Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...neb-core-blimey

 

Hvis dette stemmer skal jeg spise en halv agurk.

 

Regner med at du slipper det. Det er mange opplysninger i infoen her som får deg til å tvile.

 

1. Sammenligning med Kentsfield, som er forrige generasjon Quad (65 nm) fra Intel.

2. Sammenligningsgrunnlaget på 5 Ghz på en CPU som ikke er produsert med mer en 3 Ghz stock. Den er vel klokket til 5 Ghz og mer på mer spesialiserte kjølemetoder.

3. Et hopp i hastighet fra 2,6 til 4,4 primært bare på bakgrunn av endret produksjonsteknikk.

Lenke til kommentar
Fra Komplett.no :-)

 

Asus M3A79-T Deluxe, AMD 790FX+SB750, ATX, Socket-AM2+, DDR2, 4xPCI-Ex(2.0)x16

 

Tilgjengelighet: Ubekreftet dato 41 stk. 2008-09-13

 

Mmm..klør i lommeboka akkurat nå..men all fornuft sier vent og se.

 

Har allerede bestilt gigabyte's 790gx fra amentio. Får pakken fredag mest sannsynlig. Parrer den med x4 9850 og 4 gb cl5( :thumbdown: )ram sammen med 4850 og selger pcen til 6800 pluss os inkluder OC. Snakker om godt tilbud!

Lenke til kommentar
Advanced Micro Devices plans to announce its first desktop microprocessors produced using 45nm process technology on the 8th of January, 2009, the first day of Consumer Electronics Show. The code-named Deneb chips will not get truly high clock-speed boost, but will be able to offer substantially higher performance thanks to larger cache and architectural improvements.

 

The first desktop processors from AMD made using 45nm process technology will be AMD Phenom X4 chips clocked at 2.80GHz and 3.00GHz, sources familiar with AMD’s plans said. The new processors will support both DDR2 and DDR3 memory, but since the initial chips will be available in socket AM2+ form-factor, the chips will have to rely on dual-channel DDR2 PC2-8500 (1066MHz DDR2) memory.

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/2...nuary_2009.html

 

8. januar 2009 mener Xbitlabs er da 45nm Phenom skal lanseres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
jeg tror fortsatt at den kommer i november tiden jeg. Det var jo lenge snakk om Q3. AMD snakket jo om gode yields.

 

 

Legger til LINK

 

Enig med den. De har jo lovet nye cpu'er i andre halvdel 2008 lenge nå, og plutselig skifter de til 8. januar 2009?! Får håpe (drømme) at det er amd som har satt ut ryktet om slippdato den 8.jan 09 for å dekke over ryktene om 4ghz processorer :p

Lenke til kommentar

Fa*n der forsvant hele inlegget.. jaja prøver igjen.

 

Tror ikke vi skal legge for mye i noen av ryktene. De har nok et snev av sannhet i seg begge to. Jeg tolker det som at det lanseres standard modeller på 2,3GHz, 2,6GHz og 2,8GHz med TDP på henholdsvis 95W(kansje 65W), 95w og 125w. I tillegg vil vi se FX modeller på 3,0GHz og/eller 3,2GHz med TDP på 140W.

 

I følge personer som har kontakt med ansatte i AMD, holder de kortene SVÆRT tett til brystet, men sier seg "ikke spesielt bekymret" med en selvsikker tone. Det kan tolkes annerledes enn ihvertfall den siste meldingen fra Xibitlabs.

Lenke til kommentar

Holde tett til brystet er tydelig en realitet hos AMD når det gjelder CPU-er. Det er jo nesten motsatt av i "gamle" dager, da Intel drev hemmelighetskremmeri og AMD var relativt åpne.

 

Personlig så tolker jeg ikke "tausheten" hos AMD som direkte positiv. Intel var ekstremt tidlig ute med info på Core 2 (gjelder også Nehalem), noe jeg faktisk tror utsatte kjøp hos en del. Jeg sitter også å vurderer oppgradering av HTPC og server (ikke ren filserver) i løpet av 1 - 6 mnd. Info knyttet til 45 nm Phenom og AM3 vil klart påvirke valg og kjøpstidspunkt.

 

X-bit lab - AMD to Start Transition to AM3 ... . I mars sier ryktene, dette senere enn tidligere anslått.

Lenke til kommentar

Selv om AMD ikke skulle ha noen Nehalem "knusere" i linja så tror jeg ikke de skal være redde for å annonsere produktene med godt av informasjon. Det er nå ikke alle som kun går etter en egenskap, men som alikevel ønsker å planlegge innkjøp fremover i tid.

 

Selv om PR og marked ofte er en litt "dum og deilig" orientert greie.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å skippe ddr2 generasjonen...MEN når amd ikke slipper noe før kanskje mars 2009, er 2594,- ufattelig billig oppgradering

 

cpu: AMD Phenom 9850 Black Edition 1256,-

hk: Gigabyte GA-MA790GP-DS4H 985,-

ram: Kingston HyperX DDR2-1066 2GB (2x1024) 353,-

TOTALT 2594,-

 

Sitter i dag med:

hk: Asus A8r mvp

cpu: opteron 185

ram: 2*1024 Crosair ddr

 

Ser for meg at de 2600 spenna vil gi meg VESENTLIG mye mere ytelse

 

Tror også mitt nye 4870 vil like seg bedre på et hk med pci express v.2 og full 16x

 

Nå sitter det i et x16 spor...men finner ikke den dritten som trengs for at sporet skal kjøre 16x :wallbash:

 

Hva tror folk om oppgraderingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...