Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har planer om å prøve "AMD ATHLON 64 X2 6500+ 2.3GHZ BE"??

Dette er en K10 dualcore som ryktes å være like kjapp som en X2 6000. Har også sett at folk overklokker den til 3,6-3,8 ganske greit.

Er jo en fin upgrade for mange mens man venter på Deneb :)

PS: Poste benches og clocks på forumet her hvis dere kan!

Endret av DYM
Lenke til kommentar
Har vi ikke ventet på 790/sb750+ hovedkort lenge nok nå?

Hvor lang "levetid" kan vi regne med at det da får, før am3 hovedkort kommer? Spørs jo om det liksom blir vits i det hele tatt.

Ser ut som om AM3 blir utsatt..

http://translate.google.com/translate?u=ht...zh-CN&tl=en

Ellers er Gigabytes 790GX hk heller ustabilt ser det ut som, med en lei tendens til å ikke ville POSTe, mens BIOSen visstnok var meget bra.

Ellers ser MSI sitt 790GX faktisk ganske bra ut, ihvertfall på papiret..

Lenke til kommentar
Er det noen nettsteder som har sjekket og bekreftet kompatibiliteten mellom AM3-prosessorer og AM2/AM2+ hovedkort? Og evt målt ytelsetapet?

Ikke som jeg har fått med meg.

Linket for øvrig til feil artikkel i forrige post... riktig artikkel: http://translate.google.com/translate?u=ht...zh-CN&tl=en

AM3 versjonen av Phenom yter visstnok dårlig i forhold til AM2+ og 1066MHz minne ennå, det skal være noe av grunnen til utsettelsen.

Lenke til kommentar
Okay så 1ste kvartal 2009 for am3? Da er jo 790/sb750 omtrent ikke vits i, med tanke på å ha maskinen en stund og ikke oppgradere på en stund med all innmat. Utrolig dårlig planlegging at den "levetiden" bare blir 1 kvartal på topp hovedkort for amd cpu'er.

slik jeg ser det vil vel AM3 ikke lanseres før tidligst 2 kvartal 2009. MAO så kan man sikkert forvente å få kjøpt den tidligst sept\okt vil jeg tippe..

Lenke til kommentar
Deneb FX må nesten opp på 3,4 GHz

Hvis du tenker utifra konkurranse, så er vel den raskeste Intel fire-kjerne Intel Core 2 Quad Extreme QX9770 3.2GHz (Yorkfield XE(45nm) TDP 136 Watt

Dog koster Intel-quad'n hele kr.9700 > prisguide. Jeg er iallefall sikker på at AMD Deneb FX vil bli mye rimligere, og utklasse Intel-Quad'n på pris.

Lenke til kommentar
Deneb FX må nesten opp på 3,4 GHz

Hvis du tenker utifra konkurranse, så er vel den raskeste Intel fire-kjerne Intel Core 2 Quad Extreme QX9770 3.2GHz (Yorkfield XE(45nm) TDP 136 Watt

Dog koster Intel-quad'n hele kr.9700 > prisguide. Jeg er iallefall sikker på at AMD Deneb FX vil bli mye rimligere, og utklasse Intel-Quad'n på pris.

Hva Intel tilbyr vil endre seg en del innen Deneb FX kommer, og jeg tror at AMD trenger minst 3,4 GHz for å nærme seg Intels toppmodell ytelsemessig. Jeg tror dette er viktig markedsføringsmessig. At Deneb FX vil gi mye for pengene er ganske sannsynlig.
Lenke til kommentar
Hva Intel tilbyr vil endre seg en del innen Deneb FX kommer

Ja det er vel egentlig korrekt. Blir Core i7 som nevnt av Simen. Dog, toppmodellen der, Core i7 900 Extreme Edition 3.2 GHz TDP 130 W er heller ingen billig sak. Er antydet en pris på rundt kr.7000 (og dyre Socket 1366 hovedkort?)

Men, både denne og Deneb FX, er vel kun prosessorer for "spesiellt interesserte". I klassen "mainstream" blir kanskje ikke prisforskjellene så voldsomme. (ytelse/pris)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...