Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

At det kommer en FX til SB750 nye hovedkort, hadde ikke sjokkert meg. Og det er jo rykter om at det vil komme en ny cpu til det.

 

 

Du har fortsatt ikke hørt noe fra Netshop eller Foxconn?

 

 

edit:

"According to this French article, the 790gx boards are scheduled to be released August 6th:

 

De linkene som er der virker døde.

Det er altså snakk om en NDA i effekt, non-disclosure agreement.

Dvs at det holdes tyst rundt produktet til det er i salg eller så.

Ergo en grei forklaring på hvorfor ikke foxconn har gitt noe svar.

 

Planen er da iallefall grei, jeg skal ha ett slikt ett og sette inni en x2 2.9ghz, inntil am3 cpu er på banen, og se hvor langt det klokker. Jeg er rimelig sikker på at en annen x2 cpu jeg har her som klokker fint 700mhz på standard kjøler vil nå 1ghz oc med annen kjøler og ett sb750 hovedkort.

 

Om en phenom 9850 på 125watt klarer 1ghz oc, hvordan klarer da en x2 på 45watt seg? Det står ikke på hovedkortet da isåfall. =)

-------

Nei jeg har ikke det =(

Har inntrykk av at netshop har nok å gjøre om dagen.

 

Jeg så det kortet fra foxconn i salg på en nettbutikk i tyskland, at de skulle få det inn på lager ihvertfall, det er drøyt 2 uker siden nå. Så det må vel snart skje noe her.

 

Det virker som SB750 kan få ett relativt kortvarig liv, med ddr3 hovedkort fra amd venter fra ett sted mellom 1ste og 2dre kvartal, henholdsvis rd880 rd890 eller så.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At det kommer en FX til SB750 nye hovedkort, hadde ikke sjokkert meg. Og det er jo rykter om at det vil komme en ny cpu til det.

 

 

Du har fortsatt ikke hørt noe fra Netshop eller Foxconn?

 

 

edit:

"According to this French article, the 790gx boards are scheduled to be released August 6th:

 

De linkene som er der virker døde.

Det er altså snakk om en NDA i effekt, non-disclosure agreement.

Dvs at det holdes tyst rundt produktet til det er i salg eller så.

Ergo en grei forklaring på hvorfor ikke foxconn har gitt noe svar.

 

Planen er da iallefall grei, jeg skal ha ett slikt ett og sette inni en x2 2.9ghz, inntil am3 cpu er på banen, og se hvor langt det klokker. Jeg er rimelig sikker på at en annen x2 cpu jeg har her som klokker fint 700mhz på standard kjøler vil nå 1ghz oc med annen kjøler og ett sb750 hovedkort.

 

Om en phenom 9850 på 125watt klarer 1ghz oc, hvordan klarer da en x2 på 45watt seg? Det

står ikke på hovedkortet da isåfall. =)

-------

Nei jeg har ikke det =(

Har inntrykk av at netshop har nok å gjøre om dagen.

 

Jeg så det kortet fra foxconn i salg på en nettbutikk i tyskland, at de skulle få det inn på lager ihvertfall, det er drøyt 2 uker siden nå. Så det må vel snart skje noe her.

 

Det virker som SB750 kan få ett relativt kortvarig liv, med ddr3 hovedkort fra amd venter fra ett sted mellom 1ste og 2dre kvartal, henholdsvis rd880 rd890 eller så.

 

 

SB750 hjelper nok ikke K8 på overklokking. Mye av det ekstra sb750 gir er nemlig L3 og ht hastighet, noe som hjelper godt på ytelsen til K10. K8 har dessuten ikke en slik "vegg" som K10 har.

 

k8/K9: 2ghz: 45 watt (35 watt nylig lansert(for andre gang)) - 3,2ghz 125 watt

K10: 2ghz 65 watt - 2,6 ghz 140 watt

 

Du ser klart at det er noe som ikke er riktig med K10, for å få 600 mhz ekstra bruker cpuen 75 j/s mer enn 2 ghz modellen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

"AMD 790GX mobos Round Up"

http://forums.anandtech.com/messageview.as...p;enterthread=y

 

Sjekk ut bildet med specsa for msi sitt kort:

http://img378.imageshack.us/my.php?image=000920869ep8.jpg

 

"Hyper Transport support speed up to 3.0Ghz"

 

Phenom 45nm C2 rev. @ 4Ghz. Les post #9 til Coconut_8.

http://www.overclock.net/amd-cpus/356662-a...tml#post4285114

 

http://www.overclock.net/attachment.php?at...mp;d=1217345869

 

Usikker hvor sikker kilde dette er, men en ting er iværtfall sikkert, at CPU-Z avleser feil spenning.

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar

http://img378.imageshack.us/my.php?image=000920869ep8.jpg[/url]

Reagerer jeg litt på, jeg ser at det står TPM module pin header, det vil jeg prøve å unngå å kjøpe om jeg kan. Er ikke en teknologi jeg ønsker å støtte.

 

4ghz bare ved å øke multi ved 1.168 volt OG STANDARD KJØLER er sykt, synes jeg.

Jeg liker veien dette går =)

 

Hm har sett over specsa på alle de kortene, og dette minner "fælt" om lanseringen av 4850/4870 kortene, så å si identiske kort virker det som.

Er så klart ikke alle like kort, noen kommer med ddr3 onboard, andre ikke, men de virker like i og for seg de modellene som er.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
http://img378.imageshack.us/my.php?image=000920869ep8.jpg[/url]

Reagerer jeg litt på, jeg ser at det står TPM module pin header, det vil jeg prøve å unngå å kjøpe om jeg kan. Er ikke en teknologi jeg ønsker å støtte.

 

4ghz bare ved å øke multi ved 1.168 volt OG STANDARD KJØLER er sykt, synes jeg.

Jeg liker veien dette går =)

 

Hm har sett over specsa på alle de kortene, og dette minner "fælt" om lanseringen av 4850/4870 kortene, så å si identiske kort virker det som.

Er så klart ikke alle like kort, noen kommer med ddr3 onboard, andre ikke, men de virker like i og for seg de modellene som er.

 

AMD Overdrive Utility avleser spenningen som 1.475 V ;)

Lenke til kommentar
Ja men det er logisk. Bios muligheter for å øke volt er sikkert 0.25, jeg hadde tenkt å skrive det, men ble litt fram og tilbake så litt tankelesning der =)

cpu-z ser ut til å lese VID, 1,168 i VID er ikke så utenkelig på 45nm. På Phenom 9600 (tilsvarende stock klokkehastighet med 65nm) er den vel på 1,2 - 1,25v)

Lenke til kommentar

Den er grei, men jeg tenker slik at med ddr3 blir det virkelig fornuftig med store minnebrikker. Og det som er i dag, er for dyrt, og det eksisterer uansett ikke.

Jeg skulle likt å sett 32GB helst 64sett med ddr3 men det er ikke realistisk nå. 32GB ddr3 burde, men med de prisene i dag er jo det glemmesak =) Derfor passer det meg meget fint at intel kommer til å lansere nye cpu for ddr3 hovedkort ,igjen, før amd utpå nyåret.

 

Så jeg synes det er kjempefint at folk kjøper seg relativt dyr 2 og 4gb sett med ddr3. =)

Lenke til kommentar
DDR3 onboard minne for igp ja.

 

Er "viktig" å poengtere at man fortsatt vil dele/låne minne av system-minnet, såvidt jeg har skjønt det. Har sett rundt på nettet at noen tror SidePort-minnebrikken liksom "står på egne bein" og nå overflødigjør såkallt delt skjerminne, men det er vel feil. SidePort chip'en fungerer derimot som "Local Frame Buffer" og gir en ekstra overall boost på grafikk-ytelse, har vært nevnt 30% og 10% i 3D

Lenke til kommentar

Det morsomme er jo at man kan kjøre, skal vi si 2.5x? crossfire =)

Jeg er spent på hvordan det isåfall påvirker latens tiden i systemet, bra eller negativt. Noen ns ene eller andre veien må det jo gå.

Evt om kanskje det hjelper spesielt på om man kjører med 2 ekstra skjermkort og ikke bare ett ? Bare spytter ut litt ideer nå.

Om crossfiren mellom f.ex 2stk 4850 da hadde blitt "bedre" med den interne grafikk løsningen som det er snakk her.

Lenke til kommentar

Vet ikke, men har du planlagt 1 eller 2 Radeon 4850 ville jeg heller gått for 790FX (dvs. uten IGP)

 

Er vel fortsatt begrensning der også, som kun tillater Hybrid-Crossfire med IGP & Radeon 3450/3470 (evt. Radeon 3650 nå med nye HK)

 

Jeg kommer til å gå for (atx) 790GX, (evt. m-atx size (m/SidePort, dog SB700) GA-MA78GPM-DS2H siden grafikk-ytelsen nå (med SidePort) blir såpass bra at jeg rett og slett ikke trenger eget grafikkort til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Jeg trenger iallefall en 3 nye hovedkort

 

oi, såpass ja :)

 

Greide forresten å google frem et bilde av MSI kortet, nevnt over her av Spindre17. Ny lekker sjokoladebrun hovedkort-farge/PCB :dribble: har det blitt også, mot typisk rød vi er vant med. :)

 

DKA790GX Platinum

 

Stusser dog litt over at SidePort Memory ikke er nevnt i specs., trodde liksom dette var "vedtatt standard" på alle GX :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...