Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skuffet, yter dårligere enn, en underclocked QX6700 CPU.. :S

det er faktisk en extreme intel for 7000kr mot en phenom som koster 1900 kr

alså klokket ned til 2.3ghz fra 2.66ghz Quad Exteme 6700 8MB Cache mot Phenom 9600 2.3ghz 4MB Cache

er ikke dårlig, Phenom burde yte mye bedre en Intel Q6600 for 1800kr

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Det må da være kjipt at Phenom ikke yter bedre enn den gjør?

Altså du får en q6600 til 1795,- (laveste pris på prisguiden), og den kan enkelt klokkes til f.eks 3.6 GHz.

Når får vi se en Phenom som kan hamle opp med [email protected] uten at det er en FX med ekstremkjøling?

Jeg skulle gjerne valgt noe annet enn Intel dersom det var noen grunn til det, men jeg kan ikke se at det er noen som helst grunn til det nå. Og spesielt ikke med alle Penryn-/Wolfsdale-modellene som kommer over nyttår; Sjakk matt!

Lenke til kommentar

Nabs, klokkefrekvensen til Phenom skal kraftig opp. Må bare le av alle de som tror løpet er kjørt. Bare se hva de har greit å presse ut av k8.

Skal dog være enig i at de må ha litt fortgang i bedre steppinger.

Når det er sagt, så vet ingen av oss dødelige hvor Amd er på 45nm, så det er muligheter der også.

Lenke til kommentar
Nabs, klokkefrekvensen til Phenom skal kraftig opp. Må bare le av alle de som tror løpet er kjørt. Bare se hva de har greit å presse ut av k8.

Skal dog være enig i at de må ha litt fortgang i bedre steppinger.

Når det er sagt, så vet ingen av oss dødelige hvor Amd er på 45nm, så det er muligheter der også.

 

Takk for et herlig 14iss innlegg! Hastigheten skal opp? Du verden så fremsynt...

Lenke til kommentar

En QX6700 er ikke raskere enn en Q6600 på samme frekvens. QX = Quadcore Extreme, som betyr at modellen har ulåst multiplier.

 

En Extreme CPU er ikke dyrere å lage for Intel, men de kan ta mer betalt for den, fordi den er unik. De utnytter hver eneste metode for å tjene mest mulig penger..

Endret av Nautique
Lenke til kommentar
Skuffet, yter dårligere enn, en underclocked QX6700 CPU.. :S

det er faktisk en extreme intel for 7000kr mot en phenom som koster 1900 kr

alså klokket ned til 2.3ghz fra 2.66ghz Quad Exteme 6700 8MB Cache mot Phenom 9600 2.3ghz 4MB Cache

er ikke dårlig, Phenom burde yte mye bedre en Intel Q6600 for 1800kr

Klart Phenom blir spennende, men litt realistiske må vi også være. Q6600 er faktisk klokket 4,3% høyere enn den testede intel firekjernen der. Nå kommer AMD også med en 4,3% raskere klokket firekjerne enn den der så det vil å så fall bli naturlig å teste Q6600 2,4GHz opp mot Phenom 9700 2,4GHz og ytelseforholdet vil nok være veldig tilsvarende det QX6700@2,3GHz er mot Phenom 9600 2,3GHz.

Lenke til kommentar
Det er den best gjennomførte testen jeg har sett til nå. Her er det jo mange tester og sammenligninger. Artikkelen har fokusert på å teste ytelse/MHz og det ser ut som AMDs og Intels firekjerner yter ganske likt ved samme klokkefrekvens. Noen knepne seiere går til Intel og noen knepne seiere går andre veien.

 

Ser at de har brukt ddr3 på Intel oppsettet, det gir vel en liten fordel der (ikke mye, men nok til å nevnes).

Lenke til kommentar
Ser at de har brukt ddr3 på Intel oppsettet, det gir vel en liten fordel der (ikke mye, men nok til å nevnes).

Etter det jeg har sett av tester på Intels P35 med DDR2 vs DDR3 så er det vist ikke noen fordel, det er heller ørlite omvendt at DDR2-1066 CL5 er så vidt ørlite bedre enn DDR3-1066 CL7. Men forskjellen er så liten at jeg ikke så vitsen med å nevne det.

 

Jeg ser for meg følgende firekjernemarked fra og med neste uke til ut i januar en gang:

 

-------- vs Phenom 9500

-------- vs Phenom 9600

Q6600 vs Phenom 9700

Q6700 vs -----------

QX6850 vs ----------

QX9650 vs ----------

 

For spillere så har AMD en joker i bakhånd med Quad Crossfire. Det er noe man ikke får med Intel-systemer.

Lenke til kommentar
Jeg ser for meg følgende firekjernemarked fra og med neste uke til ut i januar en gang:

 

-------- vs Phenom 9500

-------- vs Phenom 9600

Q6600 vs Phenom 9700

Q6700 vs -----------

QX6850 vs ----------

QX9650 vs ----------

X3210 er vel med i bildet. Selv om den ikke er markedsført mot folk flest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...