Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn situasjonen har blitt tror jeg ikke dette er en dum vei å gå. AMD kan konsentrere seg om å designe prosessorer, mens ATIC kan produsere chipene for dem og alle andre som skulle trenge chiper, det vil være mer penger å hente hvis man produserer chiper for flere kunder.

Tror heller ikke at det er noe stort tap for utviklerene at de ikke har direkte tilgang til produsenten slik Intel later til å mene. Dette har da gått forholdsvis greit for både ATI og nVIDIA tidligere.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller om det finnes noen alternativer, noe jeg faktisk ikke tror det gjør.

AMD er, ikke minst sett i lys av "finanskrisen", i realiteten i en situasjon der selskapet trolig har store underliggende finansielle problemer. Gjelda kan være nesten umulig å refinansiere i et "trått" finansmarked.

At det kan få konsekvenser i sluttbrukermarkedet tror jeg nok, men hvilke får tiden vise.

Lenke til kommentar
Her er den virkelige store AMD nyheten.

Abu Dhabi-milliarder tar over AMD. Og selskapet omorganiseres.

Oi Dette var store nyeter!

AMD har så vidt jeg husker fått milliardinnskudd fra sjeiker i midtøsten før. Jeg håper bare at forandringene ikke blir så kostbare at det skader selskapet/ne ytterligere. Det blir uansett spennende å følge med på omstruktureringen de neste månedene.

Lenke til kommentar
Her er den virkelige store AMD nyheten.

Abu Dhabi-milliarder tar over AMD. Og selskapet omorganiseres.

Oi Dette var store nyeter!

AMD har så vidt jeg husker fått milliardinnskudd fra sjeiker i midtøsten før. Jeg håper bare at forandringene ikke blir så kostbare at det skader selskapet/ne ytterligere. Det blir uansett spennende å følge med på omstruktureringen de neste månedene.

For å si det enkelt, er dette en av de største nyhetene i dette markedet på lang tid. Så det er fascinerende at hw.no ikke har fått det med seg.

Info fra AMD.

Lenke til kommentar

har et spørsmål jeg håper noen hjelpe meg med.

tenker oppgradere fra amd x2 6400+ til phenom x4 9850.

eller raskere om det finnes av amd prosessorer tilgjengelig i dag.

vil denne yte endel bedre angående spilling tror dere?

Lenke til kommentar

Jeg fant meg selv i en noe pussig situasjon her om dagen, at volum kontrolleren på mitt g11 tastatur ikke funket mens jeg satt i ett spill.

Jeg prøvde mye rart, men løsningen var å starte spillet på kun ene kjernen dedikert. Noe som jeg vanligvis pleier å gjøre uansett, men man forglemmer seg i blant. Dette var på en x2 dualcore am2 cpu.

Forhåpentligvis er den type ting bedre på x4.

Lenke til kommentar
Jeg fant meg selv i en noe pussig situasjon her om dagen, at volum kontrolleren på mitt g11 tastatur ikke funket mens jeg satt i ett spill.

Jeg prøvde mye rart, men løsningen var å starte spillet på kun ene kjernen dedikert. Noe som jeg vanligvis pleier å gjøre uansett, men man forglemmer seg i blant. Dette var på en x2 dualcore am2 cpu.

Forhåpentligvis er den type ting bedre på x4.

tror ikke det kommer noen F4 eller G3 stepping for den feilen nei, har nok ingenting med at det var amd cpu.

Lenke til kommentar
Står også at de kjører den på 1.6v! det er vel ikke noe du kan ha lenge på en 45nm prosessor?

Dersom du bryr deg om levetid på hardware så må du holde deg unna overklokking :tease:

Det er bare å kjøpe en ekstra prosessor å ha i bakhånd når den første begynner å slite :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...