. Men de burde da heller fått de ned på cl6 før jeg kunne ha begynt og vurdere de... har en først råd til en spider-plattform er det kanskje ikke valueram en bruker? ;)

Som Pac-Man sier er dette tross alt value ram, som kjører på standard DDR2 spenning. Derfor dårlige tilgangstider.

Det som er litt "vittig" (eller trist for den saks skyld) er at de tydeligvis har tenkt å fortsette med "Phenom compatible/SLI certified/ Intel approved" tullet sitt. Hadde vært greit med litt informasjon om hva som gjør disse produktene spesielt kompatible (utenom noe markedsførings svada som all med mer enn en hjernecelle gjennomskuer)..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det som er litt "vittig" (eller trist for den saks skyld) er at de tydeligvis har tenkt å fortsette med "Phenom compatible/SLI certified/ Intel approved" tullet sitt. Hadde vært greit med litt informasjon om hva som gjør disse produktene spesielt kompatible (utenom noe markedsførings svada som all med mer enn en hjernecelle gjennomskuer)..

 

Jeg er også lei dette markedsføringsvåset, er ofte bare klistremerket som skiller det fra helt "vanlig" ram...

 

spesielt OCZ har vært veldig på dette med SLI ready, crossfire ready, vista ready og alt annet markedsføringsvås...

Lenke til kommentar
Det som er litt "vittig" (eller trist for den saks skyld) er at de tydeligvis har tenkt å fortsette med "Phenom compatible/SLI certified/ Intel approved" tullet sitt. Hadde vært greit med litt informasjon om hva som gjør disse produktene spesielt kompatible

Normalt skal slik ram være kompatible med alle vanlige systemer med den minnetypen. Når de sier at minnet er spesielt rettet mot en type maskinvare så hinter det om at spesialtilpasningen gjør minnet mindre kompatibelt med andre systemer. Altså dårligere kompatibilitet på generell basis. Sånt liker jeg ikke.

 

Ellers så må jeg si at DDR2-1066 CL7 vil bli tilgitt av meg om prisen blir riktig. Dvs. havne omtrent midt mellom prisen på DDR2-1066 CL5 og DDR2-800 CL4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...