Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå har jeg følgende CPUer

Brukbare greier i skuffen:

- E4300@3GHz

- A64 3200+(sist brukt på AM2 barebone og nylig i AM2+ desktop)

I mine maskiner:

- E8400@4GHz

- X2 6000+

- X4 Phenom 9950

- E8400@stock

- E6750

- P4 2.4GHz NW-C i filserveren.

Så joda, det er jo kjekt med noen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

=)

Jeg er spent på hva am3 cpu'ene blir å faktisk drive av effekt.

Er veldig spent på å teste sb750 med igp løsningen og en am3.

Hva tror dere kommer evt først til norge? Blir det som intel skulle gjøre at det kommer dyre prosessorer først til noen tusen lapper eller kan vi forvente oss iallefall under 2 tusen kroners quad am3 før jul? Håpe håpe..

Lenke til kommentar
Jøss, her var det hauger med nye prosessorer. Dette blir gøy :) Særlig at toppmodellen på 3,0 GHz skal fases ut såpass raskt til fordel for noe ennå bedre.
Hva mener du med enda bedre?

Det er en tolkning av dette:

In addition to adding new CPUs to its lineup, AMD is also clearing CPU inventory by dropping prices and is planning to issue last order notices for the two AM2+ quad-core CPUs scheduled to launch in November, in the second quarter of next year, <..>

Når toppmodellene på 2,8 og 3,0 GHz skal fases ut så har de selvsagt arvtagere i tankene. Mest sannsynlig firekjerner på 3,0 og 3,2 GHz med AM3 sokkel.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg en am3 sånn omtrent nå jeg i am2+ hovedkort vel og merke men ram hastigheten er grei nok slik den er.

Nytt hovedkort er ikke aktuelt før kanskje til sommeren igjen, det var snakk om at det til da skulle komme integrert grafikk sånn litt under hastigheten til 4850 skjermkort såvidt jeg har forstått det.

Da synes jeg det begynner virkelig å ligne på noe.

Lenke til kommentar

AnandTech har testet Shanghai i en databaseserver.

What about how Shanghai fairs against its older brother Barcelona? Well, in some cases, the gain is clearly just the increased clock speed. However, in others Shanghai achieves an increase of anywhere from 10-15% over and above the clock speed difference. It's obvious that Shanghai is what Intel would call a "Tock" of the clock for the Barcelona architecture

Ytelsesøkningen i prosentvis kan altså sammenlignes med når Intel gikk fra 65nm Core 2 til 45nm Core 2

Tipper vi ser det samme på desktop... Mange applikasjoner med ingen forbedring, og noen applikasjoner med opp til 10-15% forbedring mot likt klokket Barcelona.

Strømforbruket vil nok heldigvis gå ned... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...