Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk meg en x2 45watter a 2.5ghz, overklokket til 2.75ghz, temp er 25 grader etter 3d mark, med standard kjøler i trangt kabbis.

Jeg er imponert =)

 

På "emnet", jeg har sendt epost til både netshop og foxchann om deres SB750kort hvor jeg kan få kjøpt, evt om netshop får de inn.

Ikke mottatt noe svar enda =(

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Lest dette?: http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=471

 

This is an instant 100MHz increase in core speed while decreasing core voltages by 3%, increasing NB clock speed by 9%, and improving memory latencies up to 6% (all important L3 cache).

 

Ikke akkurat småtterier mtp at treg L3 cache er den absolutt største flaskehalsen i spill ytelse på phenom.

 

Noen som vet om det er gjort noen forbedringer i L3 cachen til deneb. Tenker ikke størrelse eller hastighet men den har raskere tilgangstider(er det det det heter? Tenker på antall cycler)

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort bruker du? Og pleier ikke NB å gis rundt 1,10 volt spenning(hvertfall mitt K9A2 CF)? 1.10+0.75= 1.85v :S

 

Jeg kjøpte ett gigabyte 770-ds3 modellen, da både pc'n med 939 og am2 vanlig røk samtidig.

Måtte jo ha noe tenkte jeg, istedenfor bare bærbare.

 

Beste hovedkort kjøpet jeg har gjort på åresvis. Biosen er helt syk, skulle tro det var high-end kort til 1500kr, men det koster 500kr.

Første du ser når du kommer inn i bios er overklokkings opsjonen helt øverst =), ikke skjult el no slikt. Savner at minne ikke kan økes til lengre enn 2.2v her, men det er godt mulig det er pga av at minnebrikkene kjører 1.8 som standard, og de modifiseringene er fastsatt til +0.x volt, så har man 2.1v går de gjerne til 2.375 el no slikt. Men jeg møter veggen på minnet lenge før jeg går ut av muligheter for å øke strøm tilgangen.

 

NB kjører standard som 1.1 her.Samme som SB forøvrig. Ifølge biosen.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

http://news.softpedia.com/news/AMD-039-s-7...red-87475.shtml

 

På slutten av artikkelen står det:

"The journalists who took the pictures also managed to find out that AMD is planning to roll out a new processor. Apparently, the release date for this CPU is going to coincide with the launch date for the pictured chipset."

 

Noen som har hørt/sett lignende rykter om ny cpu som kommer samtidig som 790gx? Iallefall håper jeg det er type 45nm.

Lenke til kommentar

Iom. at phenom 9850/9950 på 125w/140w kan overklokkes med 1ghz på SB750, håper jeg på en lav effekt quad. Det kan bli veldig artig. Edit og det er jo da seff på 65nm. Så når 45nm kommer som det gjør, vel det blir gøy.

 

For en gangs skyld blir ting å snu litt. Med intel's nehalem, blir brukere da nødt til å oppgradere hovedkortet for å bruke den nye cpu, mens am3 cpu vil passe i am2 hovedkort =)

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Det skader ikke å sende en epost til produsenten da. Det gjør jeg med slike saker. Husker dette var svært kult med Epox. Sukk, RIP.

De tok jo faktisk tak i det jeg sa, eller at de hadde hørt om det etc, og vips ny bios.

Jeg har sendt et par eposter til Asus for å si det slik :)

 

http://news.softpedia.com/news/AMD-039-s-7...red-87475.shtml

 

På slutten av artikkelen står det:

"The journalists who took the pictures also managed to find out that AMD is planning to roll out a new processor. Apparently, the release date for this CPU is going to coincide with the launch date for the pictured chipset."

 

Noen som har hørt/sett lignende rykter om ny cpu som kommer samtidig som 790gx? Iallefall håper jeg det er type 45nm.

 

FX serien til AMD skal visstnok fortsette på 45nm. Hadde vært fett om de lanserte en av dem sammen med 790GX/790FXB. Uten tradisjonell FX pris vel og merke :!: Uansett, tviler på det..

Lenke til kommentar
"The journalists who took the pictures also managed to find out that AMD is planning to roll out a new processor. Apparently, the release date for this CPU is going to coincide with the launch date for the pictured chipset."

 

En ny prosessor ingen har hørt om ennå? :ph34r:

 

Vil gjette det kanskje egentlig dreier seg om (K10) Athlon X2 "Kuma" 6050/6250 eller Phenom X4 9150e/9350e :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Jeg vet å huske at jeg leste enn plass at en av "nøkkel-personene" hos AMD snakket om at de skulle overraske med noe nytt, men sto ingenting om hva det var. Jeg husker heller ikke hvilken side jeg leste det på :(

Men for all del håper jeg det er sant. Skal ikke se bort ifra at de har jobbet hardt med 45nm, de har jo sagt andre halvdel av 2008 på 45nm + at de trenger det eller ned med AMD. Håper det ekstra cache minnet vil gjøre susen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...