Geoffrey Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 http://www.trustedreviews.com/motherboards...A79-T-Deluxe/p1 Lenke til kommentar
DYM Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 http://www.tomshardware.com/news/amd-deneb...ropus,6364.html Deneb x4 bekreftet i Desember/Januar. AM3 i Februar. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Positivt om AM3 kommer like etter de første Deneb, selv om jeg mener den burde være her i år. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) AMD 45 NM PROCESSOR ALREADY IN 2008 SOCKET AM3 MOTHERBOARDS WILL SUPPORT AM2 CPU AMD 790FX WILL SUPPORT AM3 PROCESSORS Endret 22. september 2008 av Uglegutt Lenke til kommentar
SVD Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Takk for linkene! Har foresten lest en plass at 45nm phenom kommer med navn på fem siffer, trekjerne får 1xxxx og firekjerne 2xxxx. edit: var ikke her men står det samme: http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=330226 Endret 22. september 2008 av SVD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 AMD 45nm CPU naming scheme changed: http://en.expreview.com/2008/09/22/amd-45n...scheme-changed/ Har lest en del på andre forum at folk klager over tdp på amd deneb, men den har jo en (to?) integrert minne kontroller. Nehalem 2.66 2.93 og 3.2 har jo alle 130w tdp, ikke mye bedre det. Vil gjerne se benchmarks om strømforbruk deneb vs. nehalem ved samme frekvens eller ytelse. Amd ligger bedre ann når det gjelder priser på chipset (de tar i bruk det gamle 790fx, som jeg har skjønt det skal være veldig bra, spent å se om x58 lever opp til ryktene) og ddr2 (veldig billig i motsetning til ddr3, og ytelsesforskjellen mellom ddr2 og ddr3 er svært liten, samtidig som minnebåndbredde ikke er noe flaskehals ved desktop bruk). Amd's 45nm er også uten high-k metal gate, som jeg regner med vil bli brukt til deneb fx?! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Er det noen som vet om det finnes hovedkort med AMD 790GX og Asus Expressgate, Splashtop eller noe tilsvarende? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Trur Express Gate nå visstnok kommer som standard på alle nyere Asus Kjøpte nylig Asus M3A78-CM og det har Express Gate Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Vil 45nm også komme for AM2+? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Vil 45nm også komme for AM2+? Ja Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Er det noen som vet om det finnes hovedkort med AMD 790GX og Asus Expressgate, Splashtop eller noe tilsvarende? Trur Express Gate nå visstnok kommer som standard på alle nyere Asus Kjøpte nylig Asus M3A78-CM og det har Express Gate OBS! OBS! OBS! Hadde ikke tenkt noe spesiellt over denne Express Gate featuren, men ble litt nyskjerrig av posten til Simen1, så bestemte meg for å titte nærmere på nyskapningen. Fikk det opp å gå, surfet på nettet, fine greier, etc. MEN, det er visstnok to forskjellige versjoner ute å går, fant jeg ut etter å ha googlet rundtomkring. 1. "Ekte" Express Gate, som benytter en dedikert NAND flash memory chip montert på hovedkortet, og som starter opp under POST sekvensen, uavhengig av harddisk/OS (sansynligvis forbeholdt til dyre/high-end hovedkort) 2. Express Gate Lite, som ikke fungerer "rett ut av boxen" under POST, men er harddisk/OS avhengig, siden man først er avhengig av å innstallere "Express gate" software fra "Utility"/driver-cd, slik jeg måtte. Etter dette, fungerer den selvsagt under POST. Er jo en forskjell av vesentlig betydning på disse to, iallefall for de som spesifikt er ute etter å skaffe seg hovedkort p.g.a. Express Gate og de "ekte" egenskapene, vil jeg tro. Forøvrig nevner ikke Asus hverken på produktsiden eller i manualen vedr. mitt (budsjett)hovedkort, at det "kun" er Lite-utgaven. Ikke at det gjør meg noe siden jeg ikke var ute etter det i utgangspunktet, men får håpe de er mer nøyaktige med beskrivelsen om hva man får, på medium/high-end hovedkorta. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Om man kan snu litt på flisa vil jeg da si express gate lite er 100000000x bedre enn "ekte" express gate om det da betyr at du kan installere hvilket som helst os du vil selv. Så det er det som er interessant å vite synes jeg. Altså hva slags restriksjoner det er for å legge inn sitt eget os. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Takk for god info Mekanicus. Det hadde vært kjekt med den ekte varianten så jeg får se hva jeg finner og prisene. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Det hadde vært kjekt med den ekte varianten Må si meg enig der. Den andre Lite-varianten er liksom "smør på flesk" Endret 28. september 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Kan begge oppgraderes ettersom Asus lager nye funksjoner mm? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 45nm, An Interesting Convergence In Design Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 45nm, An Interesting Convergence In Design Veldig interessant, eneste jeg kan sette fingeren på er at forfatteren gir nehalem ekstra poeng for at kjernene kan kjøre asynkront, og at det blir et stort fordel for Intel. Men til og med phenom og barcelona kan kjøre med kjernefrekvensen asynkront, til og med minnekontrolleren og ht linken kan klokkes ned separat(hvertfall på griffin). Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Vet ikke om denne har blitt postet før, men her er en oversikt over lanseringsdatoer, spec og navn på Opteron-prosessorene. Shanghai Opteron modellnavn Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tror den har vært postet før, men nå er datoene også riktig. Er ganske sikker på at denne er genuin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Deneb does 4.3GHz on air: http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=335829 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå