Bolson Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvorfor er det ingen gaming resultater enda? Bare Oblivion etter det jeg har sett. _Ingen sammenligning med intel. Tester på nye spill hadde vært kult å se. Gjerne med dx 10 9463413[/snapback] Primært fordi det som lanseres nå er en relativt reinspikka server-cpu (sokkel 1207) for systemer med 2 eller flere cpu-er pr HK. Anandtech har gjort en test der de har brukt et GF 8800 GTS kort. Konklusjonen der er vel at den yter omtrent likt med C2D/C2Q klokke for klokke. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jammen jeg vil se en overklokka AMD Barcelona VS en overklokka Intel Quad i spill benchmark Hvorfor kan de ikkje bare gjøre det? Det er jo de resultatene VI vil se! edit: De kunne i det minste kjørt en 3dmark 06 "just for fun" Endret 10. september 2007 av Nizzen Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jammen jeg vil se en overklokka AMD Barcelona VS en overklokka Intel Quad i spill benchmark Hvorfor kan de ikkje bare gjøre det? Det er jo de resultatene VI vil se! edit: De kunne i det minste kjørt en 3dmark 06 "just for fun" 9463517[/snapback] Det kommer nok så snart ASUS klarer å lage en ny bios til Quadfather hovedkortet sitt. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 hmm, tja... greit nok, men neppe bra nok. AMD har vel alrig vært så presset som nå. Er ikke nok å yte tilsvarende som intel på områder der de skal konkurere. Servermarked ser kanskje ikke så ille u dersom margine er gode nok. Men det er ikke godt nok med tilsvarende c2d på desktop. Men er alikevel relativt imponert at det har holdt såpass følge med intel, med tanke på at intels R&D er større enn AMDs totalomsettning. så har ikke fådd humøret helt på plass. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Etter å lest på anandtech så må jeg si det var bedre tall enn jeg fryktet Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det ser jo nesten ut som om det rett og slett kan komme til å bli en kamp om hvem som klarer å tyne flest klokkesykluser per sekund ut av prosessorene etter hvert. Hvis det faktisk blir slik at ytelsen per klokk er relativt lik så vil det potensielt si at Intel på 45nm kan bli et problem for AMD. Er det noen som har prøvd å overklokke Barcelona enda? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvorfor er det ingen gaming resultater enda? Bare Oblivion etter det jeg har sett. _Ingen sammenligning med intel. Tester på nye spill hadde vært kult å se. Gjerne med dx 10 9463413[/snapback] Du gidder ikke finne link til Oblivion testen? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Du gidder ikke finne link til Oblivion testen? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 10. september 2007 av Intern Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Du gidder ikke finne link til Oblivion testen? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 9464185[/snapback] Ojda, var innom den der jaja gode tall, selv om dem kunne vært bedre, men som jeg har sakt før, Phenom på 3.0 Ghz MÅ være fantastisk! Endret 10. september 2007 av TiduZ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Ja, desktop og senere lanserte serverchips kan jo bli en annen historie hvis ryktene om at K10 skalerer svakt eksponentielt heller enn linjært med klokkefrekvens stemmer. Dette skulle visst være spesielt merkbart over 2.4GHz.9461823[/snapback] Eksponensiell skalering med frekvensen begrenser seg dessverre oppad til eksponenten 1. Redigert: 2,5GHz er 25% mer enn 2,0GHz. Her er noen resultater fra skaleringen 2,0->2,5GHz. Legg merke til Cinebench-resultatet. Synes det ser veldig bra ut jeg Får se hvordan det blir når AMD får opp frekvensene, noe jeg vil tro skjer ganske fort. I følge AMD skal jo Barcelona/Phenom skalere bedre med høyere frekvenser. 9462923[/snapback] Jeg synes også det ser lovende ut. Dagens klokkefrekvenser gir hovedsaklig konkurranse i det nedre og midtre prissjiktet, men etter hvert som nye steppinger kommer ut så vil nok frekvensen krype kraftig oppover. AMD slet jo hardt med steppingene og måte ha 2 revisjoner mer enn forventet før lansering. Derfor ble de såpass forsinket. Men nå som brikkene fungerer godt så gjenstår det bare å øke frekvensen. Forhåpentligvis får vi se Barcelaona på 3,0GHz innen ett år. Endret 10. september 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det jeg er spent på er hva "taket" til Barcelona vil være. For K8 er det rundt 3.0 ghz, som det også tok mange år før vi nådde (med unntak av overklokkere) mens med K10 kaster AMD seg nesten rett ut i 3.0 ghz. Vi får bare håpe de ikke går på en blemme der, jeg er sikker på at mange overklokkere vil være interessert i Barcelona, klokker den godt vil en rimlig utgave være aktuelt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 "Taket" til K8 har jo steget jevnt og trutt. (raskt i starten, deretter ganske jevnt.) Nå er jo de raskeste K8-prosessorene på 3,2GHz, originalt. Hører at det er ganske lett å få de opp til 3,6 GHz. Akkurat som med K8 regner jeg med at klokkefrekvensene til K10 stiger raskt i starten og deretter saktere. Jeg tipper 3,0GHz innen et år og 4,0GHz innen 3 år. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eksponensiell skalering med frekvensen begrenser seg dessverre oppad til eksponenten 1. Det virker jo logisk, men nå dreier det seg jo om "the World's most advanced x86 Processor" da Eksponenten kan kanskje øke med klokkefrekvensen for noen applikasjoner, innenfor intervallet <0, 1>? Lenke til kommentar
smy Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Synes det flott med amd komme brukens mot intel litt konurranse er bare bra. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 amd kommer ett år etter intel med en cpu som yter ca det samme, det er helt latterlig.. så får vi se da, om phenom lar seg overklokke i det hele tatt. husk at mange av intel sine cpuer kjører 50% over stock hastighet på luft! Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 amd kommer ett år etter intel med en cpu som yter ca det samme, det er helt latterlig.. så får vi se da, om phenom lar seg overklokke i det hele tatt. husk at mange av intel sine cpuer kjører 50% over stock hastighet på luft! 9468254[/snapback] fanboy Lenke til kommentar
DYM Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 amd kommer ett år etter intel med en cpu som yter ca det samme, det er helt latterlig.. så får vi se da, om phenom lar seg overklokke i det hele tatt. husk at mange av intel sine cpuer kjører 50% over stock hastighet på luft! 9468254[/snapback] Latterlig? Synes det er imponerende jeg! All honnør til AMD som sliter ræva av seg for å gi oss så gode produkter de bare kan! Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 amd kommer ett år etter intel med en cpu som yter ca det samme, det er helt latterlig.. Lanseringen i dag frembragte ikke til de helt store overskrifter på alverdens IT-sites Jeg syns at "The Inquirer" utrykker min mening ganske bra her: AMD slaps Intel over SPEC-only compiler og denne: Average power consumption is anything but Mine 2 cent! Kimmer Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 amd kommer ett år etter intel med en cpu som yter ca det samme, det er helt latterlig.. så får vi se da, om phenom lar seg overklokke i det hele tatt. husk at mange av intel sine cpuer kjører 50% over stock hastighet på luft! 9468254[/snapback] Tja det gikk vel 4 år sist for Intel å ta igjen AMDs klare forsprang.Hvis AMD klarer det på et år,er vel ikke det verst Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 4 preview's er alt som ekstisterer? Merkelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå