Kaptein_S Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Vel eg kjøpte nettopp ein intel cpu/nvidia gfx kort pga av manglende info vedrørende levering av phenom... Og eg har hatt amd/ati i de siste 3 pc'ane mine, så i mitt tilfelle har de vert lite taktiske. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har litt bedre tid,og sitter på gjerdet og venter Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Re: Q4 posted 4 socket quadcore (16 corres) results : 4 x Barcelona 2.5 Ghz / 4 x Xeon X7350 2.933 Ghz || advantage 3 to 2 added int numbers for intel and amd from http://www.spec.org/cpu2006/results/cpu2006.html SPECfp_rate2006 IBM Corporation IBM System x3850 M2 (Intel Xeon X7350) Config 16 16 4 4 1 106(base) 113(peak) http://www.spec.org/cpu2006/results/res200...0904-01982.html SPECint_rate2006 IBM Corporation IBM System x3850 M2 (Intel Xeon X7350) Config 16 16 4 4 1 184(base) 211(peak) http://www.spec.org/cpu2006/results/res200...0904-01981.html SPECfp_rate2006 AMD, Tyan Thunder n425QE (S4985E), AMD Opteron 8360SE Config 16 16 4 4 1 149(base) 160(peak) http://www.spec.org/cpu2006/results/res200...0908-02000.html SPECint_rate2006 ASUS, ASUS KFSN4-DRE, AMD Opteron 2360SE Config 16 16 4 4 1 163(base) 188(peak) http://www.spec.org/cpu2006/results/res200...0908-01997.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg har litt bedre tid,og sitter på gjerdet og venter Greit nok. Nå fikk jeg også slik "gravøl-stemning" som Osse har "sliti med" en stund.. Link Dersom Phenom topper dette blir jeg glad (for konkurransens skyld). Endret 18. oktober 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) OMG 1.48V 4.6ghz air' Super-Pi 1M SUB 8 sec DONE......... NO SHI(f)T.......!.......5708MHz 2k5 EASY..... hipro5 er i siget med Yorkfield! Lykke til AMD :wow: Endret 18. oktober 2007 av Nizzen Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har litt bedre tid,og sitter på gjerdet og venter Greit nok. Nå fikk jeg også slik "gravøl-stemning" som Osse har "sliti med" en stund.. Link Dersom Phenom topper dette blir jeg glad (for konkurransens skyld). pøh......................... ...... er bare å håpe at karen hos inquier som "greide" over 30k med 3 ghz agena... ikke lyver....... det der blir hardt....... å slå.... virker alikevel som om ytelsestrona er høyt oppe, meget høyt oppe, skal farsken ta mæ 10 deppeøl i mårra ......... Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 396 millioner USD i tap for AMD 3.kvartal. Drøyt, men bedre enn de forrige kvartalsresultatene. http://www.reuters.com/article/technology-...NAS703620071018 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 396 millioner USD i tap for AMD 3.kvartal. Drøyt, men bedre enn de forrige kvartalsresultatene. http://www.reuters.com/article/technology-...NAS703620071018 Blir nok 20 gravøl dette her........... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) pøh......................... ...... er bare å håpe at karen hos inquier som "greide" over 30k med 3 ghz agena... ikke lyver....... det der blir hardt....... å slå.... virker alikevel som om ytelsestrona er høyt oppe, meget høyt oppe, skal farsken ta mæ 10 deppeøl i mårra ......... Mack da!! Vi får nå håpe at det blir bedre enn enkelte av oss pessimister tror. Ellers så gikk faktisk AMD sin kurs opp på resultatmeldinga. Tydelig at markedet venta ennå verre resultat ( så det holder med 15 @Osse). Endret 18. oktober 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) 1,7 bill i tap siste 12 md før dette kvartal Margine er på rikitig vei 41%....... opp fra 33%, men et tap på over 2 bill us dollar på 15 md...... tja hvor lenge kan dette gå, er nesten for deprimert nå til å analysere disse mørke tall. @bolson....... tja...... ok 15 mack...... og ei flaske heimbrent kanskje.... Endret 18. oktober 2007 av Osse Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) OMG 1.48V 4.6ghz air'Super-Pi 1M SUB 8 sec DONE......... NO SHI(f)T.......!.......5708MHz 2k5 EASY..... hipro5 er i siget med Yorkfield! Lykke til AMD :wow: Hmm så myten om at GHz er det som gjelder lever ennå altså? Husk at vi er kommet over i en tid hvor ikke bare GHz gjelder, samt at selv ytelse uansett "kost" i forskjellige former heller ikke lenger alltid er ønskelig. Jeg har god tro på at Phenom er et godt produkt for fremtiden som starter med launchen. Har også god tro på at mange OEM leverandører vil se kvalitetene til Phenom selv om Yorkfield skulle klare å slå den på benchmarks. Endret 19. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 OMG 1.48V 4.6ghz air'Super-Pi 1M SUB 8 sec DONE......... NO SHI(f)T.......!.......5708MHz 2k5 EASY..... hipro5 er i siget med Yorkfield! Lykke til AMD :wow: Hmm så myten om at GHz er det som gjelder lever ennå altså? Husk at vi er kommet over i en tid hvor ikke bare GHz gjelder, samt at selv ytelse uansett "kost" i forskjellige former heller ikke lenger alltid er ønskelig. Jeg har god tro på at Phenom er et godt produkt for fremtiden som starter med launchen. Har også god tro på at mange OEM leverandører vil se kvalitetene til Phenom selv om Yorkfield skulle klare å slå den på benchmarks. @Theo343: Her misforstår du totalt. Dette er *KLOKKERE* som kommenterer klokkbarheten til Yorkfield. Ville ikke du tro at man ville få samme kommentarer dersom Phenom klokket opp mot 6Ghz med "minimal" økning av VCore? Jeg ville ihvertfall bli meget entusiastisk, glad.. og ikke minst "kjøpsugen". Dette har *INGENTING* med "myter om Ghz". "Yorkie" og forhåpentligvis Phenom yter mer enn bra nok på original hastighet, dvs. "lav" Ghz. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) TL1000S: Hehe joda, jeg er helt på linje med deg også her. Jeg innrømmer gladlig at jeg jubler over GHz selv på min E4300. Men vi er tross alt i en Phenom tråd, og det er selvf. lov å glede seg over yorkie resulater også her, det er helt på sin plass tross alt siden de er motstandere. Men jeg synes det er altfor mye fokus på toppklokk vs. hvilke gode egenskaper phenom ellers har og som kan gjøre den til en generell vinner. Endret 19. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg beklager om jeg virker brysk her, men kan folk for guds skyld slutte å bruke måleenheter som et substitutt for tilfeller man bruker disse måleenhetene? Vi snakker om klokkefrekvens her. Dette er noe helt spesifikt. Hertz er en måleenhet for frekvens. Det vi snakker om er klokkefrekvens. Ta det som et forslag, og ikke en pedantisk klage. Det er i utgangspunktet bare meg selv jeg tar utgangspunkt i at det går utover. Om noen skulle finne på å høre på meg, gjør det fordi du da forhindrer at øynene mine svis, og faller ut. Dette er generelt, og jeg retter ikke dette mot noen enkeltpersoner, det er bare at det brenner i øynene, og det blir en smått paradoksal opplevelse å lese teksten. Angående saken: Det er veldig interessant at Yorkfield faktisk klokker så høyt, siden det vil si at Intel har mye å gå på, i motsetning til AMD, som ser ut til å slite med problemer med høyere klokkefrekvenser på dagens steppinger. Det hadde vært interessant å vite hva det faktiske potensialet i Barcelona/Phenom er, hvor man begynner å nærme seg taket. Hvis taket på Intel-prosessorer er såpass høyt (og det motsatte er tilfellet for AMD sin arkitektur), så er det jo en lett sak for Intel å kontrollere situasjonen. Ytelse er jo, grovt sett, bare ytelse per klokkesignal gange klokkefrekvensen, og spenning påvirker blant annet TDP. Det er lett å se hva slags konsekvenser dette kan ha fremover. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 "Taket" er nok en ganske dynamisk størrelse. Den avhenger av spenning, TDP, stepping, krymping, flaks osv. Jeg tipper at AMDs "tak" på 65nm K10 vil bevege seg opp fra de nåværende 2,0GHz (Opteron 2350/8350) til over 3GHz, før 45nm tar over og fører "taket" ennå lengre oppover. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 hvilke koneskvenser har L3 Cache for Phenom, og i forhold til Intel prosessorer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 L2 cachen hjelper kjernene å samarbeide. Dvs. noe kan sendes direkte over crossbaren fra en kjerne til en annen, men ofte er det ikke plass til kopier av felles data i alle L2-cachene. L3 cachen er spesielt designet for å utveksle felles data. Til sammenligning har Intel svært god L2 cache både i størrelse og ytelse, men de har en ulempe: De to L2 cachene (én L2 cache per sett med doble kjerner) kan ikke utveksle data så raskt som det AMDs L3 cache gjør. Grunnen er at utvekslingen må gå via FSB og det koster både aksesstid og båndbredde. Ellers så har både AMD og Intel strategisk valgt at prosessorkjernene skal bruke cachen på ulike måter. AMD har mindre og tregere cache og dermed designet sine prosessorkjerner slik at de ikke trenger fult så mye plass eller båndbredde fra cachen som det Intel sine prosessorer gjør. FSB-systemet vs. intern minnekontroller har også en del med saken å gjøre. Alt i alt forventes det at firekjernene til AMD vil få et større ytelsehopp i flertrådet programvare ved å gå fra 2 til 4 kjerner enn det intels prosessorer har. F.eks hvis en Core 2 Quad yter X på 2 kjerner og X + 50% på 4 kjerner så kan muligens Phenom øke fra Y til Y + 80% ved å gå fra 2 til 4 kjerner. Gevinsten/tapet er altså svært applikasjonsavhengig. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vi så jo testene av de nye Opteron, der de så vidt eg skjønte gjorde det ekstremt bra på enkelte områder når du så på Opteron sin klokkefrekvens i forhold til samme oppgaver kjørt på Xeon med vesentlig høyere klokkefrekvens. AMD sin Barcelona hadde bedre ytelse enn Xeon med 50% høyere klokkefrekvens. Så vidt eg skjønte det så var det spesielt veldig tunge databaser AMD gjorde det bra på? Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 fant denne , kunne ikke vi fått noen tester av denne da Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 fant denne , kunne ikke vi fått noen tester av denne da Added: November 15, 2006... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå