Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det han mener er at tråden skal forgude Barcelona, ikke sverte CPU'en før den er lansert.

 

 

Det som de fleste glemmer at at AMD har ikke samme utviklings busjett som Intel, og sammarbeidet med Digital for og skape Socket/Slot A var en genialt genitrekk, og er slike ting vi trenger fremover, feks sammarbeid mellom IBM, AMD og SUN.

Lenke til kommentar

Som nevnt, det er mulig å uttrykke hvor bra et produkt er uten å bruke andre som referanse.

 

Overklokking er selvsagt relevant. Men det kan ikke sies mange nok ganger at det er en veldig liten kundegruppe (relativt sett) som driver overklokking, men at det fortsatt kan være svært avgjørende for valg av cpu.

Lenke til kommentar

Men herre gud da, denne tråden er til for å sammle info om den kommende Barcelona arkitekturen, ikke for å blusse opp en skyttegravskrig mellom AMD og Intel fanboys.. Selvfølgelig er det relevant med Benchmarks, men når det kommer til den CineBench testen føler jeg vi har fått alt for lite info om selve CPU'en, så å begynne å sammenlikne den med et ferdig Intel produkt føler jeg blir veldig feil. Vi kan heller snakkes når en fiks ferdig Phenom cpu blir testet for fult i flere Benchmarks. (Just for the record så er jeg verken Intel eller AMD fanboy, bare en som gleder seg over forrandring i markedet som kan skape god konkurranse.)

Lenke til kommentar

En sak jeg har stusset over lenge,er at alle mulig slags produkter i samfunnet blir blir veid opp mot hverandre.Både i reklame og mellom brukere.Bare ikke når det gjelder prosessorer.Det er fy fy.Hvorfor skjønner ikke jeg.

 

HVIS nå Barcelona skulle finne på å yte bedre enn Intels cpuer,synes jeg det er meget relevant å se direkte AMD vs Intel for å vurdere om det er verdt å prøve AMD igjen.

 

Selvsagt snakker jeg for meg selv nå,men tror vel kanskje at noen er enige.Og for å ha sagt det,jeg bryr meg svært lite om hvilken produsent som har preget inn navnet sitt på ihs.

Lenke til kommentar
Tl1000....... dette gir ca 200 pr kjerne for barcelona og 350 pr kjerne for x2........

 

altså x2 er 75% raskere med kun 67,5% høyere klokkefrekvens..........

 

så det ser jo ut som barcelona faktisk er dårligere en en x2.........

 

 

Da kan jo den testen umulig være korekt. Hvorfor ikke bare kjøre en spleising da(sånn som intel har gjort)? Jeg har fortsatt troen på AMD.

Lenke til kommentar

hørt slikt tull, selvsagt er det relevant å sammenligne amd og intel, pris / ytelse /watt

 

hvilken som er best avhenger helt av hva du skal bruke skiten til.

 

Desverre så er C2D et klart valg for entusiasten nå, som Athlon var i den tiden da intel bare lagde nesten ubrukelige varmovner.

 

for de som ikke klokker og setter pris på stille stasjonære (her fatter jeg ikke hvorfor det skal være så vrient å få en diger kasse lydløs, når min bærbare er omtrent det) er det ikke pr i dag et fult så enkelt valg. Er mye head to head, der på de fleste områder.

 

Er man datanerd og entusiast så er det ikke unaturlig å være fanboy, selvsagt er det horer som heier på alt og alle, med skinhellige masker på hvor nøytrale de her, hrmf.

 

Er da forsvingende mye mer morsomt å krangle AMD vs Intel som det å diskuter hvilke 11 tullinger som springer best etter en idiotisk ball.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan vi ikke trekke konklusjoner på tidlige benchmark av uferdige modeller. Vi vet heller ikke om det i det hele tatt er ordentlige tester. Men om slike tidlige tester ikke skal være med i diskusjonen så blir det nok en ganske "tam" diskusjon.

 

BTW: Jeg vet ikke om jeg er helt enig med den siste med griseblæra.

Lenke til kommentar

Er det NM i OT eller?

 

Dette er ikke stedet å diskutere i det vide og brede om hvorvidt Barcelona vil overgå Intels CPUer. Å sammenligne litt er helt greit, men det er ikke det som er hovedpoenget med denne tråden. Slik den arter seg nå er det jo feil fokus så det holder. Lag deres egen AMD vs. Intel-tråd hvis dere vil diskutere det, så holder vi oss til tema her så ikke folk må bla gjennom sidevis med vissvass for å finne informasjonen de er på utkikk etter.

Lenke til kommentar
Trådstarter (Redigert: Det er jo deg knopflerbruce) har samlet mye god info (linker) i det første innlegget, men jeg tror han trenger litt hjelp til å lage innlegget oversiktlig, god inndelt, en FAQ og noen gode illustrasjoner.

8872300[/snapback]

 

Det er forsåvidt korrekt det :innocent:

 

Skal ta en tørn med å rydde litt her på mandag, skal teste et utall cpuer hos en kamerat i morra og på søndag. :D:dribble:

 

Du har jo vært med her i denne tråden en god del, og vet kanskje hvilke linker som opplagt inneholder direkte misvisende informasjon. Ingen vits i å ha de i førsteposten, skaper bare forvirring.

Lenke til kommentar
Det han mener er at tråden skal forgude Barcelona, ikke sverte CPU'en før den er lansert.

 

 

Det som de fleste glemmer at at AMD har ikke samme utviklings busjett som Intel, og sammarbeidet med Digital for og skape Socket/Slot A var en genialt genitrekk, og er slike ting vi trenger fremover, feks sammarbeid mellom IBM, AMD og SUN.

8870017[/snapback]

 

Tosk. Da eg meinte var at GAMLE core2 6600 mot AMD 6000+ dislusjona finnes da et utalls tråda å diskutera i. :ermm:

Lenke til kommentar

Amd er farsken så avhening av at k10 presterer, både på server og på desktop, men ikke minst er de avhenging av å få orntlig fotfeste på bærbare, som vil overta mer og mer av ny p slaget til både private og bedrifters ansatte

 

det er meget bekymrinsfult, både tap av markedsandeler, kursfall aksjer, samt milliardinvestering i oppkjøp av ATI.

 

Av de annalyser jeg leser med stor bekymring rundt på nettet, er det nesten slik at jeg føler AMD er tregnt opp i et hjørne. Og er redd de prøver å gape over for mye på for kort tid. Målsettning om markedsandeler, agresiv prissetting for å oppnå dette, samt store oppkjøp, det har knekt ryggen på kraftigere firma enn AMD før.

 

Mener dette ikke er OT...... da k10, er sansyligvis er jokern i kabaln Deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...