Bolson Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 La ihvertfall ikke TehInq ødelegge helga for dere gutter. Osse, ekte fanatikere depper ikke, de ser bare positive sider og ingen feil. Så uansett hvor mye du hater Intel er du ingen AMD-fanatiker, snarere en -tilhenger/supporter Og supportere dyrker sin misnøye så vel som sin glede, særlig fotballsupportere... AMD har allerede vist at de har konkurransedyktig teknologi, men trenger litt hjelp for å holde tempoet oppe, f.eks. en sterk finansiell partner. Synes AMD hadde passet godt inn i Samsung-konsernet, da hadde man hatt "alt" i ett hus (CPU, chipset, GPU/VGA, RAM, HDD, CD/DVD, skjermer, peripherals++...) med de muligheter det medfører, men det er vel kanskje en naiv drøm. Da kunne man iallfall vært trygg på konkurranse i lang tid fremover. Jeg synes Intel har begynt å slappe av litt, hadde håpet på høyere klokkefrekvens og mer "mainstream" prissetting av firekjerner rundt 3GHz ifm lanseringen av 45nm-prosessorene @Bolson, grautm...æh...nynorsk? Tenkte eg skulle få opp nynorskprosenten til dei "lovpålagte" 30 %. Theinq klarar nok ikkje å øydelegge helga, men for ein som helst vil ha skikkeleg konkurranse, er alle "bakslag" negative. Ja, AMD treng ein sterk finansiell partnar. At Intel slappar av litt, fortel vel meir enn noko anna at AMD har enkelte problem. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Stiller meg bak TL1000S og jon67 her Hva skjedde med den nye 5400+ som hadde ekstra lav TDP? Det har vært meget stille rundt den, ingen som har forsøkt? EDIT: Hmm 466,- for den billigste AM2 X2. Her snakker man mye ytelse for skitt og ingenting av penger med 2GB DDR2 til 470,- i tillegg. Endret 3. november 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 @jon Kanksje ikke AMD fanatiker, til min store irritasjon så kommer det en intel c2d via en mac mini inn i huset til jul, hrmf, pokkerns lillebror har skjemt bort bane mett i alle år med mac, så til henne må jeg krype til korset å kjøpe noe med intel i. Så hun får brukt programmene hun har. Greit nok at AMD fortsatt gir mest bang for buck for folk som kun skal ha en maskin til surf, bilder og slikt altså hvermansen i det lavere prisleie. Men det er jo ikke noe morro å være supporter når "laget" ditt ligger så langt unna toppen. (Jo litt morro, engasjerer mer hehe) Kan jo ikke se på entusiasten som kjøper Intel å flire hånlig slik som i tiden mellom K7 og c2d. Bolson/Jon dere har helt rett , det at intel slakker av på tempoet er det største tegnet på at AMD har trøbbel. De kan skifte fokus til å møte Bulldozer og fushion slik det ser ut. Samsung/AMD ..... vs Intel. Hmm da blir jo Intel "David" er det noe morro da. Jaja, kanskje jeg da kan kjøpe det som er best til enhver tid. Men q4 og q1 regnskap fra AMD vil være viktig for hva som skjer......., aksjeverdien til AMD gir de enn så lenge et lite spillerom. Men vi må faktisk nå se AMDs R&D is forhold til Intel og Nvidias samlede R&D. Greier AMD det, så lever de opp til slagordet sitt , AMD - Smarter choice. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 siden økonomien til amd diskuteres her, les dette man finner også samme type artikkel om Intel og Creative... Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Ser denne tråden kom til live i sarten av mai 07, og nå 6 måneder senere vet vi fremdeles ikke når den blir tilgjengli? ELLER?? Og jeg sitter på følelsen av at vi hadde hørt om denne cpu'n før denne tråden ble satt i live... Vet ikke om denne har blitt nevnt, har helt sikkert blitt det....Men siden den ikke er noe oppmuntrende tar jeg den med AMD LAUNCHED Barcelona an age ago, but no-one's seen nor heard much about it since. From reports it seems AMD customers will be lucky if they can hot-swap two cores for four much before 2008. Jeg mener forstår jeg det riktig at vi muligens ikke ser denne cpu'n før 2008? for me Argentina......eller for you AMD Håper virkelig dette blir et ekstremt knusende bra produkt.....er bare så synd at mye tyder på at intel er klare til fight med atombomber....satt litt på spisen Endret 3. november 2007 av Goodall Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Ser denne tråden kom til live i sarten av mai 07, og nå 6 måneder senere vet vi fremdeles ikke når den blir tilgjengli? ELLER?? Og jeg sitter på følelsen av at vi hadde hørt om denne cpu'n før denne tråden ble satt i live... Vet ikke om denne har blitt nevnt, har helt sikkert blitt det....Men siden den ikke er noe oppmuntrende tar jeg den med AMD LAUNCHED Barcelona an age ago, but no-one's seen nor heard much about it since. From reports it seems AMD customers will be lucky if they can hot-swap two cores for four much before 2008. Jeg mener forstår jeg det riktig at vi muligens ikke ser denne cpu'n før 2008? for me Argentina......eller for you AMD Håper virkelig dette blir et ekstremt knusende bra produkt.....er bare så synd at mye tyder på at intel er klare til fight med atombomber....satt litt på spisen Vel de første Phenom CPU'ene ventes om ikke lenge, mot slutten av November. Da kommer forøvrig også den neste store grafikk satsingen til ATi, HD3xxx serien. EDIT: kan ikke komme med en post uten noe nytt i Analyse av Phenom og den nye Spider grafikk platformen Veldig interessang lesing! Endret 3. november 2007 av TiduZ Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 håper virkelig AMD ihvertfall gir Intel god konkurranse. sitter nå på Intel selv, etter mange år med AMD. prøvde i det lengste å vente for å kunne kjøpe AMD, men et sted går grensa. Når jeg fikk en firekjerner som fint holder 3Ghz 24\7, og går stabilt på luft ihvertfall til 3,6Ghz, så sier det litt om hvor langt bak AMD er for tida. når jeg i tillegg fikk den for 2200 kr, så var det ikke aktuelt med noe annet. synd egentlig, for det var ikke så kult når Intel var det eneste som gjaldt, og GREIE cpu`er kosta 4-5000... Lenke til kommentar
wiak Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ser denne tråden kom til live i sarten av mai 07, og nå 6 måneder senere vet vi fremdeles ikke når den blir tilgjengli? ELLER?? Og jeg sitter på følelsen av at vi hadde hørt om denne cpu'n før denne tråden ble satt i live... Vet ikke om denne har blitt nevnt, har helt sikkert blitt det....Men siden den ikke er noe oppmuntrende tar jeg den med AMD LAUNCHED Barcelona an age ago, but no-one's seen nor heard much about it since. From reports it seems AMD customers will be lucky if they can hot-swap two cores for four much before 2008. Jeg mener forstår jeg det riktig at vi muligens ikke ser denne cpu'n før 2008? for me Argentina......eller for you AMD Håper virkelig dette blir et ekstremt knusende bra produkt.....er bare så synd at mye tyder på at intel er klare til fight med atombomber....satt litt på spisen phenom x4 kommer runt 20 november samtidlig med RD7x0 og RX780 hovedkort opteron barcelona er i full produksjon sist jeg hørte, har kanskje noe å si at det var et labratorium i usa som trengte over 500,000 til ny supermaskin, så det gikk ganske mange til det Lenke til kommentar
wiak Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) siden økonomien til amd diskuteres her, les dette man finner også samme type artikkel om Intel og Creative... bra lesing anbefalt! grunnen at intel har bedre cpuer nå er fordi de har et STORT forsprang i teknologi og dette er urettferdig for AMD sist jeg sjekka var en 3.2ghz phenom x4 like rask som en Intel QX9650 3.2ghz i crysis vis phenom FX 3.2ghz blir lansert og er litt billigere en QX9650 så har vi god konkuranse da 65nm (phenom) mot 45nm (QX) snakk om amd er god Endret 4. november 2007 av wiak Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Da venter jeg i spenning og håper 20. november er dagen AMD står opp igjen og slår hardt tilbake på intel Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) SE HER! LINK TIL SIDEN Om ikke annet en indikasjon på prisen, i USD vel og merke. Edit: Her har de også testet Phenom mot x2 6400+, mulig det har blitt postet før? expreviw Endret 4. november 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ser denne tråden kom til live i sarten av mai 07, og nå 6 måneder senere vet vi fremdeles ikke når den blir tilgjengli? ELLER?? Og jeg sitter på følelsen av at vi hadde hørt om denne cpu'n før denne tråden ble satt i live... Vet ikke om denne har blitt nevnt, har helt sikkert blitt det....Men siden den ikke er noe oppmuntrende tar jeg den med AMD LAUNCHED Barcelona an age ago, but no-one's seen nor heard much about it since. From reports it seems AMD customers will be lucky if they can hot-swap two cores for four much before 2008. Jeg mener forstår jeg det riktig at vi muligens ikke ser denne cpu'n før 2008? for me Argentina......eller for you AMD Håper virkelig dette blir et ekstremt knusende bra produkt.....er bare så synd at mye tyder på at intel er klare til fight med atombomber....satt litt på spisen Dette er poster som gir meg lite innhold og mest gruff av å lese, den inneholder ingenting annet enn trashtalk. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ser denne tråden kom til live i sarten av mai 07, og nå 6 måneder senere vet vi fremdeles ikke når den blir tilgjengli? ELLER?? Og jeg sitter på følelsen av at vi hadde hørt om denne cpu'n før denne tråden ble satt i live... Vet ikke om denne har blitt nevnt, har helt sikkert blitt det....Men siden den ikke er noe oppmuntrende tar jeg den med AMD LAUNCHED Barcelona an age ago, but no-one's seen nor heard much about it since. From reports it seems AMD customers will be lucky if they can hot-swap two cores for four much before 2008. Jeg mener forstår jeg det riktig at vi muligens ikke ser denne cpu'n før 2008? for me Argentina......eller for you AMD Håper virkelig dette blir et ekstremt knusende bra produkt.....er bare så synd at mye tyder på at intel er klare til fight med atombomber....satt litt på spisen Dette er poster som gir meg lite innhold og mest gruff av å lese, den inneholder ingenting annet enn trashtalk. Enig så enig. Visste du at ordet Gruff kommer fra Norgesgruppen Data og ble engang et produkt av en programmert maskin som skulle finne et slagord for ALI kaffe? Bare for å hive meg på trashtalkbølgen... Lenke til kommentar
wiak Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) SE HER! LINK TIL SIDEN Om ikke annet en indikasjon på prisen, i USD vel og merke. Edit: Her har de også testet Phenom mot x2 6400+, mulig det har blitt postet før? expreviw jeg sa den tregeste X4en vil koste runt Intel Q6600 ^^ vi sier antatt pris og uten VAT Endret 4. november 2007 av wiak Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Her har de også testet Phenom mot x2 6400+, mulig det har blitt postet før? expreviw wow Nok en påminnelse om at andre tingen enn kun høy MHz teller mye. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det hadde vært gøy å sett en Athlon64 X2 3800+ 2,0GHz opp mot den 2,0GHz Phenom'en der, og gjerne 2 stk Opteron 2212 (totalt 4 kjerner) også. I opteronene sitt tilfelle ville jeg sett de i bruk med både 2 og 4 minnekanaler. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det hadde vært gøy å sett en Athlon64 X2 3800+ 2,0GHz opp mot den 2,0GHz Phenom'en der, og gjerne 2 stk Opteron 2212 (totalt 4 kjerner) også. Jeg har 2 stk 2212 hvis det er av interesse Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har du mulighet til å kjøre de samme testene under relativt like testforhold? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Minnebrikkene mine er jo ECC/REG da, og skjermkortet jeg har er 7600GT, men mengden minne kan jeg alltids få skvist ned. Hehe, og chipsettet mitt er jo litt anderledes kan man si. chipset nVIDIA NFP3600 + NPF3050 Endret 4. november 2007 av kpolberg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Her har de også testet Phenom mot x2 6400+, mulig det har blitt postet før? expreviw wow Nok en påminnelse om at andre tingen enn kun høy MHz teller mye. Egentlig mest en påminnelse til enkelte "fans" å ikke være så "låst" til å følge med på (kun?) sin favorittprodusent. Det var faktisk relativt lite forskjeller å snakke om mtp CPU-ytelse / 3DMark-resultat relatert til CPU-del av ytelse. For de av oss som (bl.a) tester ut / bruker Intel Quads kan vi bare følge opp at det er *vesentlig* bedre ytelse (nesten dobbelt) i alle tester som "belønner" alle kjerner (på samme klokk som en dual core). F.eks. 3Dmark06 (CPU-del), Cinebench m.fl. Så jeg vil si at de testene der ikke ga meg noen spesiell "me-wants følelse" for Phenom. Litt off-topic: Jeg kjører nå min X2 6000+ helt stabilt på 3.45Ghz på 1.375 VCOre (0.25 over default). Imponerende med tanke på alle de gangene jeg har "sliti" med tidligere K8'ere i "jakten på 3Ghz). PS. Litt "malurt i begeret". Mine Core 2 DUo varianter "banker" denne X2'en i f.eks. Cinebench noe så ettertrykkelig. En E4300 / E6400 @ 2.88Ghz "slår" X2'n @ 3.4 relativt klart. For ikke å snakke 3DMark01 (men den testen "belønner" jo til de grader høy FSB / stor L2-cache). Endret 4. november 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå