Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg forsto ikke den listen helt. er ikke fx74 lansert for leenge siden?

Og kommer ikke phenomene før i november? det er jo 1 år forsinket!

8919899[/snapback]

FX-70, FX-72 og FX-74 kom for lenge siden ja, men de skal nok etter hvert fases ut. Athlon-modellene skal være K8-kjerner, så K10 for desktop kommer først i siste kvartal i år.

 

Et år forsinket? Hvor har du det tallet fra?

Lenke til kommentar
Jeg forsto ikke den listen helt. er ikke fx74 lansert for leenge siden?

Og kommer ikke phenomene før i november? det er jo 1 år forsinket!

8919899[/snapback]

FX-70, FX-72 og FX-74 kom for lenge siden ja, men de skal nok etter hvert fases ut. Athlon-modellene skal være K8-kjerner, så K10 for desktop kommer først i siste kvartal i år.

 

Et år forsinket? Hvor har du det tallet fra?

8920788[/snapback]

 

Er det egentlig noen her på forumet som har et "Quad Father" oppsett? (to stk. dualcore FX74)

 

Man finner jo HK og CPUene på lager hos mange forskjellige nettbutikker. Jeg skulle tro at i hvertfall et par stakkarer har kjøpt det ;) Det ser jo veldig pent ut.

Lenke til kommentar
Et år forsinket? Hvor har du det tallet fra?

 

Synes bare å huske overskriften: K8l før jul. for lenge siden. Er jeg ute å kjøre?

8922175[/snapback]

Det var noen få kilder som hevdet at Brisbane var "K8l", men begge deler var feil. Dette ble vel avkreftet for ganske lenge siden. K10 skulle komme rundt midten av 2007 for servere, og mot slutten av året for desktop.
Lenke til kommentar
Aha, så det er server cpuene og phenom mangfoldet som blir forsinket.

8922456[/snapback]

Forsinket?? Det er vel heller tidlige spekulasjoner som var veil. "K8l" viste seg å være Turion eller noe sånt, som allerede var på markedet.

 

Brisbane kom rett før jul i fjor, men det var "bare" 65nm-utgave av K8.

 

Det er forøvrig spekulasjoner om at "Barcelona"-cpuene (K10) vil komme i salg i august-september i år, noe som ikke vil være noe serlig forsinket i følge AMD sine planer og offentlige uttalelser. Hva noen rykter har sagt er en annen sak. På et tidspunkt i fjor var det veldig sprikende rykter, jeg husker det godt.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å gå OT her men jeg må bare skyte inn noe og det er at E4300@3GHz er den beste CPU'en jeg noen sinne har hatt, den er helt rå!

 

Jeg har lydløs stock luftkjøling og kjører jeg DVDshrink på en 8GB rippet image(backup av egen tegnefilm), som kjører 100% på begge kjernene for å skvise det ned til 4.7GB.

 

Den bruker 10min på hele oppgaven(utenom -R 8x skriving på DW1640) noe som min gamle maskin brukte ca. 1 time eller mer på.

 

Og i tillegg om den går på 100% CPU hele tiden så merker jeg INGENTING på andre oppgaver jeg gjør på maskinen. Dette er bare helt rått.

 

:D

 

Hvis AM3 blir en like stor overgang som jeg har opplevd her så håper jeg at jeg blir gammel og får oppleve slike overganger i mange år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Firm date, speeds for AMD Barcelonas beckon

 

THE FIRST AMD chips using the Barcelona core will be released on September 10th, with the first chips to surface being a 1.9GHz 2348 and a 2GHz 2350.

 

Other chips will follow in October of this year although a 2354, which is a 2.2GHz microprocessor, is likely to be available in August through channel distribution.

 

Sources close to AMD's plans in Taiwan tell the INQ that AMD hopes to get 2.5GHz bins out of Barcelona, although dates for such beasts are not yet available.

 

What we do have now is a projected chart for the chips, which are double socket quad cores with 64K x 4 L1 cache, 512K x 4 L2 cache, so 2MB shared cache, and when you buy them in 1000s.

 

Other chips are the 8348 at $790; the 8350 at $1,025; the 8352 TBA; the 8354 at $1,190 and the 8356 at $1,550. No firm dates for many of these chips are yet available.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=40606

 

Edit: Sorry, ser at linken er postet før...

Endret av Quintero
Lenke til kommentar
AMD to Ship Industry’s First Native x86 Quad-Core Processors In August

 

—AMD’s Stable Infrastructure Strategy Enables Availability of Systems from Platform Partners in September—

 

Sunnyvale, Calif. -- June 29, 2007 --Continuing to lead the shift of mainstream enterprise computing to energy-efficient processors, AMD (NYSE:AMD) announced today that Quad-Core AMD Opteron™ processors, code-named “Barcelona,” are planned for shipment in both standard and low power versions at launch later this summer. This would be the first time AMD has made both standard and low power parts immediately available as part of a new processor launch.

 

Additionally, AMD today updated its projected timing on “Barcelona” availability and provided additional product details. AMD expects that the processors will begin shipping for revenue in August 2007, with systems from AMD platform partners beginning to ship in September 2007. Due to its enhanced architecture – it is the world’s first x86 CPU to integrate four processing cores on a single die of silicon – Quad-Core AMD Opteron™ processors can deliver significant performance and performance-per-watt enhancements over existing processor architectures yet are designed to be backwards compatible with existing AMD Opteron platforms.

 

With planned availability at launch in a range of frequencies up to 2.0 Ghz, AMD expects its native quad-core processors to scale to higher frequencies in Q407 in both standard and SE (Special Edition) versions. Designed to operate within the same thermal envelopes as current generation AMD Opteron processors, AMD estimates that the new processors can provide a performance increase up to 70 percent on certain database applications and up to 40 percent on certain floating point applications, with subsequent higher frequency processors expected to significantly add to this performance advantage.

 

“More than ever before, customers are expecting energy-efficiency and performance-per-watt leadership as much as absolute performance. With this new reality of computing, greater performance at the expense of greater power consumption is no longer an option,” said Randy Allen, corporate vice president, Server and Workstation Division at AMD. “AMD has prioritized production of our low power and standard power products because our customers and ecosystem demand it, and we firmly believe that the introduction of our native Quad-Core AMD Opteron processor will deliver on the promise of the highest levels of performance-per-watt the industry has ever seen.”

http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...~118193,00.html
Lenke til kommentar
AMD Phenom delayed until 1Q08

 

Monica Chen, Taipei; Joseph Tsai, DIGITIMES [Monday 2 July 2007]

 

AMD's Phenom processors were originally planned to begin test-production between September and October, and to start shipping in November this year. However, AMD may now be planning to postpone Phenom's launch date to the first quarter of 2008, according to sources at motherboard makers.

 

AMD intends to modify its process technology to increase the yield rate and frequencies of Phenom processors in order to improve the competitiveness of the CPUs against Intel's Penryn family, said the sources. AMD has already notified several motherboard makers that Phenom will now begin test-production in November or December, and will launch in first quarter of 2008, noted the sources.

 

With Phenom set to not appear in 2007, several motherboard makers have made plans to decrease shipments of socket AM2+ motherboards and to increase those of Intel's platform, added the sources.

 

Sakset fra Digitimes: HER

 

Lover ikke akkurat bra med tanke på lansering i år... Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...