haalo Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Mao. er K10 et godt kjøp selv på kun AM2.Det kommer vel an på hvordan selve prosessorene blir, men det vil nok ikke være noe særlig poeng i å oppgradere fra sokkel AM2 til AM2+. EDIT: Sokkel. Endret 30. oktober 2007 av haalo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Mao. er K10 et godt kjøp selv på kun AM2.Det kommer vel an på hvordan selve prosessorene blir, men det vil nok ikke være noe særlig poeng i å oppgradere fra AM2 til AM2+. Jeg vil ikke tro den blir dårligere enn K8. Tror du? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Theo: Jeg tolket han annerledes: "Hvis man uansett skal kjøpe Phenom prosessor, så vil nok ikke være noe særlig poeng i å oppgradere fra AM2 til AM2+ hovedkort". Men jeg ser det er tvetydig. Haalo kan sikkert oppklare dette. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Men jeg ser det er tvetydig. Haalo kan sikkert oppklare dette.Tolkningen din stemmer, den. Tenkte meg ikke helt om når jeg skrev det . Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Sokkel AM2+ skal kunne ta i bruk alle nåværende K10-egenskaper.Sokkel AM2 er kompatibel men mangler følgende egenskaper: - Hastighet på HT-bussen over 2 GT/s (regnet ut fra full duplex) - Uavhengig Cool & Quiet på alle kjernene - Uavhengige DDR2 minnebusser. Neste generasjon K10 tilfører nye egenskaper til prosessoren, noe som kun sokkel AM3 vil kunne benytte. Det er snakk om følgende egenskaper: - DDR3 minnebusser - mange blinkende lamper - medfølgende bursdagshatt med fine farger (Hmm.. har på følelsen av at jeg har glemt noen egenskaper) jeg tillot meg å fullføre lista di. tydelig at du begynner å miste oversikten Simen1 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Sokkel AM2+ skal kunne ta i bruk alle nåværende K10-egenskaper.Sokkel AM2 er kompatibel men mangler følgende egenskaper: - Hastighet på HT-bussen over 2 GT/s (regnet ut fra full duplex) - Uavhengig Cool & Quiet på alle kjernene - Uavhengige DDR2 minnebusser. Neste generasjon K10 tilfører nye egenskaper til prosessoren, noe som kun sokkel AM3 vil kunne benytte. Det er snakk om følgende egenskaper: - DDR3 minnebusser - mange blinkende lamper - medfølgende bursdagshatt med fine farger (Hmm.. har på følelsen av at jeg har glemt noen egenskaper) jeg tillot meg å fullføre lista di. tydelig at du begynner å miste oversikten Simen1 Pøh, bursdagshatten er bare et rykte. Ikke tro alt du leser på Fudzilla. Endret 31. oktober 2007 av haalo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Men jeg ser det er tvetydig. Haalo kan sikkert oppklare dette.Tolkningen din stemmer, den. Tenkte meg ikke helt om når jeg skrev det . Ok Helt enig her. Har man et AM2 kort så er det liten vits å oppgradere til et AM2+ HK. Men en K10 kan gi en pen oppgradering i et AM2 HK vil jeg annta. Hvis K10 leverer CPU'er som yter en del bedre enn X2 6000+, noe jeg anntar. Men man får jo uansett Phenom X4 om man har det behovet. Endret 31. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Men jeg ser det er tvetydig. Haalo kan sikkert oppklare dette.Tolkningen din stemmer, den. Tenkte meg ikke helt om når jeg skrev det . Ok Helt enig her. Har man et AM2 kort så er det liten vits å oppgradere til et AM2+ HK. Men en K10 kan gi en pen oppgradering i et AM2 HK vil jeg annta. Hvis K10 leverer CPU'er som yter en del bedre enn X2 6000+, noe jeg anntar. Men man får jo uansett Phenom X4 om man har det behovet. vis man skal kjøpe nytt hovedkort og cpu nå, burde man gå for AM2+ hovedkort og Phenom X4 vis man har AM2 hovedkort så kan man bare oppgradere til Phenom X4 men da får man ikke høyere HT bus og mindre muligheter som strøm/cool'n'quate osv Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Første glimt av individuell klokking av kjernene på en Phenom X4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 AMD is developing a software called "AMD overdrive". Just like nTune, it can adjust different system values. It's interesting that we find out the software can adjust multiple frequencies of different cores independently. Oi! Dette er en veldig interessant gavepakke til overklokkere. Glimrende at AMD tar initiativet til å offisielt støtte overklokkere på denne måten. At verktøyet har innebygget spenningsjustering, stabilitetstest, ytelsetest, minnetest og "autoklokking" er jo glimrende brukervennlighet for overklokkere. Kult program! Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Legger opp bildet også jeg.. Dette er jo nesten grunn nok til å gå for et AM2+ hk selv for oss med AM2 hk i dag. Funksjonen med å klokke kjernene hver for seg, nb, ht link og minnet vil vel bare være mulig på AM2+ hk. Dette er jo også gunn nok for enhver overklokker til å gå for AMD, og ikke Intel i fremtiden(eller til Intel kommer med sitt svar) Edit: og der hadde du også lagt opp bildet Simen1 Endret 31. oktober 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
wiak Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) We know that in Nov.15 HD 3800 will begin to sell. But we still don't know that RD790 and Phenom X4 will come out earlier(than the AMD plan) or not. Here is some news that every AMD fanboy would like: AMD is developing a software called "AMD overdrive". Just like nTune, it can adjust different system values. It's interesting that we find out the software can adjust multiple frequencies of different cores independently. Personally I think that's good news for people that cares about the total power consumptions of their computers. They can just turn off some cores while they are watching DVDrips. http://www.expreview.com/news/hard/2007-10...13419d6698.html In yesterday's “QX6850 VS QX9650 VS PhenomX4” we've already understand what situation Phenom may face. Some of you suggested that maybe let Phenom run some "normal banchmark" to see it's real protential. So now we are sharing the latest Superpi score of Phenom X4. The test bed is the same one in yesterday, also the same Phenom X4 OC to 3GHz, same 790FX ( Gigabyte MA790-DQ6 is already selling in Guangzhou about CNY2588,about 346USD ), 1Gx2 dual channel memory in 375MHz x2, WinXP. But we adjusted the memory to 3-3-3-9-1T. At last, the Superpi 1M is 27.531s, and the 30M is 26m28.531s. It is of course better than Athlon 64 x2, but we are using x4 now.. seems Phenom X4 is facing a serious situation. Anyway, we managed to find out some interesting info about Phenom X4's new funtion. I think after all this bad news about Phenom X4, AMD fanboy finally can get some happy info about it. We are now writing some story about it, pleaese keep Expreview tuned. http://www.expreview.com/news/hard/2007-10...16099d6667.html Endret 31. oktober 2007 av wiak Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Tragisk at de kan finne på å bruke SuperPi som et mål på "normal ytelse". Myten om at resultatet SuperPi leverer har noe å gjøre med "normal ytelse" lever altså fortsatt. Hvem av dere hadde sist behov for å regne ut (ikke slå opp i en tabell) pi med mer enn 10 desimaler? Hvilke normale programmer er det som noen gang regner ut pi og ikke bare har det som en fast variabel? SuperPi er like relevant for normalt oppfattet ytelse til en prosessor som antall rpm på vindusviskermotoren er relevant for normalt oppfattet ytelse i en bil. Bare for å ha slått det fast! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Tragisk at de kan finne på å bruke SuperPi som et mål på "normal ytelse". Myten om at resultatet SuperPi leverer har noe å gjøre med "normal ytelse" lever altså fortsatt. Hvem av dere hadde sist behov for å regne ut (ikke slå opp i en tabell) pi med mer enn 10 desimaler? Hvilke normale programmer er det som noen gang regner ut pi og ikke bare har det som en fast variabel? SuperPi er like relevant for normalt oppfattet ytelse til en prosessor som antall rpm på vindusviskermotoren er relevant for normalt oppfattet ytelse i en bil. Bare for å ha slått det fast! hehe, var vel det de hadde tilgjengelig Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Merkelig at vi ikke oftere ser lekkede "ytelsetester" av kommende biler basert på ytelsen til vindusviskermotoren deres... Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vel, for mange er Superpi som en sport å regne, og mange velger prosessorer ut fra hvordan de yter i spill, så hvem er vi til å dømme hva som er mest nyttig av å benke SuperPi eller spille Crysis? Men nå skal det sies at jeg bryr meg null og niks om hvor fort prosessoren min regner ut 1 million desimaler til pi. Individuell klokking av kjernene høres uendelig mye mer nyttig ut, så jeg gleder meg til å se hva Phenom duger til over et bredt spekter av applikasjoner, selv om det kanskje ikke ser for lyst ut kontra intel. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vel, for mange er Superpi som en sport å regne, og mange velger prosessorer ut fra hvordan de yter i spill, så hvem er vi til å dømme hva som er mest nyttig av å benke SuperPi eller spille Crysis?Men nå skal det sies at jeg bryr meg null og niks om hvor fort prosessoren min regner ut 1 million desimaler til pi. Individuell klokking av kjernene høres uendelig mye mer nyttig ut, så jeg gleder meg til å se hva Phenom duger til over et bredt spekter av applikasjoner, selv om det kanskje ikke ser for lyst ut kontra intel. ja skru av 3 cores og skru ned hastigheten på den siste sån at maskina bruker ca 10W hehe najs når man ikke spiller, når man spiller burde de 3 automatisk skru seg på og den siste gå opp i hastighet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 så jeg gleder meg til å se hva Phenom duger til over et bredt spekter av applikasjoner, selv om det kanskje ikke ser for lyst ut kontra intel. Bare av ren nysgjerrighet: På bakgrunn av SuperPi-resultatet? Lenke til kommentar
Bols Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Tragisk at de kan finne på å bruke SuperPi som et mål på "normal ytelse". Myten om at resultatet SuperPi leverer har noe å gjøre med "normal ytelse" lever altså fortsatt. Hvem av dere hadde sist behov for å regne ut (ikke slå opp i en tabell) pi med mer enn 10 desimaler? Hvilke normale programmer er det som noen gang regner ut pi og ikke bare har det som en fast variabel? SuperPi er like relevant for normalt oppfattet ytelse til en prosessor som antall rpm på vindusviskermotoren er relevant for normalt oppfattet ytelse i en bil. Bare for å ha slått det fast! Tillater meg å være uenig. Det er riktig at man i de fleste tilfeller ikke trenger å regne ut pi, så resultatet (dvs. pi med X desimaler) av superpi-kjøringen er ikke veldig interessant. Men utregningstiden er en indikator på hvor rask en prosessor er. Riktignok er det en relativt tett løkke som favoriserer prossessorer med lang pipeline og høy kost på branch prediction failure (dvs. Intel), men en indikator uansett. F.eks regner jeg med at det er en ganske bra korrellasjon mellom superpi-ytelse og videokoding-ytelse. I alle fall vesentlig høyere korrelasjon enn mellom vindusviskermotor og toppfart på en bil.:-) Lenke til kommentar
Bols Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Men nå skal det sies at jeg bryr meg null og niks om hvor fort prosessoren min regner ut 1 million desimaler til pi. Individuell klokking av kjernene høres uendelig mye mer nyttig ut,... Hæ? Nyttig? Nei. Moro? Helt sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå