Simen1 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jøss, her var det hauger med nye prosessorer. Dette blir gøy Særlig at toppmodellen på 3,0 GHz skal fases ut såpass raskt til fordel for noe ennå bedre. Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hva mener du med enda bedre? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Dette er gode nyheter, jeg håpet på at det skulle iallefall komme før nyttår med tanke på at jeg kjøpte inn ett SB750 hovedkort. Så håper jeg det går greit med tanke på am3 cpu i am2+ hovedkort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Og jeg som akkurat har kjøpt x4 Phenom 9950 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Følger du ikke med på hva som skjer eller =) Neida. Kjedelig den. Men det er alltids greit å ha en cpu eller 20 i tilfelle. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Akkurat nå har jeg følgende CPUer Brukbare greier i skuffen: - E4300@3GHz - A64 3200+(sist brukt på AM2 barebone og nylig i AM2+ desktop) I mine maskiner: - E8400@4GHz - X2 6000+ - X4 Phenom 9950 - E8400@stock - E6750 - P4 2.4GHz NW-C i filserveren. Så joda, det er jo kjekt med noen. Endret 5. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 =) Jeg er spent på hva am3 cpu'ene blir å faktisk drive av effekt. Er veldig spent på å teste sb750 med igp løsningen og en am3. Hva tror dere kommer evt først til norge? Blir det som intel skulle gjøre at det kommer dyre prosessorer først til noen tusen lapper eller kan vi forvente oss iallefall under 2 tusen kroners quad am3 før jul? Håpe håpe.. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Drømme om et AM3 oppsett til julegave Men så lenge jeg ikke har rå til å kjøpe den julegaven selv blir det nok ikke noe slikt under juletreet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jøss, her var det hauger med nye prosessorer. Dette blir gøy Særlig at toppmodellen på 3,0 GHz skal fases ut såpass raskt til fordel for noe ennå bedre.Hva mener du med enda bedre? Det er en tolkning av dette: In addition to adding new CPUs to its lineup, AMD is also clearing CPU inventory by dropping prices and is planning to issue last order notices for the two AM2+ quad-core CPUs scheduled to launch in November, in the second quarter of next year, <..> Når toppmodellene på 2,8 og 3,0 GHz skal fases ut så har de selvsagt arvtagere i tankene. Mest sannsynlig firekjerner på 3,0 og 3,2 GHz med AM3 sokkel. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Får håpe AMD innfrir med Deneb! Håper de greier å levere 15-20% ytelsesforbedring som de har antydet. Brukbare greier i skuffen:- E4300@3GHz ... Tyner den på 3GHz mens den ligger i skuffen. Slemmingen! Endret 6. november 2008 av Jalladoode Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Hehe jeg ventet på den kommentaren , hva den er god for da veit du. Den går helt til 3.5 i benching, men kjørte den 24/7 på 3. Endret 6. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
SVD Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Her er et nytt review av Asus M3A79-T Deluxe, med det klokker de en 8750BE til 3,4 ghz stabilt, altså 1ghz overklokk. http://www.insidehw.com/Reviews/Motherboar...9-T-Deluxe.html Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Klokker tolman, 3kjerners cpu'ene etc, bedre enn phenom, quad cpuene? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Klokker tolman, 3kjerners cpu'ene etc, bedre enn phenom, quad cpuene? Nei, samme begrensning rundt ca 3,0 - 3,2Ghz der også (seff med noen unntak) Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Rart det ikke har poppet opp noen bilder og specs på AM3 hovedkort enda...eller er det bare jeg som er dårlig til å google? Endret 10. november 2008 av Goodall Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Kommer ikke am3 sånn i mars da? da tror jeg ikke vi får se noe før sånn januar. am3, am2+ og am2 og s939 ser jo uansett helt like ut uansett. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kunne tenkt meg en am3 sånn omtrent nå jeg i am2+ hovedkort vel og merke men ram hastigheten er grei nok slik den er. Nytt hovedkort er ikke aktuelt før kanskje til sommeren igjen, det var snakk om at det til da skulle komme integrert grafikk sånn litt under hastigheten til 4850 skjermkort såvidt jeg har forstått det. Da synes jeg det begynner virkelig å ligne på noe. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 DAAMIT HAS officially announced its plans for the move to 32nm scheduled for late next year. These involve expanding and investing in the Dresden facilities, says EETimes Europe. AMD announces move to 32nm Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 AnandTech har testet Shanghai i en databaseserver. What about how Shanghai fairs against its older brother Barcelona? Well, in some cases, the gain is clearly just the increased clock speed. However, in others Shanghai achieves an increase of anywhere from 10-15% over and above the clock speed difference. It's obvious that Shanghai is what Intel would call a "Tock" of the clock for the Barcelona architecture Ytelsesøkningen i prosentvis kan altså sammenlignes med når Intel gikk fra 65nm Core 2 til 45nm Core 2 Tipper vi ser det samme på desktop... Mange applikasjoner med ingen forbedring, og noen applikasjoner med opp til 10-15% forbedring mot likt klokket Barcelona. Strømforbruket vil nok heldigvis gå ned... Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Barcelona gjør det allerede ganske bra på serverapplikasjoner. Raskere og større L3 cache og andre forbedringer(som høyere kjernefrekvens)kan gjøre forskjell for desktop maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå