Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Litt nytt angående hvilke egenskaper hos Barcelona som vil gi hvilken nytte (ytelse eller strømsparing). Det er også listet opp hvilke OS som vil støtte ulike nye funksjoner:

What to make of AMD's Barcelona - Great expectations

 

Solefald: Jeg har et system som ligner veldig på ditt. Det oppgraderte jeg fra 1 til 3 GB minne i dag. Tenker systemet mitt holder ut en stund til før jeg oppgraderer. I hvert fall til i vinter en gang. Får se hvor fristet jeg blir etter hvert som nye CPUer og nye priser dukker opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
S939 X2 4200 + 7800GT og 1GB Kingston i Barebone..

Er så sinnsykt usikker på om eg skal kjøpe meg 2GB ram, og klokke opp til 4600, og vente til 2008 med å kjøpe AMD. Noken som har formeining?

9251518[/snapback]

 

Hva er problemet? Misfornøyd med ytelsen?(Og i hva slags bruk)

Hva skulle alternativet være?(Kjøpe nytt AM2/S775 system?)

 

Dersom du er nøye med at det må sitte en AMD CPU i ditt system er det vel like greit å avvente.

9251911[/snapback]

 

syns ytelsen kunne vert bedre, merker at det er shortage på minne vertfall.

Er ikkje superviktig å ha AMD, eg er ikkje FPS hore, som må ha dei 2-3 ekstra fps eit anna system gir hos Intel. men har lyst å støtte AMD, som underdog, og eg er fornøyd med mine siste 3 AMD oppsett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

syns ytelsen kunne vert bedre, merker at det er shortage på minne vertfall.

Er ikkje superviktig å ha AMD, eg er ikkje FPS hore, som må ha dei 2-3 ekstra fps eit anna system gir hos Intel. men har lyst å støtte AMD, som underdog, og eg er fornøyd med mine siste 3 AMD oppsett.

9252904[/snapback]

 

Ditt S939-system er ingen sinke selv i forhold til nyere oppsett.

Og du er vel neppe en benchmarkh**e formoder jeg? :!:

 

Kjøp mer RAM. Vent. :)

Lenke til kommentar
AMD har vært veldig flinke til å holde ytelsen hemmelig ja. De har bygget opp en utrolig spenning frem mot lansering på grunn av det. Det er garantert en bevisst strategi :)

9300042[/snapback]

Det er mange som har mistet tålmodigheten og kjøpt Q6600 istedenfor å vente på Barcelona/Phenom, så den strategien har fungert særdeles dårlig. Tror nok heller det er ytelsen som er litt for svak til at det er noe å skryte av, noe de få uoffisielle resultatene også tyder på.

Lenke til kommentar
He he...du kan jo si det...men jeg håper og tror at du tar feil. Hvis ytelsen viser seg å være god, kjøper folk AMD likevel :)  det kommer iverfall jeg til å gjøre ;)

9300282[/snapback]

Ytelsen blir nok bra og sikkert litt bedre enn C2D på tilsvarende klokkefrekvens, og mange kommer til å kjøpe den, men kanskje litt færre enn det ville vært hvis de hadde gitt noen smakebiter på forhånd.

Lenke til kommentar

Ønsketenkningen er jo selvsagt at de holder tilbake ytelsestall fordi Barcelona arkitekturen er skit bra, og at den gruser Core 2 Duo både på effektivitet pr klokk og frekvenshastigheter.

 

Ønsketenkningen altså... Er desverre ikke så optimistisk hvis man skal ta på seg realist(pessimist)brillene

Lenke til kommentar

for å være ærlig så er denne AMd fantatikeren i gravølet til AMD.........

 

enkle regnestykker sier at amd trenger ca 68% margin på sine produkter etter kvartalstall for 2 kvartal. De har 33%. Dette bare for å nå break even. Så overgangen til 65 nm må også medføre at de kan produsere og selge flere enheter en de kan idag, etter det jeg har lest så produserer de for fullt. (regna det høyaktig i en annen tråd)

 

Positivt er det at AMDs investorer har betalt gjeld for dem.

 

Men er stygt redd for at bla Jon67 kan smile bredt om relativt kort tid da AMD kommer til å ha en tøff tid som firma foran seg og har store sjanser for at alle må ha intel inside (jaja...skal vel spore om noen gamle AMD som fungerer frem til pensjonsalderen)

 

Men må ha lov til å håpe, mye spennede på gang hos myggen, både hw messige og implenatasjoner for framtid programereing.

 

Enn så lenge velger jeg å tro at fra 10 september så er alt intel har 2 rangs produkter kun forsvart solgt av et gedigent markedsapperat, som det var før c2d.

 

Men seriøst er bekymret, k10 må yte og må yte godt om ikke annet for å holde på villige investorer, noe AMD trenger sårt. Økenomi og kvalitet går hand i hand (bortsett fra hos intel( (jaja har ikke tatt min første øl så er gretten)

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...