Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
X3210 er vel med i bildet. Selv om den ikke er markedsført mot folk flest.

Jeg lurte litt på om jeg skulle ta den med og redigerte den inn og så ut. Etter å ha tenkt meg om så virker det som folk flest ikke aner hva det er for noe og skygger banen. Ytelsemessig vil den nok konkurrere med Phenom 9500 men antagelig koste en hundrelapp eller to mer helt til den fases ut i januar/februar.

 

åousky: Jepp, det jeg mente var at AMD kan likevel ha en joker på hånda for de kundene som ellers ville sett på Intels Extreme-utgaver. Dillemmaet blir da å velge mellom enten ekstrem CPU + 2 skjermkort eller middelmålig CPU + ekstrem grafikkløsning med 4 kort. Med andre ord tror jeg AMD klarer å lokke til seg noen av de kundene med tykkest lommebøker. Hvis man vil spille Crysis på 30" så blir nok AMD CPU + Quad Crossfire et godt valg.

Lenke til kommentar
Det KAN hende at intel gir meg mer ytelse per krone i det segmentet jeg har tenkt å bruke penger neste gang. MEN jeg liker ikke at EN part blir for dominerende. Derfor tror jeg kanskje at neste system blir AMD hos meg

Hehe jeg tror nok denne "medfølelsen" vil være en av grunnene til at mange kjøper Phenom

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt ynkelig å velge AMD på grunn av stor vekt på medfølelse. Det setter de i en slags "stakkars så synd på deg"-situasjon. Om folk heller velger AMD på grunn av at de er konkurransedyktige i sin prisklasse og byr på unike egenskaper så er det mer stolthet og verdighet i valget.

 

Bare for å nevne noen av de unike egenskapene: Quad Crossfire (og opp til 8 GPUer), et nydelig overklokkingsprogram, 4 kjerner på 1 brikke-prinsippet, individuell overklokking av hver kjerne, effektgjerrige brikkesett som 790FX og når FX-systemene med 2 sokler kommer: 4 minnekanaler, 8 kjerner uten å trenge FBDIMM på ikke-overklokkbare serverhovedkort.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt ynkelig å velge AMD på grunn av stor vekt på medfølelse. Det setter de i en slags "stakkars så synd på deg"-situasjon. Om folk heller velger AMD på grunn av at de er konkurransedyktige i sin prisklasse og byr på unike egenskaper så er det mer stolthet og verdighet i valget.

 

Bare for å nevne noen av de unike egenskapene: Quad Crossfire (og opp til 8 GPUer), et nydelig overklokkingsprogram, 4 kjerner på 1 brikke-prinsippet, individuell overklokking av hver kjerne, effektgjerrige brikkesett som 790FX og når FX-systemene med 2 sokler kommer: 4 minnekanaler, 8 kjerner uten å trenge FBDIMM på ikke-overklokkbare serverhovedkort.

Jeg er helt enig med deg, og jeg skal selv ha Phenom av den grunnen at det vil gi en god ytelse til en svært god penge. Dessuten tenker de veldig nytt med denne "supercomputing" strategien sin med 4xCPU kjerner og 4xGPU.

Det jeg mente med "medlidenhet" er at jeg ikke blir forbauset om mange kjøper AMD fordi de vil "skade" Intel's posisjon i markedet nå. Jeg beklager om mitt tidlegere inlegg ble misstolket.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg blandt de som er mest fiksert på RÅ kraft. Så om jeg har valget mellom to alternativer som koster X kroner og det ene gir et par prosent lavere ytelse MEN hjelper til å hindre en part i å dominere totalt så gir jeg underdog'en en sjanse...

 

But, hey, that's just me

Lenke til kommentar
Jeg skal ha Phenom fordi at jeg vil klokke AMD igjen. I tillegg tibyr de nå en gamingplatform som intel/nvidia ikke er i nærheten av å ha... eller kan konkurrer med/mot :green:

Nå gjenstår det å se hvor effektivt Quadfire med 3870 blir versus f.eks 8800Ultra Triple-SLI..

Det er vel mye gjetting enn så lenge.

Endret av Propanelgen
Lenke til kommentar
Jeg skal ha Phenom fordi at jeg vil klokke AMD igjen. I tillegg tibyr de nå en gamingplatform som intel/nvidia ikke er i nærheten av å ha... eller kan konkurrer med/mot :green:

Nå gjenstår det å se hvor effektivt Quadfire med 3870 blir versus f.eks 8800Ultra Triple-SLI..

Det er vel mye gjetting enn så lenge.

 

og da har du sammenlignet pris regner jeg med? :whistle:

 

men uansett hvis det er slik du tenker så er det jo bare å kjøre 2stk phenom på det kommende hk´et fra amd og en quadfire skjermkortløsning med 2 gpu pr kort... hva får du da? 8stk cpukjerner og 8stk gpukjerner :innocent:

Lenke til kommentar
Takk for et herlig 14iss innlegg! Hastigheten skal opp? Du verden så fremsynt...

Eneste spor av fjortis innlegg er det jeg finner i ditt.

 

Mange som poster her tror at Amd ligger i grusen bare for at phenom lanseres på 2,2-2,4. Følte det var behov å si at det har knapt startet. Om du leser litt bakover i tråden så tror jeg du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

AMD trenger å få opp dampen! AMD har jo sett hva Penryn er god for, så hva venter de på?! Å bare konkurere på pris tjener ikke oss entusiaster noe i alle fall slik jeg ser det. Greit at man kjøper en lavere modell og klokker den opp, men selve arkitekturen burde være god i bunn sånn ytelses messig mener jeg da. Virker ikke som Phenom leverer helt her... Vært digg å testa en AMD CPU igjen, men virker som min Q6600 overlever lenge til.

Lenke til kommentar
det er da bare entusiaster som har behov for å gå over 2,2-2,4 på firekjerne for tida. tror AMD treffer et marked med mye større potensiale enn 3ghz+... at de burde hatt begge deler er en annen sak... men uansett, AMD har ihvertfall mulighet til å gå på markeder med litt volum.

 

Helt riktig.

 

De treffer de store massene med fire kjerner til en fornuftig pris, og for å hanke inn en del entusiaster/gamere kan de som eneste leverandør lokke med CrossfireX, ihvertfall inntil Nvidia får styr på TriSLI/QuadSLI.

 

Hadde allikevel vært fint for enentusiast å se litt jevnere ytelse med Intel, da hadde nok prisene blitt presset ned ogå på de kraftigste modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...