Simen1 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Intel CTO Talks Architecture and AMD Rivalry Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Intel CTO Talks Architecture and AMD Rivalry Gliset på den mannen var nok til å skremme meg bort i alle fall. Hadde vel ikke forventet noe annet fra en Intel mann.. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det interjuet bør få noen å enhver til å tenke. Han sier jo direkte at dersom de ikke er nøyd så lanserer de ikke noe nytt, de har mulighter til, men det er jo ikke nødvendig, vi har jo det beste uansett. fysj for ei blære. Er vel lett for alle å enhver til å skjønne at dersom Intel for styre alene så stopper utviklinga opp. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Merkelig utsagn med tanke på hvor lang tid de slet med P4 og netburst arkitekturen før de kom med Core som ikke var så mye bedre og det ikke løsnet før Core 2. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 ja ja... dette får meg bare til å være enda mer sikker på at verden trenger konkurrenter til intel. Større raXXhøl skal man lete lenge etter Skulle egentlig gå helt over til AMD/ATI på hovedpc´en min nå, men AM2hovedkortene som støtter Crossfire er så dårlige enda... men vær sikker..neste gang blir det hk med det nye chipset til amd :!: Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 ja ja... dette får meg bare til å være enda mer sikker på at verden trenger konkurrenter til intel. Større raXXhøl skal man lete lenge etter Skulle egentlig gå helt over til AMD/ATI på hovedpc´en min nå, men AM2hovedkortene som støtter Crossfire er så dårlige enda... men vær sikker..neste gang blir det hk med det nye chipset til amd :!: Da får du vel bare håpe på at den neste maskinen din blir en AMD platform, var det ikke snakk om at Intel skulle slutte med AMD chipset's? Selvfølgelig er det vel hovedkortprodusentene som bestemmer det.. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Phenom modeller og klokkefrekvenser endelig offentliggjort etter navneendringen Endelig en skikkelig oversikt over de nye betegnelsene.. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Leste det på et annet sted i morrest, skuffende lave frekvenser de lanseres på. ---Nei nå er jeg skikkelig skeptisk---- Det der holder ikke til å snu den økonomiske utviklingen, NEI. Endret 10. oktober 2007 av Osse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Lave frekvenser? Det er da helt greie frekvenser. De som er "entusiaster", bla en herværende tidligere "amdfan" som nå klokker Intel (Core 2 Duo) på harde livet er det *klokkbarheten* som er interessant. Den faktoren skal det bli spennende å se. Disse "kundene" er uansett ikke akkurat CSF (Critical Success Factor) mtp AMD's økonomi. Men de kan jo spre litt entusiasme blant "sauene" som du sier (osse). Det avhenger jo av hvordan de klokker og hvor bra de yter. Spennende ihvertfall. Endret 10. oktober 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Tls En av hovedgrunnene til at AMD gjorde det relativt bra før c2d var etter min mening at entusiastene omfavnet AMD, og du er en entusiast, sauene hører på deg, entusiastene generer en mengde salg i sin omgangskrets, dersom de har troverdighet. Jeg er ikke klokker, dette da støy har for meg vært viktigigere og en større utfordring enn ren ytelse. Men jeg kan ikke med handa på hjerte si at det nå er noen grunn uten om e urasjonell følelse og det faktum at intel er en turnoff, til å anbefale et AMD system, er ikke morsomt lenger. C2d går kaldere, yteter bedre, ok pris vs pris kan amd konkurere i lavere del av markede, men det er ikke morsomt alikevel, en budsjett c2d kan klokkes til å slå det meste amd kan stille opp med. Så jeg kan kun anbefale min avdøde bestemor å kjøpe amd når det gjelder stasjonære, laptops er ikke noe morsomt, de bygger vi jo ikke selv. Nei tls, det AMD viser nå er ikke nok til å vinne tilbake entusiastene. Er meget spent på AMDs sine røde talle q3 og gruer meg til q4. Aksjekursjen til AMD har falt bratter enn fjella i lyngsalpene, og rock bottom er nær. Nei no fikk æ løst på (grav)øl. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 @osse: Opp med humøret nå. Det er ellers ikke noe motsetning mellom klokking og støy. Jeg klokker og vil ha stillegående PC-er, uansett innmat. PS. Er veldig fornøyd med min nye Terminalserver på jobb.. Asus M2A-VM - X2 5000+ (Brisbane) i en Lian Li minicube m/doble raidatorer og en lydløs tank/pumpe fra Coolerkit. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 skuffende lave frekvenser de lanseres på Kan ikke se blindt på frekvens. Da kunne jo liksom en Celeron 3200 MHz vært førstevalget, for å si det sånn. Phenom'en er en kraftplugg med skjulte krefter tror jeg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg synes også det ser lovende ut. 2,2-2,6 Ghz i desember kommer til å konkurrere mot intels 2,1-3,0 GHz firekjerner på samme tidspunkt. Med tanke på at AMD firekjerne trolig vil yte litt bedre per klokkefrekvens i viktige ytelsetester så synes jeg de plasserer seg bra. Men det blir selvsagt spennende å lese mer nøyaktig hvor bra de blir på ulike ting og hvordan det står i stil til prisen. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er også ganske optimistisk. Dette er firekjerner, så det er jo rimelig at de ikke blir like høyt klokket som X2. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Noen som har sett noen priser på phenom-modellene? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 blir vel som vanlig, litt under hva intels modell for tilsvarede ytelse koster, hrmf. Håper bare agena klokker bra. som c2d. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg håper bare AMD greier å gi ut et produkt som lar pris og ytelse møtes i en perfekt kurve. Har planer om en AMD basert maskin i November / Desember, men vi får se hva de greier å knote ut til da. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Synes det ser greit ut jeg også. Greie frekvenser til å være første batch som slippes. Vil nok ikke se veldig høye frekvenser helt med det første. Klokkbarheten har jeg heller ingen store forhåpninger om, men det vil nok ordne seg med et par revisjoner. Nå har de jo klart å få sine Athlons basert på brisbane til å klokke bedre, så det vil nok ordne seg etterhevert med Phenoms også. Klarer ikke helt å grave meg ned sammen med deg Osse Lenke til kommentar
Osse Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Jo, tjo, men 2,4 ghz c2q til under 300$ klokker til 3,6 ghz på luft, så det bør være klokkepotensiale i agena, dersom entusiasten skal vinnes tilbake. Ikke ofte jeg leser Intel tester, men i mangel på annet lestestoff, så leste jeg da c2d vs c2q her Men hehe jeg lurer da hode opp av sanden av og til. Må bare finne meg et spill å bli hekta på så jeg har en grunn til å kjøpe meg en gamer rig. Og dersom noen tror at det blir en Intelrigg, NEI, NEI. Men skal da 2 nye pc inn her i løpet av kort tid, en HTPC, og en lett stille allround pc tel bane. Endret 11. oktober 2007 av Osse Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Eg må også si eg synest det ser bra ut, ihvertfall i forhold til klokkefrekvensene de kom med når de lanserte Opteron. Ved Opteron-lanseringen så var vel høyeste klokkefrekvens 2,0ghz (litt usikker her, rett meg gjerne). Nå ser vi påstander om at de ved Phenom lansering kan komme til å gå så høyt som 3ghz allerede. Formidabel utvikling på kort tid om du spør meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå