Paddo Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 har ventet på ''barcelona'' ganske lenge nå, begynner å bli lei av min x2 4200+ men trenger vi nytt hovedkort til k10? eller virker den på dagens am2 kort? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 har ventet på ''barcelona'' ganske lenge nå, begynner å bli lei av min x2 4200+ men trenger vi nytt hovedkort til k10? eller virker den på dagens am2 kort? 9422989[/snapback] Det skal fungere bare greit. Men du får ikke benyttet feks "strømspare funksjonen" og noe annet som jeg ikke husker hva heter det er det bare AM2+ som støtter. I "verste" fall må du bare ta en bios oppdatering, men det er ikke sikkert du trenger det heller. Hvilke HK er det du har?? Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 har ventet på ''barcelona'' ganske lenge nå, begynner å bli lei av min x2 4200+ men trenger vi nytt hovedkort til k10? eller virker den på dagens am2 kort? 9422989[/snapback] Det skal fungere bare greit. Men du får ikke benyttet feks "strømspare funksjonen" og noe annet som jeg ikke husker hva heter det er det bare AM2+ som støtter. I "verste" fall må du bare ta en bios oppdatering, men det er ikke sikkert du trenger det heller. Hvilke HK er det du har?? 9423001[/snapback] Asus m2n-570 sli men trur det blir nytt hk uansett bare grett å vite om eg trenger det eller ikkje, Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 http://www.theinquirer.net/?article=42129 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Fan at det ikkje e direkte overføring på TV, blidd en fin Pub kveld det, nerda i en krok, fotballtoillinga i en anna krok, sko ha heia eller uffa mæ meir en nåen fotballidiot. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Michael Dell prater om ytelsen til barcelona. "AMD’s code-named Barcelona chip does have potential and can be considerably faster its rival from Intel Corp." “If you look at floating point instructions, Barcelona is about 30% faster than Clovertown. However, if you look at integer instructions, Clovertown is about 30% faster than Barcelona,” Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Men veit vi akkurat kva MD snakker om da? Vi har Barcelona på 2ghz, hvilken klokkefrekvens har Clovertown? Snakker han om Barcelona VS Clovertwon på samme klokkefekvens eller en Clovertown som går på 3ghz som vel er det raskeste Intel tilbyr no? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) dette er snakk om Barcelona 3.0 Ghz modellen tror jeg. Endret 6. september 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 dette er snakk om Barcelona 3.0 Ghz modellen tror jeg. 9440020[/snapback] Det finnes foreløpig ingen Barcelona på 3ghz, det raskeste AMD tilbyr nå til å begynne med er 2ghz, så da kan ikkje Dell selge noe raskere enn det Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 joda, finnes enginering samples som er ute til tester hos div. HW leverandører. Men har lest over det som Dell sa, og virker som om han mener klokke for klokke mot Clowertown, dvs over hele linja fra 2 Ghz og opp... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har vondt for å tro at K10 er 30% tregere enn Clowertown på samme klokkefrekvens. Da er den jo dårligere enn dagens K8 baserte prosessorer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Men veit vi akkurat kva MD snakker om da?9440009[/snapback] Nei, det sto ikke noe om det så det blir bare spekulasjoner. Regner med han snakker om en representativ sammenligning. f.eks 2P-systemer i samme prisklasse. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hva leste du egenlig ut av floating point testen som ble linket til her tidligere simen1? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Den var et estimat som AMD har fått kritikk for. Det burde vært en måling. Ellers så kom det krtikk mot at jeg omtalte det som flytetallsytelse og ikke SpecFP_2006. Flytetallsytelse kan jo være så mye mer, f.eks tester ikke SpecFP_2006 desktop-applikasjoner eller spill. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kommer disse barcelona CPU'ene den 10. September? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Opetron-server versjon blir lansert da ja, for moddeller se pris artikkelen på hw.no. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Enn Phenom X4 da? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Som sagt før vil desktop komme 90dager etter server. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 ikke særlig mye nytt Men intel brukte i fjor mer på forskning og utvikling en hele amds salg............... Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 http://www.theinquirer.net/?article=42212 Lite her også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå