Kaptein_S Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Klokka nok både cpu og cpu i 3dmark testen der skulle meg tru. Her altså: Lenke til kommentar
Osse Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nok en fredag med grunn til AMD deppepils Huff........... er så mange tegn på at AMD sliter på alle områder at jeg har mest lyst til å stikke fra arbeid ....springe på en pub ........ huff, uten at de får orden på pengboka...... så blir det smått med gode nyheter fra den kanten....... burde vel heller køpe noen aksjer hos amd i denne emisjonen istede for deppepils........ men om det hjelper på humøret vet da fan. men når sant skal sies så er spiderplattformen......... noe jeg virkelig liker......... bååde overdrive, muligheten for å lagre profiler gir gode mulighter....... tilpasse forskjellige profiler etter hvilke program du skal kjøre. finne de 2 kjerner som yter best for singeltråd og spill spm kjører kun 2 tråder, klokke ned de andre eller slå de av skulle hjelpe på mulighten (mindre varmeutvikling) når kun 2 kjerner skal klokkes osv...... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Så mye deppepils som du kjøper så hadde det kanskje hjulpet AMD en smule om du heller hadde kjøpt AMD-produkter for de samme pengene. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nok en fredag med grunn til AMD deppepils Det er da ingen grunn til å deppe nå når AMD-quadene endelig kommer på markedet, og i tillegg har de nettopp lansert et par meget lovende skjermkort. Tror egentlig du bare er ute etter et påskudd for å drikke øl Lenke til kommentar
wiak Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nok en fredag med grunn til AMD deppepils Det er da ingen grunn til å deppe nå når AMD-quadene endelig kommer på markedet, og i tillegg har de nettopp lansert et par meget lovende skjermkort. Tror egentlig du bare er ute etter et påskudd for å drikke øl +1 Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg ser for meg HD3800 kort i quad Crossfire med 790FX chipsettet og en sprek AMD Phenom X4 cpu. Det ser ut til at en slik løsning ikke vil koste skjorta! rundt 2000 kr for CPU'en, ca. 1800 kr pr. skjermkort, 1600 kr for HK... Har vi råd? ja det har vi! Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Jeg ser for meg HD3800 kort i quad Crossfire med 790FX chipsettet og en sprek AMD Phenom X4 cpu. Det ser ut til at en slik løsning ikke vil koste skjorta! rundt 2000 kr for CPU'en, ca. 1800 kr pr. skjermkort, 1600 kr for HK... Har vi råd? ja det har vi! Bra oppsumering TiduZ, akkurat det oppsettet eg tenkte på, men kanskje noe litt heftigere på grafikkfronten HD3950xtx kanskje? i quad crossfire? med ein 9600 klokket til 2.8GHz eller 3GHz alt etter klokkeegenskapene til phenom. må vel si at spider-plattformen til AMD begynner å bli ganske bra etter hvert, vet at eg skal ha et spider oppsett selv Endret 16. november 2007 av Paddo Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Og har vi lyst på?? JA det har vi Men har lyst på øl også... men trenger ikke å skylde på AMD for å drikke øl he he Lenke til kommentar
wiak Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg ser for meg HD3800 kort i quad Crossfire med 790FX chipsettet og en sprek AMD Phenom X4 cpu. Det ser ut til at en slik løsning ikke vil koste skjorta! rundt 2000 kr for CPU'en, ca. 1800 kr pr. skjermkort, 1600 kr for HK... Har vi råd? ja det har vi! runt 1200 for AMD 790FX fra msi det blir Phenom 9700 + gigabyte 790FX-DS5 på meg Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det bare meg som ikke skjønner hvorfor dere gleder dere til Phenom kommer? Vi vet jo allerede at Phenom 9700 kun kan konkurere med Intel's Q6600 i ytelse, så hvorfor er dere så oppspilt? For de som lurer. Nei jeg er ikke Intel fanboy. Men kan virke som noen her er AMD fanboy Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det bare meg som ikke skjønner hvorfor dere gleder dere til Phenom kommer? Vi vet jo allerede at Phenom 9700 kun kan konkurere med Intel's Q6600 i ytelse, så hvorfor er dere så oppspilt? For de som lurer. Nei jeg er ikke Intel fanboy. Men kan virke som noen her er AMD fanboy Selvfølgelig er eg AMD fanboy, men er også fullstendig klar over at Intel fremdeles har et ytelse overtak på AMD. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det bare meg som ikke skjønner hvorfor dere gleder dere til Phenom kommer? Vi vet jo allerede at Phenom 9700 kun kan konkurere med Intel's Q6600 i ytelse, så hvorfor er dere så oppspilt? For de som lurer. Nei jeg er ikke Intel fanboy. Men kan virke som noen her er AMD fanboy Hehe du har nok et poeng, men det er bestandig morsomt med noe nytt, som gjør ting på en annen måte. Jeg kan selvfølgelig ikke forsvare at AMD ikke har høyere ytelse en som så, men disse Phenomene ser bra ut! Dessuten er det veldig mye smak og behag, og slik det ser ut nå har bare Intel EN firekjerner i prisklassen for vanlige dødlige (AKA. Studenter ) mens AMD kommer med 3-4 stk. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det bare meg som ikke skjønner hvorfor dere gleder dere til Phenom kommer? (...) Nå trenger man ikke å være fan av det ene eller det andre for å glede seg over økt konkurranse i quad-segmentet. Mange kommer til å kjøpe Phenom i begynnelsen, antageligvis vil den stort sett være utsolgt til utpå nyåret, og dette vil forhåpentligvis pushe Intel til å legge mainstream-lista litt høyere. Så folk som sitter på 45nm-kompatible Intel-plattformer (fx P35) kan også glede seg. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Har bestandig hatt en svakhet for AMD/ATI Har såklart intel rigg også men det har føltes litt "feil" liksom... det er bare sånn det er Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Har phenom åpen multiplyer? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det bare meg som ikke skjønner hvorfor dere gleder dere til Phenom kommer? (...) Nå trenger man ikke å være fan av det ene eller det andre for å glede seg over økt konkurranse i quad-segmentet. Mange kommer til å kjøpe Phenom i begynnelsen, antageligvis vil den stort sett være utsolgt til utpå nyåret, og dette vil forhåpentligvis pushe Intel til å legge mainstream-lista litt høyere. Så folk som sitter på 45nm-kompatible Intel-plattformer (fx P35) kan også glede seg. *snufs' blir nesten rørt av å se en hva jeg trodde var en intel fanboy (sauer som jeg kalder dem) være possitiv.......... Å være entusisast blir ikke noe særskilt dersom vi mister konkuranse.......... ryker AMD så vel da står kun nvida og intel for vidre utvikling, med borimot monopol. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er det bare meg som ikke skjønner hvorfor dere gleder dere til Phenom kommer? (...) Nå trenger man ikke å være fan av det ene eller det andre for å glede seg over økt konkurranse i quad-segmentet. Mange kommer til å kjøpe Phenom i begynnelsen, antageligvis vil den stort sett være utsolgt til utpå nyåret, og dette vil forhåpentligvis pushe Intel til å legge mainstream-lista litt høyere. Så folk som sitter på 45nm-kompatible Intel-plattformer (fx P35) kan også glede seg. *snufs' blir nesten rørt av å se en hva jeg trodde var en intel fanboy (sauer som jeg kalder dem) være possitiv.......... Å være entusisast blir ikke noe særskilt dersom vi mister konkuranse.......... ryker AMD så vel da står kun nvida og intel for vidre utvikling, med borimot monopol. Nåja Monopol tror jeg nå ikke på da, men såklart, AMD må være i toppen for at vi skal se billige og bra produkter! Lenke til kommentar
Osse Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 @tidduz nevn en aktør utenom AMD som kan hindre monopol når det gjelder gpu og cpu. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Kan jo være at VIA slipper en Cyrix prosessor som banker alt! ...eller kanskje ikke... Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 @tidduz nevn en aktør utenom AMD som kan hindre monopol når det gjelder gpu og cpu. Jeg har så liten tro på at AMD blir slått konkurs og at Intel /nVidia blir eneveldig på markedet.. det som vil skje om AMD går HELT ned, er sansynligvis at de blir kjøp opp av en større aktør (samsung, IBM HVEM VET?) men enda det er et skrekkscenario vi neppe får se. For de som ikke har fått det med seg: Video av Spider plattformen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå