Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og jeg venter på komplett.... de må være noen av de tregeste i landet :wallbash:

Hadde faktisk bestilt fra komplett og også ca 5 min før eg såg at phenom 9500 var på lager hos amentio, avbestilte derfor hos komplett og bestilte fra amentio, håper eg får den på mandag :new_woot:

Lenke til kommentar
og jeg venter på komplett.... de må være noen av de tregeste i landet :wallbash:

Hadde faktisk bestilt fra komplett og også ca 5 min før eg såg at phenom 9500 var på lager hos amentio, avbestilte derfor hos komplett og bestilte fra amentio, håper eg får den på mandag :new_woot:

Har en "go avtale" med komplett.. derfor må jeg vel bare vente litt ;)

Lenke til kommentar
er det komt noke nye versjoner av Quad father HK ?

trur dette er asus sin men det kommer nok flere, også må du forvente å punge ut over 2000 kr for korta, i tillegg til 3000 eller noe pr cpu så kommer alle skjermkorta til 6000 ^^

men for guds skyld ikke dyr ram, men bare DDR2 :D

asus_l1a64ws.jpg

http://arstechnica.com/news.ars/post/20070...8-platform.html

http://www.xbitlabs.com/news/mainboards/di...0914232827.html

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Det slike tall forteller er at aksjemarkedet ikke har særlige store forventninger til Phenom, og at den skal rette opp AMDs delvis skakkjørte økonomi, dessverre. Verre er de å se at AMD i dag er verdt bare 45 % av verdien for et år siden, og bare en fjerdedel av hva verdien var februar/mars 2006. Nå er heller ikke analytikernes forventninger til AMD for 2008 direkte gode. De er bedre enn hva resultatet ser ut til å bli i år, men langt fra gode, selv om det forventes at AMD vil ha større %-vis vekst enn Intel. Forventningen er uansett at aksjekursen skal opp med 30 - 50 % fra dagens, så dravisher, ikke nødvendigvis dumt å sette noen kroner i AMD aksjer. Faktisk har ikke aksjen hatt så lav kurs siden august 2003.

Har faktisk kjøpt en del aksjer i AMD. Nå som kursen har stupt litt frister det å kjøpe enda flere :p. Syns det er moro å investere i selskaper man liker så lenge man ikke blakker seg på det.

ca. 6000,- for QuadFire....må si det frister mere og mere med AMD's Spider.....men det frister ikke og kjøre kortene i 8x PCIe mot nVidia's 3C-SLI's 16x PCIe....

Men CrossfireX-plattformen bruker vel PCI-E 2.0, hvor x8 gir ca. samme båndbredde som PCI-E 1.0 x16? Er det noen anmeldelser som tyder på at det spiller noen rolle uansett? Sist jeg leste en slik sammenligning tror jeg det ble brukt 2 stk. HD 2900XT, og da var ingen nevneverdig forskjell på x8 og x16 PCI-E.

2900 XT = PCIe 1.0

38x0 = PCIe 2.0

x8 PCIe 2.0 = 16x PCIe 1.0 ^^

så du har 4 stk PCIE x16 1.0 i teorien :p

og nVidia kommer til og ha 3 stk PCIe 16x 2.0 slotter, som jeg skrev over, fremdeles mere båndbredde på nVidia's hovedkort.

Lenke til kommentar
For med AMD så har man ikkje måttet kjøpe nye hovedkort? s754, s939, AM2......

nei, Socket 939 er for DDR1, Socket AM2/AM2+ for DDR2 og Socket AM3 er for DDR3

Socket 754 var en billig socket for lenge siden, men er borte nå

nå kan du alså bruke AMD AM3 cpuer med DDR3 i AM2 sockets når den kommer ut i 2009, fordi cpuene har DDR3 og DDR2 kontroller i cpuen

phenom vil passe i AM2+ og AM2 sockets (trenger bios oppdatering)

når det kommer til intel, må du alså bytte hovedkort selv om cpuen bruker samme socket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...