Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MSI har et kort her også: (MSI K9A2GX Digital med blå pcb)

 

Ja, den har versert lenge på nettet. Men lurer på om ikke overstående "kun" var en tidlig prototype som man etterpå har forandret både specs/modellnavn/PCB Color, og at sluttresultatet er blitt DKA790GX modellen

 

Bare en teori, men litt rart hvis de slipper to hk'er basert på GX

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg ett 770 hovedkort med sb600 da pc'r røk her forleden. Som er sannsynligvis det hovedkort jeg har vært mest fornøyd med på pc ever. Håper det kommer noe liknende med sb750 osv.

Hovedgrunnen til det er at 770 selv om det kun har 1stk pci-e16x så har det 4stk pci-e 1x slotter. Passer meg veldig bra som liker å ha eget lydkort, eget nettverkskort, extra sata kontroller osv. Da kommer det veldig godt med.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg ett 770 hovedkort med sb600 da pc'r røk her forleden. Som er sannsynligvis det hovedkort jeg har vært mest fornøyd med på pc ever. Håper det kommer noe liknende med sb750 osv.

Hovedgrunnen til det er at 770 selv om det kun har 1stk pci-e16x så har det 4stk pci-e 1x slotter. Passer meg veldig bra som liker å ha eget lydkort, eget nettverkskort, extra sata kontroller osv. Da kommer det veldig godt med.

Hvilket? Har selv hatt Abit AX78, meget fornøyd mtp pris.

Lenke til kommentar
gigabyte 770-ds3, så håper at det kommer med sb750.

HT går fint opp til 1200 med x2 cpu.

EVENTUELT at det kommer noe kort som har kuttet ut vanlige pci plasser til fordel for pci-e 1x og 4x hadde vært kjekt. Intel har ett 2xgigabit som er ment for pci-e4x som hadde vært kjekt å prøvd.

 

1200 mhz er ingenting å skryte av på et am2+ hk. Mitt Msi K9A2 CF kort klarer lett 320x5(1600 mhz). Faktisk klarer ikke min 5000+ BE å gjennomføre 3dmark06 test på 200x16 mens 320x10 går strykende(på 1,45 volt)(begge med ht multiplyer på 5).

Lenke til kommentar

320x5 har jeg ikke prøvd =) Jeg ser ingen grunn til det heller om ikke ytelsen blir forbedret. Men jeg har hatt HT oppe over 300 ja. så det er nok mulig. Jeg har nok en litt annen måte for å oppnå overklokk enn det du gjør og bare setter volt rimelig høyt. Jeg har økt oc stabilt nå med standard volt 400mhz over cpu. Jeg regner med å nå 1ghz oc etterhvert.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
320x5 har jeg ikke prøvd =) Jeg ser ingen grunn til det heller om ikke ytelsen blir forbedret. Men jeg har hatt HT oppe over 300 ja. så det er nok mulig. Jeg har nok en litt annen måte for å oppnå overklokk enn det du gjør og bare setter volt rimelig høyt. Jeg har økt oc stabilt nå med standard volt 400mhz over cpu. Jeg regner med å nå 1ghz oc etterhvert.

 

Sier du at jeg eller du tar bare å setter volten høyt? 3,2 er min max benk, til daglig kjører jeg 3,1@1,38 volt (310x10). Har heller ikke rørt noe nb volt eller ht volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...