Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er vel heller om det finnes noen alternativer, noe jeg faktisk ikke tror det gjør.

AMD er, ikke minst sett i lys av "finanskrisen", i realiteten i en situasjon der selskapet trolig har store underliggende finansielle problemer. Gjelda kan være nesten umulig å refinansiere i et "trått" finansmarked.

At det kan få konsekvenser i sluttbrukermarkedet tror jeg nok, men hvilke får tiden vise.

Ja ligger det ikke litt i kortene at man bør belage seg på en del endringer?

Har ikke satt meg godt inn i saken, men man sprøyter vel ikke milliarder inn i et synkende skip uten å også gjøre betydelige endringer, slik at det ikke bare blir mer av det som ikke virker.

Å skille ut produksjon høres ikke for meg ut som noe som vil gjøre stort til eller fra. Men på den annen side, hva vet vel jeg. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å skille ut produksjon høres ikke for meg ut som noe som vil gjøre stort til eller fra. Men på den annen side, hva vet vel jeg. :dontgetit:

Hensikten er faktisk å skalere opp produksjonen gjennom at produksjonsselskapet blir tilført "friske penger". Et av AMD sine store problemer siden K8 tok av er manglende skalerbar produksjon, noe som både medførte leveringsproblemer, høye enhetskostnader og lengre omstillingstid. I selve produksjonsleddet av CPU-er og de fleste andre halvlederprodukter er skala (størrelse) svært viktig.

Lenke til kommentar

Neste generasjons prosessorer fra både Intel og AMD er nå testet og overklokket:

Core i7, 45nm Phenom both make it over 4GHz (The Tech Report)

Core i7 ble overklokket fra 3,2 til 4,2 GHz, og kjørte på 1,72 V. Hyper-Threading var slått på. 45 nm Phenom ble overklokket fra 2,2 til 4 GHz, og kjørte på 1,6 V. Den ble trolig kjølt av en vanlig 120 mm vifte med kjøleribbe.

Dette lover godt for konkurransen. :)

Lenke til kommentar

Theo, har du HK med nye SB750? Var endel nyheter for en tid tilbake om de såkallte "six hidden pin" på sb750 som greide å ta ut ytterligere 100-200mhz av X4, utover "vanlig" OC

Virker iallefall som folk er strålende fornøyd, 9950 spretter enkelt opp i 3.0GHz rett-ut-av-boksen bare ved å forandre multipler. Tukler man litt med AMD OverDrive softwaren også, kan det jo bli fett

http://www.newegg.com/Product/ProductRevie...N82E16819103291

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://blogs.pcmag.com/miller/2008/10/more...ors_surface.php

"One impressive demo was from AMD, which showed a Mandelbrot calculation that took about 8 seconds when run as a single thread, but that when parallelized took only 0.27 seconds running on a 8-processor, 32-core server, based on the firm's upcoming "Shanghai" chip."

Høres lovende ut :-)

Ute til salgs også..

http://www.pcconnection.com/IPA/Shop/Produ...ort=Y&Term=

Lenke til kommentar

Spindle: Det ser ut som høy klokkehastighet på minnet er viktigere for ytelsen enn lav forsinkelse.

Geoffrey: Mandelbrot er et program som er meget enkelt å parallellisere og distribuere til flere prosessorer uten ytelsetap. I teorien er 8 sekunder delt på 32 kjerner = 0,25 sekunder. At de har målt 0,27 sekunder tyder egentlig bare på at programmet er meget bra parallellisert.

Det ser ut som den er fjernet fra lista. (Ingen xx78 eller høyere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...