Theo343 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Forstår at de prioriterer serversegmentet, ville vært rart om de gjorde motsatt. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Forstår at de prioriterer serversegmentet, ville vært rart om de gjorde motsatt. 8985820[/snapback] Joda, vi vet alle hvor pengene ligger. Litt kjedelig å vente enda lengre allikevel.. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Mobo makers say AMD Phenom delayed until 1Q08, but AMD says launch remains set for 2H07 (update) Monica Chen, Taipei; Joseph Tsai, DIGITIMES [Monday 2 July 2007] AMD's Phenom processors were originally planned to begin test-production between September and October, and to start shipping in November this year. However, AMD may now be planning to postpone Phenom's launch date to the first quarter of 2008, according to sources at motherboard makers. AMD intends to modify its process technology to increase the yield rate and frequencies of Phenom processors in order to improve the competitiveness of the CPUs against Intel's Penryn family, said the sources. AMD has already notified several motherboard makers that Phenom will now begin test-production in November or December, and will launch in first quarter of 2008, noted the sources. However, AMD has responded to this report by stating that the company's official launch schedule for Phenom remains the second half of 2007 and this schedule has not changed. The company added that it has not contacted motherboard makers concerning a delay to the schedule. With Phenom set to not appear in 2007, several motherboard makers have made plans to decrease shipments of socket AM2+ motherboards and to increase those of Intel's platform, added the sources. Oppdatering i går: Digitimes AMD tilbakeviser utsettelsen. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20070702235635.html Eg blei ikkje klokare av desse nye bench'ne iallefall.... Nåken kom å tolk for meg! Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20070702235635.html Eg blei ikkje klokare av desse nye bench'ne iallefall.... Nåken kom å tolk for meg! 8992546[/snapback] Ser ut som om de lover bra ytelse på de kommende 2,6ghz firekjernene.. Når de er oppe i de hastighetene kan man sikkert sammenlikne med Intels nye generasjon xeon, og ikke de som sammenliknes med i dag.. Tullete test.. Edit: Leifen Endret 3. juli 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Barcelona in action Ingen benchmarks, men de viser ihvertfall at prosessorene fungerer - her brukes de i det minste til spilling, ikke bare task manager Lenke til kommentar
mar Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20070702235635.html Eg blei ikkje klokare av desse nye bench'ne iallefall.... Nåken kom å tolk for meg! 8992546[/snapback] AMD har tittet inn i en glasskule, sett litt på været og skrevet ned et tall som skal være Specint_rate2006 resultatet til Barcelone prosessorer på 2.6Ghz (som de skulle ønske at de hadde klart å lage). Så passer de på å ta med de gamle resultatene for Xeon 5355. Høyeste poengsum for en Xeon 5355 er nå 101 på denne testen. Dette er da resultatet av en test og ikke av synsing. Disse resultatene ble vel klare før AMD la ut disse resultatene på nettet. Nå sier jo denne benchmarken like mye om ytelsen som 3DMark, så det er ikke så mye å henge seg opp i. Grunnen til at Xeon 5355 har fått nye resultater er at Intel har forbedret litt på kompilatoren som er brukt, så det er ikke så mye som skal til her. Enkelte har tatt litt av nå. Så en som mente at ytelsen på Barcelone ville skalere eksponentielt med klokkefrekvensen når den passerte 2.5-2.6Ghz. Senere i tråden modererte han seg til "vesentlig bedre en linær skalering". Er utrolig festlig hva folk finner på. Skulle tatt vare på den linken Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Når kommer egentlig disse prosessorene? Sist jeg var innom her, sa dere rundt juli, vel nå er vi i juli, og enda har de ikke kommet. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20070702235635.html Eg blei ikkje klokare av desse nye bench'ne iallefall.... Nåken kom å tolk for meg! 8992546[/snapback] AMD har tittet inn i en glasskule, sett litt på været og skrevet ned et tall som skal være Specint_rate2006 resultatet til Barcelone prosessorer på 2.6Ghz (som de skulle ønske at de hadde klart å lage). Så passer de på å ta med de gamle resultatene for Xeon 5355. Høyeste poengsum for en Xeon 5355 er nå 101 på denne testen. Dette er da resultatet av en test og ikke av synsing. Disse resultatene ble vel klare før AMD la ut disse resultatene på nettet. Nå sier jo denne benchmarken like mye om ytelsen som 3DMark, så det er ikke så mye å henge seg opp i. Grunnen til at Xeon 5355 har fått nye resultater er at Intel har forbedret litt på kompilatoren som er brukt, så det er ikke så mye som skal til her. Enkelte har tatt litt av nå. Så en som mente at ytelsen på Barcelone ville skalere eksponentielt med klokkefrekvensen når den passerte 2.5-2.6Ghz. Senere i tråden modererte han seg til "vesentlig bedre en linær skalering". Er utrolig festlig hva folk finner på. Skulle tatt vare på den linken 9078325[/snapback] Folk tok da av for et drøyt år siden også.Og det med rette.Jeg håper AMD virkelig kicker ass nå,så vil prisene på de fleste cpuer bli billigere etterhvert enda en gang. Intel trenger litt seriøs utfordring på ytelse nå synes jeg. Endret 15. juli 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
Osse Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 From the looks of it AMD is just about ready to drop the Hammer and give us something Phenomenal. Likte dette orspillet, fra hammer til phenomenalt, hehe, håper det ikke bare blir et ordspill. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Enkelte har tatt litt av nå. Så en som mente at ytelsen på Barcelone ville skalere eksponentielt med klokkefrekvensen når den passerte 2.5-2.6Ghz. Senere i tråden modererte han seg til "vesentlig bedre en linær skalering". Er utrolig festlig hva folk finner på. Skulle tatt vare på den linken 9078325[/snapback] Jah, hadde AMD klart å få til en arkitektur som økte ytelsen mer enn klokkefrekvensen økte, DA hadde eg blitt imponert da :!: Lenke til kommentar
Osse Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) huff........... er nå skeptisk jeg.......... Intel peiser på og det er vel Dette k10 skal konkurere mot , det blir tøft løp for AMD. Har nesten dommedagsfølse jeg ......... ..... Endret 16. juli 2007 av Osse Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Vel AMD har gode produkter... jeg bestiller i kveld en 6000+ til 1345,- ink. mva. til en barebone PC jeg har stående. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Vel AMD har gode produkter... jeg bestiller i kveld en 6000+ til 1345,- ink. mva. til en barebone PC jeg har stående. 9083718[/snapback] tror jeg fikk en god stepping fra amentio hvis det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Aha? Jeg lurte på om jeg skulle bestille fra stretto.no, men fikk du det veldig kjapt fra Amentio? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 ja det gikk veldig raskt Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 1 uke? 3 dager? 9083823[/snapback] 3 dager Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20070702235635.html Eg blei ikkje klokare av desse nye bench'ne iallefall.... Nåken kom å tolk for meg! 8992546[/snapback] AMD har tittet inn i en glasskule, sett litt på været og skrevet ned et tall som skal være Specint_rate2006 resultatet til Barcelone prosessorer på 2.6Ghz (som de skulle ønske at de hadde klart å lage). Så passer de på å ta med de gamle resultatene for Xeon 5355. Høyeste poengsum for en Xeon 5355 er nå 101 på denne testen. Dette er da resultatet av en test og ikke av synsing. Disse resultatene ble vel klare før AMD la ut disse resultatene på nettet. Nå sier jo denne benchmarken like mye om ytelsen som 3DMark, så det er ikke så mye å henge seg opp i. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Grunnen til at Xeon 5355 har fått nye resultater er at Intel har forbedret litt på kompilatoren som er brukt, så det er ikke så mye som skal til her. Enkelte har tatt litt av nå. Så en som mente at ytelsen på Barcelone ville skalere eksponentielt med klokkefrekvensen når den passerte 2.5-2.6Ghz. Senere i tråden modererte han seg til "vesentlig bedre en linær skalering". Er utrolig festlig hva folk finner på. Skulle tatt vare på den linken 9078325[/snapback] Det der er direkte feil. Specint2006 tester en haug med svært mye brukt programvare. 3DMark tester ikke ting som er brukt men spillcenarioer man ikke vil finne igjen i ekte spill. Ellers så er det ikke så enkelt som en krystallkule som du sier. Det er mye mer håndfast som ligger bak det tallet. Det andre du skrev har jeg ikke noe å utsette på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå