Kirchhoff Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Jeg er ikke dum heller da:P Legger til: Greit, tok den først nå. FOrskjellen blir nok ikke sånn som pentium D athlon x2. Men jeg er fortsatt ikke dum. Endret 2. september 2008 av O:M:A Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 AMD PHENOM X4 QUAD 9950 2.6GHZ SKT AM2+ 4MB 125W PIB BLACK til 1199,- hos datakjeden TRIST at bilen skal på eu kontroll til onsdag...ikke godt å vite om det blir ekstra utgifter...grøsser bare tanken Lenke til kommentar
Geoffrey Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hmm..det var da en koselig pris Men har en 9850 BE allerede...sååå ikke noe vits i å oppgradere. Håper det begynner å komme ut litt 790X + SB750 kort snart..og bench marks. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er mye ytelse for pengene. Supert for de som skal kjøpe en PC som er god til en billig penge. Lenke til kommentar
DYM Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Noen som har planer om å prøve "AMD ATHLON 64 X2 6500+ 2.3GHZ BE"?? Dette er en K10 dualcore som ryktes å være like kjapp som en X2 6000. Har også sett at folk overklokker den til 3,6-3,8 ganske greit. Er jo en fin upgrade for mange mens man venter på Deneb PS: Poste benches og clocks på forumet her hvis dere kan! Endret 8. september 2008 av DYM Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Har vi ikke ventet på 790/sb750+ hovedkort lenge nok nå? Hvor lang "levetid" kan vi regne med at det da får, før am3 hovedkort kommer? Spørs jo om det liksom blir vits i det hele tatt. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Har vi ikke ventet på 790/sb750+ hovedkort lenge nok nå? Hvor lang "levetid" kan vi regne med at det da får, før am3 hovedkort kommer? Spørs jo om det liksom blir vits i det hele tatt. Ser ut som om AM3 blir utsatt.. http://translate.google.com/translate?u=ht...zh-CN&tl=en Ellers er Gigabytes 790GX hk heller ustabilt ser det ut som, med en lei tendens til å ikke ville POSTe, mens BIOSen visstnok var meget bra. Ellers ser MSI sitt 790GX faktisk ganske bra ut, ihvertfall på papiret.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er det noen nettsteder som har sjekket og bekreftet kompatibiliteten mellom AM3-prosessorer og AM2/AM2+ hovedkort? Og evt målt ytelsetapet? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er det noen nettsteder som har sjekket og bekreftet kompatibiliteten mellom AM3-prosessorer og AM2/AM2+ hovedkort? Og evt målt ytelsetapet? Ikke som jeg har fått med meg. Linket for øvrig til feil artikkel i forrige post... riktig artikkel: http://translate.google.com/translate?u=ht...zh-CN&tl=en AM3 versjonen av Phenom yter visstnok dårlig i forhold til AM2+ og 1066MHz minne ennå, det skal være noe av grunnen til utsettelsen. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Okay så 1ste kvartal 2009 for am3? Da er jo 790/sb750 omtrent ikke vits i, med tanke på å ha maskinen en stund og ikke oppgradere på en stund med all innmat. Utrolig dårlig planlegging at den "levetiden" bare blir 1 kvartal på topp hovedkort for amd cpu'er. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Okay så 1ste kvartal 2009 for am3? Da er jo 790/sb750 omtrent ikke vits i, med tanke på å ha maskinen en stund og ikke oppgradere på en stund med all innmat. Utrolig dårlig planlegging at den "levetiden" bare blir 1 kvartal på topp hovedkort for amd cpu'er. slik jeg ser det vil vel AM3 ikke lanseres før tidligst 2 kvartal 2009. MAO så kan man sikkert forvente å få kjøpt den tidligst sept\okt vil jeg tippe.. Lenke til kommentar
nigox Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ellers er Gigabytes 790GX hk heller ustabilt ser det ut som, med en lei tendens til å ikke ville POSTe, mens BIOSen visstnok var meget bra. Vil ikke akkurat kalle det ustabilt.. mitt funker fint det! er bare biosen som er litt dårlig! Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 http://vr-zone.com/articles/AMD_Desktop_CP...admap/6046.html Deneb på 2,8 og 3 ghz på 125 watt. Lurer på hvordan frekvensene blir med phenom fx da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) http://vr-zone.com/articles/AMD_Desktop_CP...admap/6046.html Deneb på 2,8 og 3 ghz på 125 watt. Lurer på hvordan frekvensene blir med phenom fx da. Det samme lurte jeg på når jeg så den roadmappen. Virker som de har noe lurt på gang. Synd det tar så lang tid før de slipper FX cpu'ene. Endret 13. september 2008 av Slettet-ORYwP89mk3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det blir re gjetting fra min side, men Deneb FX må nesten opp på 3,4 GHz, og det bør AMD være i stand til innen da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg tipper 3,2 GHz og at den yter omtrent likt med Core i7 på 3,0 GHz. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Deneb FX må nesten opp på 3,4 GHz Hvis du tenker utifra konkurranse, så er vel den raskeste Intel fire-kjerne Intel Core 2 Quad Extreme QX9770 3.2GHz (Yorkfield XE(45nm) TDP 136 Watt Dog koster Intel-quad'n hele kr.9700 > prisguide. Jeg er iallefall sikker på at AMD Deneb FX vil bli mye rimligere, og utklasse Intel-Quad'n på pris. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Deneb FX må nesten opp på 3,4 GHz Hvis du tenker utifra konkurranse, så er vel den raskeste Intel fire-kjerne Intel Core 2 Quad Extreme QX9770 3.2GHz (Yorkfield XE(45nm) TDP 136 Watt Dog koster Intel-quad'n hele kr.9700 > prisguide. Jeg er iallefall sikker på at AMD Deneb FX vil bli mye rimligere, og utklasse Intel-Quad'n på pris. Hva Intel tilbyr vil endre seg en del innen Deneb FX kommer, og jeg tror at AMD trenger minst 3,4 GHz for å nærme seg Intels toppmodell ytelsemessig. Jeg tror dette er viktig markedsføringsmessig. At Deneb FX vil gi mye for pengene er ganske sannsynlig. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hva Intel tilbyr vil endre seg en del innen Deneb FX kommer Ja det er vel egentlig korrekt. Blir Core i7 som nevnt av Simen. Dog, toppmodellen der, Core i7 900 Extreme Edition 3.2 GHz TDP 130 W er heller ingen billig sak. Er antydet en pris på rundt kr.7000 (og dyre Socket 1366 hovedkort?) Men, både denne og Deneb FX, er vel kun prosessorer for "spesiellt interesserte". I klassen "mainstream" blir kanskje ikke prisforskjellene så voldsomme. (ytelse/pris) Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det er heller ikke sikkert om core i7 vil yte noe særlig bedre i spill(enn core 2 quad). Noe som kanskje vil få mange til å tenke seg om før de bruker tusenvis av kroner på en ny cpu og hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå