Goodall Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det er jo et et 790GX/SB750 kort da Vil det bli mye forskjell på 790FX/SB750 Og jo lenger jeg venter jo mindre fritstende blir det p.g.a da er am3 sokkelen så mye nærmere Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Neeh, det er vel ikkje så stor forskjell på selve brikkesettene, men 790FX kort vil nok stort sett være bedre utstyrt enn 790GX kort. Og dyrere naturligvis Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) OK.. Da ser det ut som jeg skal klare meg med GX790/SB750 Tror nok oppsettet vil holde til neste sommer i hvertfall...og da får am3 sokkelen blitt kvitt litt barnesykdommer også Da blir nok det nytt hk,cpu og ram på meg neste uke ja. Kan jeg heller angre etterpå, da am3 sokkelen kommer i november alikevel Så får jeg se om det blir 4 gigg med ram eller 2, vet 4 er og anbefale i disse dager, men virker som de 2 jeg har nå duger, så til mitt bruk skulle det vel holde med 2 gigg til neste sommer...eller så er det jo ikke akkurat dyrt å kjøpe 2 til hvis jeg skulle bli desperat Endret 31. august 2008 av Goodall Lenke til kommentar
SVD Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Er det noen av dere som vet noe om Amd Athlon 6500+ BE Er en Kuma K10, har lest på noen forum at den yter like godt\bedre enn 6000+ med en stock frekvens på bare 2,3ghz. Red.: Ser O:M:A har nevnt den tidligere, men ikke noe mer. Endret 1. september 2008 av SVD Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Er det noen av dere som vet noe om Amd Athlon 6500+ BE Er en Kuma K10, har lest på noen forum at den yter like godt\bedre enn 6000+ med en stock frekvens på bare 2,3ghz. Red.: Ser O:M:A har nevnt den tidligere, men ikke noe mer. Det er en firekjerne med to kjrner disablet som dagens tricores, mao ikke en "ekte" kuma. Du ser det på TDP ratingen på 95W. Hvis ikke skal jeg spise den innbilte hatten min . Tror ikke det kommer "native" tokjerner på K10 65nm. Tror også ytelsen er noe oppskrytt i forhold til en X2 6000+. Blir interessant å se hvordan den klokker uansett. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hvor stor ytelsesforskjell vil jeg merke om jeg oppgraderer fra min X2 6000+ til f.eks Phenom 9950(om dette er den beste?) AMD er jo svært billige for tiden, og min X2 6000+ er en veldig god prosessor men den er også den største flaskehalsen i mitt system. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hvor stor ytelsesforskjell vil jeg merke om jeg oppgraderer fra min X2 6000+ til f.eks Phenom 9950(om dette er den beste?) AMD er jo svært billige for tiden, og min X2 6000+ er en veldig god prosessor men den er også den største flaskehalsen i mitt system. 9950 er den beste akkurat nå ja, hva bruker du pcen til? 6000+ er en mindre flaskehals en 8800gt i de aller fleste spill iallefall, hvis du driver med ting som trenger mye prosessorkraft er 9950 veldig mye kraftigere så lenge det er optimalisert for flere kjerner, men til spill ville jeg heller ha oppgradert skjermkortet, hvis det i hele tatt trengs. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 8800GT er da ikke en større flaskehals enn 6000+ (?)... Er jo ikke lenge siden 8800GT var "nesten" topp-kort, mens 6000+ var budsjett-prosessor. Windows sin "poeng" thingy gir CPU 5.4 poeng, mens GPU får 5.9 poeng. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) ville ikke stolt på den windows tingyen din akkurat Regner med at det er spill du bruker pcen til, de fleste spill krever relativt lite prosessorkraft, men er ganske flinke til og bruke GPU kraft. For eksempel: kjørte Crysis på en 3500+ og 8800gts 320mb, det var uten tvil skjermkortet som var flakehals. dette gjelder veldig mye for crysis da, men nesten alle andre spill også. Endret 1. september 2008 av SVD Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Nåja... GPU er uakseptabelt å oppgradere nå.. Er bare noen få måneder siden jeg betalte 2000,- for mitt kort. Frister mer og mer å gå over til konsoll.... -.- Lenke til kommentar
SVD Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Pcen din holder da enda en god stund vil jeg tro, 8800gt er jo ikke et dårlig kort. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Nåja... GPU er uakseptabelt å oppgradere nå.. Er bare noen få måneder siden jeg betalte 2000,- for mitt kort. Frister mer og mer å gå over til konsoll.... -.- Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Ja det kan være litt unødvendig å bytte med en såpass ok maskinvare. Om du liker konsoll er opp til deg, men ikke forvent bedre grafikk der. Spillopplevelsen er en annen sak. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Grunnen til at overgang til konsoll frister er at maskinvaren varer lengre, og spill er optimalisert til konsollen.. I pc verdenen må pcene optimaliseres til spillene. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Forsåvidt et poeng. På den andre siden fører det til at du ikke får noe serlig bedre grafikk før neste konsoll kommer, men da blir det også større forskjell. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Men downsiden er jo at fps ikke funker på konsoll, og om du av en eller annen rar grunn synes det er ok, så er det ingenting som slår en god hjemmelan med gode venner og et godt fps spill. Datamus eier kontrollere i fps uten tvil. Men håper jeg ikke blusset opp mer OT nå Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...14&Itemid=1 Virker som om Intel stresser litt med den minnekontrolleren sin. Legger til: PCGH says a 2.3GHz Phenom-based X2 will match the performance of the Athlon X2 6000+ http://www.pcgameshardware.com/aid,658316/...00_and_GE-6400/ Endret 2. september 2008 av O:M:A Lenke til kommentar
SVD Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 På den Ram hastigheten skulle de heller ha hatt DDR2 støtte, syns nå jeg. (jaja var kanskje ikke den hastigheten de tengte og få) Hva er maks DDR3 ram hastighet AM3 Cpuene kjører stock? 1333mhz? er vel ikke 1600mhz? uansett hvis dette er sant tror jeg AM3 får noen ekstra popularitets-poeng Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Man kjøpte ikke Pentium D isteden for athlon x2 fordi intel støttet DDR2. Så har nok ingen ting å si om det yter godt. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Det står i signaturen at du er Phenom tilhenger men du sammenligner Deneb med en Pentium D! Endret 2. september 2008 av SVD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå