Bolson Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 AMD har velvillige investorer som i tidligere tider har tatt underskudd på relativt strak arm. Dette trenger ikke nødvendigvis være veldedighet eller at AMD er lønsomt i lengden. Uten å vite noe om hvem som er investorer i AMD så er det mange PC-produsenter osv. som ikke ser seg tjent med ett Intel-monopol og som derfor kanskje ser det som lønsomt totalt sett å betale for ett AMD-underskudd. Bare en teori, men hvis det stemmer så forklarer det en del. Hvis det er sant kan vi også regne med at AMD ikke går vekk med det første. Plus, det er kanskje ikke så overaskende, men AMD sin aksjeverdi er på vei opp: http://finance.google.com/finance?q=AMD etter en lang nedetid som utvilsomt kommer av C2D. Denne oppturen har nokk mye med Phenom å gjøre, oppturen er for lang og for rask til å være tilfeldig, men dette var kanskje ikke nødvendig å si 9607682[/snapback] En betydelig del av AMD's investorer er såkalte institusjonelle investorer. Dvs. pensjonsfond etc. AMD's andel hos disse er trolig ikke mer enn 0,5 - 2 %, og de har trolig like store (eller større) andeler hos Intel. Institusjonelle investorer har en helt annen filosofi en tradisjonelle investore, det er for komplisert å forklare hele "modellen". Men i en sammensatt portefølje på som oftes fra 20 - 30 til flere 100 selskaper (som disse har), medvirker AMD til å redusere risiko. Derfor er det nok ikke investorer som vil følge AMD uansett utvikling. Ellers så er forskjellen mellom Intel og AMD's kursutvikling siste måned såpass lik at det kan ikke leses noe som helst ut av det (i alle fall ikke at Barcelona har påvirket den i særlig grad). Og den sammenfaller mer eller mindre med Nasdaq sine generelle utvikling. Siste 3 mnd er Intels kursutvikling betydelig mye bedre enn AMD's, som er betydelig lavere enn Nasdaq sin generelle utvikling. Så det eneste positive er at den ikke fortsetter å falle i forhold til Intel. Ellers så er jeg enig med Osse i at AMD ikke tåler mange kvartaler med resultat som de tre siste. Men i motsetning til han tror jeg de faktisk vil få bedre resultat framover, selv om det blir spennende. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det håper jeg da virkelig........ men AMD har mye under utvikling, dette er meget kostbart, og at det er utviklingskostnadene samt lave marginer som tapper AMD er det vel lite tvil om. Skal litt til å holde følge med intel , som faktiske bruker mer på utvikling en amds totalomsettning (siste året). viser til tidligere innlegg. Spennende er det i alle fall. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Endelig en 3Dmark06 CPU test for de som venta på det, se resultater her Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Her er det noen sammenligninger. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hmmmm Virkelig spennende lesning. Ser ut som om det bli "jul i stua" likevel Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Min lille analyse av det første 3DMark CPU-resultatet: AMD ligger nå heldigvis ikke langt bak på hverken ytelse/pris eller GHz/ytelse. NB. Merk at 3DMark ikke er representativt for annet enn seg selv og at dette er resultater fra en spilltest på serverhovedkort. Ikke akkurat optimalt. Konfigurasjonene er også en del forskjellige. Blant annet er Opteron-systemet utstyrt med Winodws Server 2003 64bit, mens Xeon-systemene er utstyrt med Windows XP 32bit, et OS som er generelt gir bedre spillytelse. Mengden minne er derimot i Opteron sin favør men det betyr trolig ingenting i 3DMark06 siden det neppe bruker over 3GB ram likevel. Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Til dere som ikke gidder og lese alle de 30+ sidene der resultat kommer ifra. -----> Also a note: K10s are B1s running registered 677 cas 5 memory in single channel(lol)! <----- Så blir litt feil å sammenligne resultater når k10 kjører under disse forholdene... Men blir kanskje noen bedre resultater ganske snart... "s7e9h3n has a possible knock out solution with working bios which supports K10s on the ASUS L1N64!" Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Til dere som ikke gidder og lese alle de 30+ sidene der resultat kommer ifra. -----> Also a note: K10s are B1s running registered 677 cas 5 memory in single channel(lol)! <----- Så blir litt feil å sammenligne resultater når k10 kjører under disse forholdene... Men blir kanskje noen bedre resultater ganske snart... "s7e9h3n has a possible knock out solution with working bios which supports K10s on the ASUS L1N64!" 9612546[/snapback] hahaha ja du kan så si.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Blir bare mere og mere spent på kva Phenom B3 er god for på ett godt hovedkort Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) damn Tror jeg satser på ett helt nytt amd/ati oppsett til jul :!: Hvordan høres dette ut: Phenom og trippel 2900XT ...det er jo bare nødt til å "rocke" Har ett 2900XT kort i dag, tenkte og kjøpe ett eller to 2900pro og evt gjøre gto/gtx "modden"... (hvis det treng da ) Endret 1. oktober 2007 av amdme Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 damn Tror jeg satser på ett helt nytt amd/ati oppsett til jul :!: Hvordan høres dette ut: Phenom og trippel 2900XT ...det er jo bare nødt til å "rocke" Har ett 2900XT kort i dag, tenkte og kjøpe ett eller to 2900pro og evt gjøre gto/gtx "modden"... (hvis det treng da ) 9614498[/snapback] Hehe det høres bra ut! Tekte selv på et middelklasse oppsett med en prisgunstig Phenom X4, og et skjermkort til rundt 2000 kr, får bare vente og se hva som blir best kjøp da, her varierer prisene så mye at jeg ikke gidder å kjøpe noe enda Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Så, for å skape litt panikk igjen: The Inquirer: AMD goes on the slide "Phenom launch disappears" Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Denne Theo Valich virker som en usedvanlig etterrettelig fyr... lurer på om han har fått tilbake laptopen med 30000 bungholiomarks på Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Som det blir bemerket i kommentarene på The Inq, så er den presentasjonen om 45w prosessorer. Det er vel ikkje ventet Phenom med så lave effektkrav. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Som det blir bemerket i kommentarene på The Inq, så er den presentasjonen om 45w prosessorer. Det er vel ikkje ventet Phenom med så lave effektkrav.9619715[/snapback] Det kan være noe i det ja. Phenom X2, med såpass lav effekt er vel ikke ventet før i 1. kvartal 2008 så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 As you can see for yourself, no Phenoms, no RV670, no RX780 (780G) branding... ah, who called this a Q4 2007 update? eh, hva gauler han om? Har det egentlig vært forventet Phenom/desktop før et stykke ut i neste år? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 As you can see for yourself, no Phenoms, no RV670, no RX780 (780G) branding... ah, who called this a Q4 2007 update? eh, hva gauler han om? Har det egentlig vært forventet Phenom/desktop før et stykke ut i neste år? 9620069[/snapback] Ja det har vel vært hete rykter om det Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja det har vel vært hete rykter om det 9620078[/snapback] Men forsinkelsen med Barcelona forskjøv vel også Phenom? Slik har i alle fall jeg ressonert i min enfoldighet. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Det kan være noe i det ja. Phenom X2, med såpass lav effekt er vel ikke ventet før i 1. kvartal 2008 så vidt jeg husker. Er vel kun prossesorene merket med grønt dette gjelde (BE og LE). Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ja det har vel vært hete rykter om det 9620078[/snapback] Men forsinkelsen med Barcelona forskjøv vel også Phenom? Slik har i alle fall jeg ressonert i min enfoldighet. 9620101[/snapback] Man skulle nesten tro det, siden AMD uttalte at Phenom skulle komme 90 dager ETTER de første Opteron CPU'ene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå