Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

Prøvde på Overdrive og AI N.O.S, begge gikk dårlig på overklokking. Fikk maks 2570Mhz, MEN når jeg gikk inn manuelt å satte Multiplyer på X14 og uppa volten til 1,35, så gikk den pokker meg opp til 2,81 uten problemer og var stabilt under hele Vantage testen:-) Tør ikke helt å ta den opp til 3Ghz enda..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge erfaringen på ds5 kortet, funker jo 9850 cpu'n fint.

Ja - for noen funker det, min erfaring er ikke god - du kan jo lese DQ6 tåden på xs, det står etterhvert mer om DS5 der, og mine erfaringer stemmer bedre med de fleste i den tråden.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=162296

Tror forøvrig jeg stoler mer på den enn kommentarer i prisguiden ;-)

Og at Gigabyte faktisk trakk tilbake offisiell støtte for 9850 (den sto på før) er et ganske sikkert tegn på trøbbel i tårnet ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Ifølge erfaringen på ds5 kortet, funker jo 9850 cpu'n fint.

Ja - for noen funker det, min erfaring er ikke god - du kan jo lese DQ6 tåden på xs, det står etterhvert mer om DS5 der, og mine erfaringer stemmer bedre med de fleste i den tråden.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=162296

Tror forøvrig jeg stoler mer på den enn kommentarer i prisguiden ;-)

Og at Gigabyte faktisk trakk tilbake offisiell støtte for 9850 (den sto på før) er et ganske sikkert tegn på trøbbel i tårnet ;-)

Ja jeg er enig med deg. Jeg sitter nå i den situasjonen at jeg hadde tenkt å kjøre 4stk 4850kort, men har akkurat funnet ut at det skalerer hinsides dårlig iallefall nå, kanskje det er drivere kanskje ikke. Men iom, maskinen blir vel byttet ut om 6mnd er det liten vits for meg å sitte med en maskin som fungerer bedre om jeg hadde da trekt ut 2 skjermkort.

Nå står jeg imellom gigabyte's DS3 hovedkort eller DS5 hovedkortet.

Cpu blir isåfall 9750 på 95watt, jeg tror nok det passer meg bedre, lavere temp osv.

Lenke til kommentar

Skalering over 4 kort er nok et software problem som vil bli løst - 2-3 kort skalerer meget bra.

Men sånn som situasjonen er i dag ville jeg ikke vurdert Phenom overhodet, vet jeg banner i kirka her, men jeg har et par av dem + noen Intel maskiner og Phenom kommer ikke akkurat fordelaktig ut, spesielt ikke i spill. Mine erfaringer stemmer veldig bra overens med denne testen:

http://www.hardwaresecrets.com/article/568/10

Lenke til kommentar
Skalering over 4 kort er nok et software problem som vil bli løst - 2-3 kort skalerer meget bra.

Men sånn som situasjonen er i dag ville jeg ikke vurdert Phenom overhodet, vet jeg banner i kirka her, men jeg har et par av dem + noen Intel maskiner og Phenom kommer ikke akkurat fordelaktig ut, spesielt ikke i spill. Mine erfaringer stemmer veldig bra overens med denne testen:

http://www.hardwaresecrets.com/article/568/10

Du må gjerne banne i kjerka for min del, men når det er sagt, så kjenner meg jeg ikke igjen i den testen med tanke på amd ytelse. Min nåværende x2 5000, kjører 60fps på 1280x1024 på noenlunde grei grafikk detaljer. Men er klar over at intel skal yte temmelig bra, men har ikke lyst å komme inn på noen amd vs intel diskusjon i denne tråden.

Jeg heller mye mot å kjøre med 2 kort nå iallefall. Tanken min med denne pc'n jeg skal bygge var å kjøre med maskinvare som var amd all-the-way, rettet imot spider "sertifiseringen". Men liker dårlig at det er ikke noe sb700 å se på 790 korta, enda det var annonsert såvidt jeg kan huske en gang i vinter.

Lenke til kommentar

Overklokk 5000+'en din maks - den vil yte bedre i spill - tro meg jeg har en 5000+ BE også ;-)

Den testen stemmer faktisk ganske bra, har replikert flere av testene der.

Jeg ville gått for ett 4870, evnt holdt ut til 4870x2 kommer, hvis du spiller i 1280x1024 vil ikke 4870 bremse deg spes mye for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Overklokk 5000+'en din maks - den vil yte bedre i spill - tro meg jeg har en 5000+ BE også ;-)

Den testen stemmer faktisk ganske bra, har replikert flere av testene der.

Jeg ville gått for ett 4870, evnt holdt ut til 4870x2 kommer, hvis du spiller i 1280x1024 vil ikke 4870 bremse deg spes mye for å si det sånn.

Jeg skal beholde 5000'n i den maskinen den står i. Er htpc sak, aerocool aerocube kabbis.

Har allerede bestilt 4850, jeg tok det valget grunnet det er single-slot som appelerer veldig til meg. Samt benchmarks viste det å være bra ytelse kontra 4870. 4870 x2 blir vel en annen historie.

Men spiller i 1920x1200 nå, er deilig. men har vurdert å bare kjøpe en ny x2 5000 be, men vil liksom ha quad =) Bruker NÅ ett 8600gts inntil mitt første 4850 kommer, som jeg blir å bruke til lian li a17b kabinettet og det nye hovedkort, hvilket jeg ikke vet helt hva blir enda, kommer.

Skal i ett møte nå, men kommer tilbake litt senere.

Lenke til kommentar

Min 5000+ BE klokker lett til 3.2ghz, da er den allerede raskere enn Phenom - og quadcore er ikke til mye hjelp i spill.

Men for all del - glad for alle som kjøper Phenom jeg (konkurranse er bra), er bare å håpe de klarer å rulle ut 45nm cpu'er i høst.

Lenke til kommentar
Min 5000+ BE klokker lett til 3.2ghz, da er den allerede raskere enn Phenom - og quadcore er ikke til mye hjelp i spill.

Men for all del - glad for alle som kjøper Phenom jeg (konkurranse er bra), er bare å håpe de klarer å rulle ut 45nm cpu'er i høst.

Da spørs det når evt am3 hovedkort kan komme da. Jeg har vært inne på at jeg likegodt kunne kjøpt enda en x2 5000 be, men pokker heller.

Jeg kommer opp i 3.2gh bare med å forandre multi her hos meg også, men hovedkortet, ett m-atx ma69 s2h som jeg har skiftet til passiv kjøler på chipset, likte det ikke helt, samt kjører standard 939 kjøler, hadde ikke annet, men passer perfekt i det lille kabinettet.

Lenke til kommentar

Den første generasjonen 45nm Phenom skal vel komme til AM2+ platformen såvidt jeg har skjønt, jeg kommer iallefall ikke til kjøpe noen Phenom før de kommer i en BRA 45nm utgave som også klokker greit (som takler 64bits os oc'ed også...)

De to Phenom platformene jeg har nå er testplatformer/jobb.

Lenke til kommentar

Dobbeltkjere mener du vel? 5000+ er dobbeltkjerne ;-)

PS! MSI hovedkort til AM2 er ikke fullgalt, har prøvd begge K9A2 Platinum versjonene med 4x pcie x16 - på Intel/lga775 er de veldig bob-bob, ikke spesielt ille, men det er bare det at det finnes så mange som lager bedre kort enn MSI til lga775.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er interessert i en feat. på DQ6 som er 2stk gigabit og sette det i teaming, og kjøre begge nettverks"kortene" som en 1.

Om dette øker eller minsker latens tid, eller respons eller så.

Jeg skal se om jeg finner noen tester på asus kortet.

På den ene siden er jeg rimelig irritert over at det ikke er SB700+ på noen av korta.

En ting jeg lurer på i tillegg:

Si jeg kjører 2stk pcie-16x skjermkort, samt putter i f.eks 2stk raid kontrollere i hver sin pci-16x slott.

Blir da skjermkorta skalert ned til 8x?

De raidkontrollerene krever vel nødvendigvis ikke full båndbredde hastighet akkurat, så jeg vet ikke helt.

Lenke til kommentar
To porter går i X16 modus, og de to andre går i X8 modus uansett på alle 790FX med 4x x16 porter.

Ja det stemmer det, jeg tok de 3 790 kort som kunne være aktuelle og slo opp på specsa på produsentens hjemmesider, stod der.

Så selv om ytelse per se ikke er noe særlig tap med å kjøre 4stk skjermkort over 8x pcie, synes jeg det heller da virker mer fornuftig å kjøre kun med 2stk skjermkort på full båndbredde, og heller da ha ett kort hvor jeg kan bruke den plassen til noe annet.

Kanskje investere i ett physx kort for morro skyld, eller ett killernic (lol).

Så da er jeg egentlig tilbake til at DS5 kortet fra gigabyte virker interessant igjen, forutsatt jeg går for 9750 phenom, dvs ikke 9850.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...