Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Har du bestemt deg er det vel det. De legger jo inn bestillingene i en kø, og de som bestillte først får først når prosessorene endelig kommer. De som venter til varen er på lager må ofte vente veldig lenge, fordi andre som bestiller legger beslag på alle enhetene som kommer inn. Da blir det jo aldri noe på lager.....

 

Så dersom du har bestemt deg er det ikkje noe å vente på :thumbup:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det bør en stille betydelig spørsmål med her i Norge, i og med at de to største distributørene, Norek og Hattelco ennå ikke har varen i sortimentet sitt. Det er også tydelig at de som har ETA 16.11 har webmercs løsning. Og da vet man ikke hvem som er importør/distributør i det gitte tilfellet.

 

Ikke oppført hos GNT heller.

Lenke til kommentar
Har du bestemt deg er det vel det. De legger jo inn bestillingene i en kø, og de som bestillte først får først når prosessorene endelig kommer. De som venter til varen er på lager må ofte vente veldig lenge, fordi andre som bestiller legger beslag på alle enhetene som kommer inn. Da blir det jo aldri noe på lager.....

 

Så dersom du har bestemt deg er det ikkje noe å vente på :thumbup:

Var det eg også fant ut og bestilte i dag, håper denne kommer 16.11 selv om eg tviler og alle andre også gjer da ;)

men innen månedskiftet er det vel å håpe på.

Lenke til kommentar
Blir spennende å se hvor langt Phenom kan overklokkes. Håper de klarer 3 Ghz da på high-end luft. Men kjøper ikke en uansett. Men sikkert digg for de som skal det.

 

 

Eg oppgraderer ikkje før eg er sikker på å få 50% bedre ytelse per kjerne enn eg har idag med en Opteron 185 på 3ghz. Da må eg vel opp på 4ghz tenker eg :cool:

Lenke til kommentar

Er det noen rapporter om leverandører som begynner å få Phenom i hus? Har ved tidligere lanseringer vært rapportert at "nå har distributørene begynt å levere, etc etc ". Har vært veldig stille på denne fronten synes jeg, eller er det noe jeg har oversett?

 

Antar du ihvertfall vil kunne klokke 95/9600 opp på 9700 nivå, det som er spennende er hvor mye lengre de går. 2,8GHz, 150W TDP? 3Ghz, 160W TDP?

Lenke til kommentar
Er det noen rapporter om leverandører som begynner å få Phenom i hus? Har ved tidligere lanseringer vært rapportert at "nå har distributørene begynt å levere, etc etc ". Har vært veldig stille på denne fronten synes jeg, eller er det noe jeg har oversett?

MPX forventer å få alle tre modellene på lager den 5. desember. Hva de bygger den forventningen på aner jeg ikke. Det kan jo tenkes at nettbutikker har de på lager allerede og bare venter på lansering før de legger de ut for salg.

Lenke til kommentar
Da blir det nok 9600 på meg... har ikke tålmodighet til å vente til midten av desember :innocent:

 

Skal bli godt å endelig få en ren AMD/ATI rigg i huset igjen :!:

 

Nå skal det sies at guttungen min har min gamle [email protected] på stock volt.. blir nok e6600 på han til jul :innocent:

 

blir nok en 9600 på meg og grunnet leveringstiden på 9700 og kanskje et 790fx kort når det kommer på lager, eg trudde alle phenom skulle komme samtidig eg da, fant denne men den er vel tvilsom?

 

på den videoen som er postet lengre opp blir jo phenom klokket til 3GHz men er det kanskje en kjerne plukket av AMD for sine gode klokkeegenskaper eller ein tifeldig valgt CPU?

Endret av Paddo
Lenke til kommentar
Da blir det nok 9600 på meg... har ikke tålmodighet til å vente til midten av desember :innocent:

 

Skal bli godt å endelig få en ren AMD/ATI rigg i huset igjen :!:

 

Nå skal det sies at guttungen min har min gamle [email protected] på stock volt.. blir nok e6600 på han til jul :innocent:

 

blir nok en 9600 på meg og grunnet leveringstiden på 9700 og kanskje et 790fx kort når det kommer på lager, eg trudde alle phenom skulle komme samtidig eg da, fant denne men den er vel tvilsom?

 

på den videoen som er postet lengre opp blir jo phenom klokket til 3GHz men er det kanskje en kjerne plukket av AMD for sine gode klokkeegenskaper eller ein tifeldig valgt CPU?

enig, ikke alle kjerner kan klokkes bra, de er ikke alle unike :p

en phenom quad som har en duff core blir phenom Tri Core :p

med det som er genialt er at amd har lagt inn mulighet å klokke vær enkelt kjerne :D

den Auto OC muligheten er jo genialt, den sier i fra når den ikke vil mere, kjører liksom stability test og oc samtidlig så du får så fort det går, uber enkelt, de gikk vist fra 1200 3dmark til 1900 3dmark på bare cpu oc trur jeg i følge videoen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...