DYM Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Culpa: Jeg gjorde akkurat det du vurderer. Asus 790FX Deluxe kort, god RAM, Thermalright 120 Extreme kjøler og en 6000x2. Overklokker det jeg kan mens jeg venter på Phenom 3000Mhz+ Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 hei. phenom stopper på 2,7GHz i mitt oppsett har hatt den på 2,8 men da er den ikkje stabil, men er overbevist om at dersom eg hadde hatt eit betre hovedkort hadde eg klart meir. skal derfor finne meg eit godt overklokkings kort til socket am2+, er det noen på markedet i dag? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 hei. phenom stopper på 2,7GHz i mitt oppsett har hatt den på 2,8 men da er den ikkje stabil, men er overbevist om at dersom eg hadde hatt eit betre hovedkort hadde eg klart meir. skal derfor finne meg eit godt overklokkings kort til socket am2+, er det noen på markedet i dag? For øyeblikket er det vel bare AMDs egne 790-brikkesett (husker ikke navna på de forskjellige klassene) som er på markedet. Ville vurdert å vente til det kommer noe mer på markedet eller at AMDs brikksett blir mer modent. 2,7 GHz er fullt brukbart, det. Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 For øyeblikket er det vel bare AMDs egne 790-brikkesett (husker ikke navna på de forskjellige klassene) som er på markedet. Ville vurdert å vente til det kommer noe mer på markedet eller at AMDs brikksett blir mer modent. 2,7 GHz er fullt brukbart, det. disse kortene er dei einaste med med am2+ socket men er nokon av disse betre til overklokking en andre? har trua på gigabyte med tanke på overklokking. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Vet ikke om det er gammelt nytt men Phenom er på lager! Har tipset HW om det og bedt om en test. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) hadde vært litt ok om hw kunne testet med 790fx chipset, og 3870...... med og uten cf......... fådd den første Spider plattform reviewen, samt en skikkelig gjennomgang med overdrive, gjerne phenom .. mot 5000+ BE gjerne sammenlignet mot sitt standard oppsett. Dette ville også være nytting til å se hvordan 4 x cf er mot 2 x cf, over nyåret engang. Endret 3. desember 2007 av Osse Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 hadde vært litt ok om hw kunne testet med 790fx chipset, og 3870...... med og uten cf......... fådd den første Spider plattform reviewen, samt en skikkelig gjennomgang med overdrive, gjerne phenom .. mot 5000+ BE gjerne sammenlignet mot sitt standard oppsett. Dette ville også være nytting til å se hvordan 4 x cf er mot 2 x cf, over nyåret engang. Får utstyret mitt til helga så da får vi ta litt klokking på FX plattform, og testing på 1,2,3 eller 4 skjermkort Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Dette ville også være nytting til å se hvordan 4 x cf er mot 2 x cf, over nyåret engang. Hva er det som mangler for å kunne teste det nå? Driverstøtte? MSI K9A2 Platinum Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Dette ville også være nytting til å se hvordan 4 x cf er mot 2 x cf, over nyåret engang. Hva er det som mangler for å kunne teste det nå? Driverstøtte? MSI K9A2 Platinum Mener jeg såg noe om at 4 x cf støtte først kommer i januardriveren fra AMD. Men den finnes garantert i en betadriver. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Blir veldig glad hvis noen kommer over en slik betadriver, er ikke sikker på hva som følger med pakken Har ventet på denne pakken i en mnd nå... begynner å få abstinenser.. he he men til helga... da blir det pils og testing Endret 3. desember 2007 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Blir et temmelig sykt oppsett det der Kent! Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Blir et temmelig sykt oppsett det der Kent! Takker Håper bare at jeg får alt til å virke da Tenkte å lage en "show-off" pc, med dette kabinettet stående på en alu. eller stål trille/bord eller noe sånn Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Ja, du må gjerne utdype i det vide og det breie med bench, bilder etc. da du får satt det opp og testet litt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Litt kjipt med Quadfire nå ikkje engang crossfire driverene er veldig gode enda i spill! Om 10 år tenker jeg de har laget Quadfire drivere som funker sånn passe Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Hmm hører nå at Crossfire yter bedre enn SLI i flere situasjoner . Kent: Blir spennende å se dette, men er redd du kan få problemer med drivere inntil 8.01, men krysser fingerne 4*HD3870 er jo bare helt rått. Endret 3. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvordan er forresten ytelsen på CF i Crysis? Har liksom ikke hørt noe om det. 4x HD3870 kan jo bli fett nok i Crysis, om det skalerer bra f.eks Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 but also 3 and 4 identical cards with its Radeon HD 3800. In reality, this is just an announcement however, since the drivers shouldn't truly be ready until next month at best, AMD itself talking about an actual maximal improvement of only x3.3 with 4 cards. Kilde Jeg vil nå kalle 3,3x veldig bra. Her testes 3850 vs 3850 Crossfire i Oblivion og UT3. Radeon HD 38x0 ut til å gjøre det ganske dårlig i Crysis med nåværende drivere. Med tanke på at det går mye bedre i andre spill så er det ikke utenkelig at neste driver vil gi en stor ytelseøkning. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 but also 3 and 4 identical cards with its Radeon HD 3800. In reality, this is just an announcement however, since the drivers shouldn't truly be ready until next month at best, AMD itself talking about an actual maximal improvement of only x3.3 with 4 cards. Kilde Jeg vil nå kalle 3,3x veldig bra. Her testes 3850 vs 3850 Crossfire i Oblivion og UT3. Radeon HD 38x0 ut til å gjøre det ganske dårlig i Crysis med nåværende drivere. Med tanke på at det går mye bedre i andre spill så er det ikke utenkelig at neste driver vil gi en stor ytelseøkning. 3,3x er absolutt bra ja nå får vi bare håpe at AMD/ATI kommer med bedre/oppdaterte drivere snart... helst før juleferien Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Da var iverfall 1stk MSI FX hovedkort ankommet og det ser ut som om at 4stk hd3870 skal gå fint i bredden Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Da var iverfall 1stk MSI FX hovedkort ankommet og det ser ut som om at 4stk hd3870 skal gå fint i bredden Kan du sjekke om du kan boote med et pci-express sata/sas kort i alle pci-e x16 portene? Hvis du har et raidkort liggende da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå