Kent -amdme- Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hva får du i 3dmark da? Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hva får du i 3dmark da? cpu socre = 3556 (3dmark 06) Skal prøve meg på klokking i måro. Endret 29. november 2007 av Paddo Lenke til kommentar
Osse Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 En vel skrevet og verdt lese artikkel fra Ing. "how amd messed up christmas" synes denne artikkelen har mange gode poeng og er velskrevet. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 En vel skrevet og verdt lese artikkel fra Ing. "how amd messed up christmas" synes denne artikkelen har mange gode poeng og er velskrevet. Enig, god og humoristisk gjennomgang av historien og de "strategiske" feil som gjøres. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 En vel skrevet og verdt lese artikkel fra Ing. "how amd messed up christmas" synes denne artikkelen har mange gode poeng og er velskrevet. Enig, god og humoristisk gjennomgang av historien og de "strategiske" feil som gjøres. Ja, man kan jo lese dette(techreport) også (mulig det har blitt postet før men..) Lenke til kommentar
wiak Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 En vel skrevet og verdt lese artikkel fra Ing. "how amd messed up christmas" synes denne artikkelen har mange gode poeng og er velskrevet. Samsung would really help out AMD’s situation and such a move would probably make Intel shiver. If Intel is a bully in the schoolyard, then Samsung is the schoolyard. µ hehe Lenke til kommentar
Osse Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 En vel skrevet og verdt lese artikkel fra Ing. "how amd messed up christmas" synes denne artikkelen har mange gode poeng og er velskrevet. Samsung would really help out AMD’s situation and such a move would probably make Intel shiver. If Intel is a bully in the schoolyard, then Samsung is the schoolyard. µ hehe Pøh........... blir Intel underdog........ ka farsken gjør æ då, huff, må lære mæ Intelsk då. Og den berømelige G0 steppinga. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 En vel skrevet og verdt lese artikkel fra Ing. "how amd messed up christmas" synes denne artikkelen har mange gode poeng og er velskrevet. Lo godt av den ja. Meget bra skrevet. "Hovmod står for fall" heter det, og AMD ble litt for "full av seg selv" etter suksessen med K8. Det de glemte var at de konkurrerte med "crap from Intel", mao. en enkel fight. Intel hadde hele denne tiden en vinner i kulissene med Dothan som enkelt sagt Core 2/Core 2 Duo er "derivert" av. (Jeg var og er en stor fan av den chip'en som fremdeles er "kongen" fra den generasjonen single core, i mine øyne vel å merke ). At AMD m/Hector gjorde som de gjorde i den perioden var sikkert kortsiktig smart, men nå ser vi resultatet. "Søppel for seint", satt på spissen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Phenom ble altfor sen, den burde kommet senest rett etter Kentsfield. Nå ligger Intel et stort hakk foran med Yorkfield rett rundt hjørnet. Endret 30. november 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Phenom skal få en bios oppdatering som gir 5-10% økt ytelse http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...ure-infamous-l3 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Phenom skal få en bios oppdatering som gir 5-10% økt ytelse http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...ure-infamous-l3 Vel dette vil vel heller si at Phenom får sin mente hastighet tilbake. Noe som er bra..... Tennes det et håp..... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Kanskje....bare kanskje, kommer de til å klokke bedre? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Phenom ble altfor sen, den burde kommet senest rett etter Kentsfield. Nå ligger Intel et stort hakk foran med Yorkfield rett rundt hjørnet. Yup, AMD har seg sjølv å takke for situasjonen idag. Hadde de konsentrert seg om Barcelona, og ikkje kastet bort mere ressurser på K8, så kunne de lansert Phenom mens den fremdeles var noenlunde konkurransedyktig med det Intel hadde å tilby. Nå ligger de håpløst langt bak. Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Enig, god og humoristisk gjennomgang av historien og de "strategiske" feil som gjøres. Det som er litt bittert for AMD, er at slike feil kan Intel gjøre med jevne mellomrom, uten at det har for store konsekvenser. AMD var jo raskere enn Intel allerede med K7, men pga Intel sin markedskontroll hadde det lite å si. I tillegg solgte Intel på navnet. (eg Intel Inside) Poenget mitt er: AMD må jobbe dobbelt så hardt og prestere dobbelt så bra som Intel for å lykkes. Når Intel har ~80% av markedet, nytter det ikke å være "konkurransedyktig", man må være genial. Intel har råd til å gjøre feil, AMD derimot... Med sitt byks inn i markedet med K6, K7 og K8 fikk de EN sjanse til å vippe Intel av tronen og etablere seg permanent som en seriøs konkurrent. Spørs om de får den sjansen igjen. Når det gjelder ATI, ser jeg det som et lyspunkt. Kan være akkurat denne lille fordelen foran Intel som kan redde AMD, "to live and fight another day" -Visjoner- Endret 30. november 2007 av Visjoner Lenke til kommentar
Osse Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Siden jeg holder senga idag....... måtte jeg leke meg litt, dersom den biosoppgraderingen øker ytelsen til phenom med snitt 7,5% Så er nesten phenom 9600 2,3ghz på høyde med q6600 , ville vunnet 7 av 15 benchmarks på AnandTechs review. og taper totalt med 3,2% i snitt på alle 15 tester, mot 8,2 % før. Mens en 9700 2,4 ghz også vinner 7 av 15, men taper med 1,3% totalt mot 6,1% tidligere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvem var det som tok beslutningen i AMD om å utsette Barcelona til fordel for K8 videreutvikling? Mener det nesten går et par år tilbake i tid om man ikke legger på 1 års utsettelser i tillegg. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Hvem var det som tok beslutningen i AMD om å utsette Barcelona til fordel for K8 videreutvikling? Mener det nesten går et par år tilbake i tid om man ikke legger på 1 års utsettelser i tillegg. Var nok toppledelsen det. Om de reelt sett besluttet utsettelse er jeg faktisk i tvil om. Mulig at fokuset på fusjonen med ATI (kjøpet) og leveranseproblemene (kapasitet) på K8 tok for mye oppmerksomhet. Og så ble ledelsen litt "overlegen" i 2005/2006. Endret 30. november 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Den bestemmelsen ble tatt lenge før oppkjøpet av ATI såvidt jeg husker fra tidligere diskusjoner. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 3Dmark og pc mark tester Paddo.Gjerne med høyere klokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå