Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk ca. 2300poeng mer enn deg i cpu score med q6600@3885GHz (ca). Synes ikke cpuscoren din er så dårlig... tatt i betraktning at den "bare" er fått med 2.6GHz :thumbup: gleder meg bare mer og mer til MIN Phenom kommer i hus :dribble:

Hvilket skjermkort har du? kan ikke være av de nyeste :hmm:

Har et geforce 7950 gx2.

det merklige er at det er helt stopp ved 2.7GHz ikkje ein mhz over det er umulig :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg fikk ca. 2300poeng mer enn deg i cpu score med q6600@3885GHz (ca). Synes ikke cpuscoren din er så dårlig... tatt i betraktning at den "bare" er fått med 2.6GHz :thumbup: gleder meg bare mer og mer til MIN Phenom kommer i hus :dribble:

Hvilket skjermkort har du? kan ikke være av de nyeste :hmm:

Har et geforce 7950 gx2.

det merklige er at det er helt stopp ved 2.7GHz ikkje ein mhz over det er umulig :hmm:

hmmm.. trodde du kom til å score bedre med det skjermkortet. Men det kan hende at det ikke får nok "power" fra prosessoren :hmm: men... leste idag at AMD skulle komme med en bios update for akkurat dette problemet. Får håpe den kommer snart da :thumbup:

Lenke til kommentar

Er vel akkurat der de fleste nettstedene som har testa Phenom også har hatt bråstopp.

Jeg lurer på hva arkitekturen er god for etter en revisjon eller to.

De fleste regner vel med at B3 steppingen skal gi mulighet for CPU i salg på 3 Ghz (kommer i alle fall på 2,7 Ghz i jan/feb). Men jeg tror selv etter en del revisjoner Phenom kun vil være en grei quad CPU i mellomklassen (attraktiv nok pris/ytelse). Har større tro på Opteron. Det at de også dropper FX er for meg ikke bare godt tegn.

Lenke til kommentar

Vil man være en komplett idiot dersom man kjøper et 790FX hovedkort og en billig AMD prosessor som man overclocker, f.eks. 5000+ Black Edition? For deretter å gå med planen og oppgradere til 3X eller 4X Phenom når nye revsjoner, høyere klokkehastighet og lavere pris slår inn en eller annen gang i nær/fjern fremtid.

Eller skal man rett og slett bite seg hardt i tungen og gå for det trygge Intel valget som per i dag utklasser AMD på mine bruksområder.

(Jeg vil gjerne ha muligheten til å oppgradere en eller flere ganger i fremtiden, men ønsker for all del ikke å bytte hovedkort siden man da må installere Windows på nytt, med alle fordelene det har :roll: )

Bruksområdet som krever ytelse er nye spill, slik som Crysis med litt eyecandis, men ikke nødvendigvis på topp settings. For øvrig har jeg forbi mot å bruke mer enn 2000 kr på et skjermkort :whistle:

Lenke til kommentar

Culpa: Vi får vel håpe at Phenom blir mer eller mindre konkurransedyktig på ytelse/pris litt ut i 2008 (jeg kryssie i allfall fingrene for det). Oppgraderingsmessig kommer det vel shanghai på 45 nm som burde være kompatibel med AM2(+), mens med intel er vel penryn siste arkitektur på S775, hvis jeg ikke har gått glipp av noe. Om shanghai blir god nok til at det betyr noe vet vel ingen, men det ser i allfall ut som om AM2+ kommer til å leve lengre enn S775.

Lenke til kommentar

790FX med HD3870 er nok ikke noe dumt valg på noen måte, skulle ikke Phenom være like bra/bedre, så er det kun et par prosent ytelse det er snakk om.

Vil tro at et 790FX HK vil ha lenger levetid enn de fleste til Intel.

Men gå heller for en 5600+ istedet for 5000+BE, samme pris mener jeg og yter bedre pr klokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...