Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette alt AMD klarer å spa frem etter all den tiden?

hø, syns ikke intel har mye å spa når AMD lanserte Athlon 64 X2 :tease:

 

Noe nytt om lansering av Nvidias AM2+ brikkesett?? Har GTS skjermkort atm så Nvidia mobos er det eneste som mangler før jeg bestiller Phenom :)

Hvorfor må du ha Nvidia-brikkesett?

ja? ^^

Endret av wiak
Lenke til kommentar

overclock2.jpg

Legit Reviews overklokket sitt eksemplar til 3.055 GHz @ 1.45v, stabilt. Men hvis ikke den hastigheten er nok, kan man jo spørre seg hva som må skje med "formkurven" i de kommende månedene...

 

We were able to overclock the 2.6Ghz Phenom 9900 to 3.06Ghz and even at 3GHz it didn't pose a threat to really any of the Intel processors, so the only way AMD is going to be able to compete with Intel is by lowering prices once again and pitching the whole platform and not just the processor.
http://www.legitreviews.com/article/597/13/

 

 

Edit:

 

[H] Enthusiast inkluderer en 3.0 GHz Phenom i alle testene. Men den kjørte riktignok ikke på helt riktige spesifikasjoner - minnekontroller og HT var klokket ned.

 

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Herregud så mye syting det har blitt i denne tråden. SYT, syt og atter syt. Kan ikke folk være glad for at det endelig har kommet noe nytt fra AMD? og la de nå få tid på seg til å optimalisere produktet sitt LITT til da :whistle: og kom med litt positivitet istedet! Hvis ikke bør denne tråden døpes om til "den store AMD

Barcelona/Phenom SYTE tråden" :shrug::angry::wallbash:

 

Det er min menig... men tror at det sikkert er flere som føler det samme...

 

Slutt å forsøple tråden med SYT :realmad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noe nytt om lansering av Nvidias AM2+ brikkesett?? Har GTS skjermkort atm så Nvidia mobos er det eneste som mangler før jeg bestiller Phenom :)

 

Er ikke noe som har blitt annonsert enda, men jeg regner med at de lager et SLI chipset til am2+ innen det nærmeste halvåret...

Lenke til kommentar
Noe nytt om lansering av Nvidias AM2+ brikkesett?? Har GTS skjermkort atm så Nvidia mobos er det eneste som mangler før jeg bestiller Phenom :)

 

Er ikke noe som har blitt annonsert enda, men jeg regner med at de lager et SLI chipset til am2+ innen det nærmeste halvåret...

780A kommer rett rundt hjørnet.

 

Edit: Er for såvidt enig med Kent -amdme- her, la oss slutte og syte og heller være litt konstruktive. Ser det ligger første leveringsdato på 9500 modellene som 23.11.2007, det er jo ikke lenge til! merkelig nok ligger 9700 i slutten av desember, og 9600 i begynnelen av januar... dette blir sikkert endret etterhvert.

 

Gleder meg til de første klokkeresultatene blir postet av brukere her, av retail versjoner. Kent: Du må avbestille 9700'en du har bestilt og heller bestille 9500, som du har sjangs å få innen kort tid. De klokker helt sikkert likt.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Noe nytt om lansering av Nvidias AM2+ brikkesett?? Har GTS skjermkort atm så Nvidia mobos er det eneste som mangler før jeg bestiller Phenom :)

 

Er ikke noe som har blitt annonsert enda, men jeg regner med at de lager et SLI chipset til am2+ innen det nærmeste halvåret...

780A kommer rett rundt hjørnet.

 

Edit: Er for såvidt enig med Kent -amdme- her, la oss slutte og syte og heller være litt konstruktive. Ser det ligger første leveringsdato på 9500 modellene som 23.11.2007, det er jo ikke lenge til! merkelig nok ligger 9700 i slutten av desember, og 9600 i begynnelen av januar... dette blir sikkert endret etterhvert.

 

Gleder meg til de første klokkeresultatene blir postet av brukere her, av retail versjoner. Kent: Du må avbestille 9700'en du har bestilt og heller bestille 9500, som du har sjangs å få innen kort tid. De klokker helt sikkert likt.

 

Takk for støtten :thumbup: skal komme med resultater så snart jeg kan.. Tenkte først å bestille 9700, men det ble 9500 istedet. Blir heller ny cpu med B3 stepping over nyttår :new_woot:

Lenke til kommentar

@kent

 

Personlig synes jeg det har vært relativt lite syting i begge trådene som omhandler denne lanseringen, endel totalt kunnskapsløse kommentarer fra sauer som ikke ser lengre en nesetippen.

 

Ellers er det etter min mening klar grunn til å være skuffet, phenom innfrir ikke på nåværende tidspunkt.

 

Men det er mange intresange og spennende ting vedr. spider.

 

1 - AOD (Amd Overdrive) her er muligheten for seperate profiler for optimal ytelse for den bestemte oppgaven du skal kjøre særdels interessant. Kanskje mulighet til å kjøre den som X2 el X3 der det gir best resultat.

 

2 - Crossfire X - Ettersom flere går over til større skjermer med høvere oppløsning og flere skjermer, er det vel slik at spill i særdeleshet er gpu begrenset og ikke cpu begrenset. Flere skjermer med høyre oppløsning gir fantastiske mulighter.

 

3 - Allerede denne md. slippes phenom "black" editon. Her tror jeg AMD har sedd at phenom vil skuffe og gir derfor "black" editon som et plaster på såret. Og etter det jeg forstår kommer prisforskjellen mellom 9600 og 9600 Black editon å være minimal. Så sammen med AOD, CrossfireX og 9600 skulle dette kunne være et reelt alternativ for entusiasten i prisleiet q6600 plattform.

 

4. Garantert kompabilitet med neste gereasjon phenom på 45nm, samt mulighet for opptil 8 gpu (38XX xX2) pci 2.0. Skulle gi rimilig store utbyggingsmulighter uten å måtte skifte mer en en del i gangen, og i motsettning til SLI så trenger vel ikke skjermkort å være identisk for å fungere i crossfire(arrester meg her om jeg har feil)

 

5. Pheom er sedd kjørt på 3,6 ghz på luft, dette skulle tilsi at det er potesiale for arkitekturen.

 

6. Prisnivået her kan vi forvente ytterlige prisnedgang. Samlet sett så er det utrulig mye ytelse en kan få i dag totaltsett.

 

Så jeg ser mange positive muligheter med spider plattformen. Intel alene kan ikke konkurere med AMD i mainstream og high end og vel det liker jeg. Når det er sagt, så spår jeg dessverre en hard fremtid for nVida dersom AMD overlever og lykkes med CrossfireX. Hard i og med at Intel vil fokusere mer på gpu delen i fremtiden.... Dette kan dessverre skvise nVida så pass mye at de får problemer...... Og det vil forbause meg stort dersom Intels ikke har klare planer om oppkjøp av nVida.

 

Vel og AMD/ATI vs Intel/nVidia ..... tja......

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Angående syting så mente jeg de utalling usaklige "brød" utsagnene fra mage her i tråden... man blir ganske lei av å lese flere poster med dritt hver dag :innocent:

 

Ja, Crossfire kan kjøres med forskjellige skjermkort, det er veldig spennende, da kan man oppgradere etter lommeboken. :thumbup:

 

Jeg visste faktisk ikke at det skal lanseres en -black edition phenom-, hvis den kommer før jul og i et antall som er tilstrekkelig er den absolutt et "må ha" produkt :dribble:

 

Angående økonomien til Nvidia tror jeg at de har tjent og kommer til å fortsette å tjene store penger i tiden fremover. De har mange spennende produkter i alle prisklassene som appelerer til svært mange... deriblant meg :roll:

Lenke til kommentar
Er lov og utrykke skuffelse når et produkt ikke blir helt som forventet, hvertfall etter så mye venting. Samtidlig skjønner jeg ikke tankegangen som blir ført innad i AMD , noe jeg gjorde før

 

Det er klart at det er lov å utrykke skuffelse, men vi VET jo egentlig ingenting enda... vent til "vanlige" folk får kloa i prosessoren så får vi litt flere tester og brukererfaring å støtte oss til. Jeg har iverfall lært at man skal være forsiktig med å ha for høy forventning til noe... da ender man bare opp med å bli skuffet :!:

 

Tror vi kommer til å se ett "lite" skifte/forandring innad i AMD. Intel har jo i mange år vært stor og sirumpa...hva skjedde når de lot entusiastene/nerdene få styre litt mer? Jo, nye spennende produkter og en mer "ungdommelig" image som har skaffet dem mange friske kroner i kassa.

 

La oss be om at noe tilsvarende skjer med AMD/ATI :mrgreen:

Lenke til kommentar

Er det noen som klar forklare den helt elendige minneytelsen til Phenom? Den er jo på nivå med Core2! Hva har de gjort? AMD pleide å ha en latency som var halvparten av motstanderen og en båndbredde som var det dobelte.... Nå som vi snakker om en quad cpu, så ville jo dette vært viktig! (Latency er btw alltid viktig..)

Lenke til kommentar
Er det noen som klar forklare den helt elendige minneytelsen til Phenom?

 

While benchmark software vendors had some problems detecting how new memory controller work - both SiSoft Sandra XII and Everest 4.20 were returning single-channel results, regardless of memory controller being used in SC/DC, dual-72-bit or 144-bit- we are still shocked to learn of this situation, that will end up with dire consequences for AMD's management.

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...