Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2. eller 3. kjernedesign? K10 er kommet for å bli en stund. Neste år krymper de litt og legger noe ekstra cache til. Ikke snakk om noen redesign på en stund.
Vi opplever alltid haug kjerner på samme arkitektur. Hvor mange K8 kjerner hadde vi? 8-12? Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2. eller 3. kjernedesign? K10 er kommet for å bli en stund. Neste år krymper de litt og legger noe ekstra cache til. Ikke snakk om noen redesign på en stund.
Vi opplever alltid haug kjerner på samme arkitektur. Hvor mange K8 kjerner hadde vi? 8-12?

K10 som "grunnarkitektur" vil nok vare i noen få år. Og innenfor de rammene så vil vi jo se sedvanlige oppdateringer som prosesskrymping, bugfixes, større cache, ny minnestandard, ny sokkel, osv. Jeg har ærlig talt kommet ut av tellingen på hvor mange revisjoner det var av K8...

Lenke til kommentar
Vi opplever alltid haug kjerner på samme arkitektur. Hvor mange K8 kjerner hadde vi? 8-12?

K10 som "grunnarkitektur" vil nok vare i noen få år. Og innenfor de rammene så vil vi jo se sedvanlige oppdateringer som prosesskrymping, bugfixes, større cache, ny minnestandard, ny sokkel, osv. Jeg har ærlig talt kommet ut av tellingen på hvor mange revisjoner det var av K8...

Planen er vel at den virkelige arvtageren til K8 skal komme i første halvdel av 2009, i allfall ifølge informasjonen anandtech hadde i sommer. K10 er vel mer en evolusjon av K8, mens bulldozer skal være revolusjonen hvis jeg har forstått riktig.

Lenke til kommentar
Tja eller er den akkurat såvidt sluppet? Neppe så moden da.

Overmoden "In hearts & mind" Theo. Man må kunne si, det har vært en laaang vei frem. :)

Joda skal være enig i den hehe. På samme måte som jeg nesten får mark i ræva av å vente på Nvidia sine produkter om dagen. Det er over et år siden vi så noe. Men jeg ga opp der og gikk for et brukt GTX nå.

Lenke til kommentar

mulig det bare er meg, men jeg syns den esken så litt 90-talls ut, hehe.

Apple har skjønt hvordan esker skal se ut. ta for eks. esken til OSX, med bare en stor X på forsida. uansett så går esken i søpla rimelig fort, så det spiller vel ikke såå stor rolle. er vel heller ikke slik at man står med en Core2 og og Phenom i hånda i butikken, også går for den med finest eske :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...