Reeve Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Rart (irriterende) at Theinquirer.net ikke oppgir kilde/link. Har liksom savnet det i andre saker de har skrevet om og. 9379654[/snapback] De skriver jo at dette er testet av artikkelforfatteren selv. Hvilken kilde skal de da henvise til? Jeg tar det med en klype salt. Det høres for bra ut til å være sant. Evt. at det er noe sært med 3DMark06 som gjør at den kommer særdeles godt ut på K10-arkitekturen. Minnebåndbredden er jeg også usikker på om kan stemme siden AMD skulle dele minnekanalene opp i to uavhengige. 9380377[/snapback] Jeg tror heller ikke på den scoren. Men hvis det viser seg at det er slik ytelsen er på K10, så blir det AMD på meg i neste runde Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det blir ikke AMD på meg i neste runde, det blir nok Intels Q serie evt. en Yorkfield. Men det er kjempeviktig for oss alle at K10 sparker fra seg. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 denne scoren er helt vanvittig bull, den yter ikke mye bedre enn Intels kentsfield med over 2Ghz mindre under panseret. det bare går ikke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Synes vi vet altfor lite om K10's ytelse ennå. Så jeg velger å vente med inntrykkene. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg håper ivertfall at det er sant. Da får endelig intel litt motstand igjen Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 denne scoren er helt vanvittig bull, den yter ikke mye bedre enn Intels kentsfield med over 2Ghz mindre under panseret. det bare går ikke. 9380704[/snapback] Og du kan alt som er å kunne om prosessordesign og kva som er mulig å få til? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 denne scoren er helt vanvittig bull, den yter ikke mye bedre enn Intels kentsfield med over 2Ghz mindre under panseret. det bare går ikke.9380704[/snapback] Først kommer du med en faktafeil*, deretter med en skarp påstand begrunnet i faktafeilen. Jeg synes ikke akkurat det er med på å oppklare usikkerheten rundt artikkelen. * Faktafeilen er den om "over 2GHz mindre under panseret" enn "kentsfield". Jaha? Så du mener at Kentsfield kjører på over 5GHz? Eller mener du at Phenom FX kjører under 1GHz? Artikkelen omtaler en Phenom FX på 3,0GHz og dagens aller raskeste Kentsfield er Core 2 Quad Quad Extreme 6850 på 3,0GHz. Den tregeste "Barcelona" er forventet å bli 1,9GHz. Den tregeste Xeon Clovertown er 1,6GHz. Den tregeste Phenom X4 eller FX er forventet å bli minst 2,1GHz. Den tregeste Kentsfield er på 2,4GHz. Barcelona er svært lik Phenom X4/FX på samme måte som Clowertown er svært lik Kentsfield. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Tja, det var da mye skepsis rundt "benche-resultater" da de første svært så uoffiselle Core 2 Duo utgavene kom diverse "yrkes-benchere" ihende. Og så viste det seg at de var representative for hva som ble tilgjengelig offisielt en tid etterpå. Og nå ser vi jo resultatet. Kun de mest "merketro" entusiastene sitter med AMD-rigger. Så jeg håper for AMD's del at denne svært så udokumenterte artikkelen i The Enquirer ikke "er bull" som noen velger å ta det for. Endret 28. august 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 denne scoren er helt vanvittig bull, den yter ikke mye bedre enn Intels kentsfield med over 2Ghz mindre under panseret. det bare går ikke.9380704[/snapback] Først kommer du med en faktafeil*, deretter med en skarp påstand begrunnet i faktafeilen. Jeg synes ikke akkurat det er med på å oppklare usikkerheten rundt artikkelen. * Faktafeilen er den om "over 2GHz mindre under panseret" enn "kentsfield". Jaha? Så du mener at Kentsfield kjører på over 5GHz? Eller mener du at Phenom FX kjører under 1GHz? Artikkelen omtaler en Phenom FX på 3,0GHz og dagens aller raskeste Kentsfield er Core 2 Quad Quad Extreme 6850 på 3,0GHz. Den tregeste "Barcelona" er forventet å bli 1,9GHz. Den tregeste Xeon Clovertown er 1,6GHz. Den tregeste Phenom X4 eller FX er forventet å bli minst 2,1GHz. Den tregeste Kentsfield er på 2,4GHz. Barcelona er svært lik Phenom X4/FX på samme måte som Clowertown er svært lik Kentsfield. 9380843[/snapback] Etter å ha lest det, så skjønner jeg hvorfor Intel gikk vekk fra C2D/C2Q, og begynte å brukwe bare C2 med modellbetegnelsen bak. Det du skriver er jo riktig, men det blir litt dumt å si Core 2 Quad Quad Lenke til kommentar
Osse Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Tull nå ikke, det er slik den yter, snufs, håper jeg, slike artikler får jo nesten tårene frem. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det var jo slett ikke dårlig! Synd at laptopen til hr. Valich med all dokumentasjon ble stjålet, og synd at han ikke registrerte scoren på Fururemark ORB, det er jo verdensrekord... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det var jo slett ikke dårlig! Synd at laptopen til hr. Valich med all dokumentasjon ble stjålet, og synd at han ikke registrerte scoren på Fururemark ORB, det er jo verdensrekord... 9381624[/snapback] he he... han måtte jo holde det hemmelig skjønner du Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Om han lyve så driter han seg jo loddrett ut for evig fremtid, har han noe å tjene på det? Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 denne scoren er helt vanvittig bull, den yter ikke mye bedre enn Intels kentsfield med over 2Ghz mindre under panseret. det bare går ikke.9380704[/snapback] Først kommer du med en faktafeil*, deretter med en skarp påstand begrunnet i faktafeilen. Jeg synes ikke akkurat det er med på å oppklare usikkerheten rundt artikkelen. * Faktafeilen er den om "over 2GHz mindre under panseret" enn "kentsfield". Jaha? Så du mener at Kentsfield kjører på over 5GHz? Eller mener du at Phenom FX kjører under 1GHz? Artikkelen omtaler en Phenom FX på 3,0GHz og dagens aller raskeste Kentsfield er Core 2 Quad Quad Extreme 6850 på 3,0GHz. Den tregeste "Barcelona" er forventet å bli 1,9GHz. Den tregeste Xeon Clovertown er 1,6GHz. Den tregeste Phenom X4 eller FX er forventet å bli minst 2,1GHz. Den tregeste Kentsfield er på 2,4GHz. Barcelona er svært lik Phenom X4/FX på samme måte som Clowertown er svært lik Kentsfield. 9380843[/snapback] Jeg tror han hinter til den nylige verdensrekorden til Shamino og Kinck i 3dmark 06, der de scorte rundt 27000 poeng med en Kenstfield på litt over 5Ghz: score 27039 cpu : 5119 Mhz 2*x2900xt gpu 1175 mem 950 link til screenshot Lenke til kommentar
Osse Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Unektelig rart ja, men er ikke Inquiere et seriøst nettsted, en slik spøk er jo direkte ondskapsfullt. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det er vell det minst seriøse av de store det pleier og være linket til her, men dette er jo direkte løgn om det viser seg og ikke stemme. Så da er spørsmålet, hvem tjener på det? ingen. Lenke til kommentar
DYM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Aiai dette ser bra ut!! Gleder meg som en unge! Ny info om mobos ute: Hardware.no Kommer tidligere enn først antatt. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Vel da ligger jeg inne med bestilling, ubekrefta levering, men håper på en liten uke etter lansering. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Noen som veit kva nVidia planlegger når det gjelder brikkesett til AM2+? Lenke til kommentar
DYM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Noen som veit kva nVidia planlegger når det gjelder brikkesett til AM2+? 9384710[/snapback] MCP72(XE) - NVIDIA - tidlig oktober Venter på dette selv da jeg kjører SLI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå