Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Min Phenom 9850BE 0812BPAW var rævva dårlig :cry:

Den klarte ikkje å klokke høyere enn ca 2600-2650mhz, over det så bootet ikkje maskinen i det hele tatt. Klarte ikkje å kjøre XP x64 eller Vista x64 på default hastighet, måtte klokke den ned til 2200mhz før det var stabilt. 32 bit XP funket fint, men bare opp til ca 2600mhz.

Nå har eg en Athlon 64 X2 5000+ BE, den tøffer og går på 3300mhz, det får være greit til AMD kommer med 45nm prosessorer i høst. Men Phenom var en skuffelse :cry: Om noen vil ha den skal de få den billig :tease:

Lenke til kommentar

Det hørtes ikke bra ut Dragavon, jeg syns ikke noe om RMA av komponenter som ikke klokker til forventningene.

Er heller ikke den som sender tilbake ting jeg klokker i filler, men hvis en ny prosessor ikke er stabil med alt på auto, er den i mine øyne klart defekt. Det hadde jeg ikke gitt meg på helt uten videre altså.

Vedrørende klokking kan man jo ikke vinne hver gang, sitter selv med en Prescott 3.0 som klarte hele 3,3Ghz så kjenner følelsen, men den er jo stabil på 3Ghz da. ;)

Lenke til kommentar

Er veldig godt klar over at dårlig overklokking ikkje er grunnn til å sende den tilbake. Men man må jo kunne forvente at en prosessor er stabil når alt står på auto? :innocent:

Det er ikkje denne i 64 bits windows.

Han eg snakket med på Netshop sa noe sånt som at: Men Vista 64 er jo ikkje stabilt i utgangspunktet, så det måtte være greit :hmm:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Dragavon Lagt til I dag, 10:21

Er veldig godt klar over at dårlig overklokking ikkje er grunnn til å sende den tilbake. Men man må jo kunne forvente at en prosessor er stabil når alt står på auto?

Ja, mulig jeg utrykte meg litt uklart siden jeg nevnte det med RMA av dårlige klokkere i samme innlegg. Men det er akkurat at det bør være en soleklar RMA både jeg og Simen1 mener. ;)

At de syns Vista 64 er ustabil kan så være, min er 100% problemfri og stabil med Q6600 @ 3,5Ghz, men hvis ikke du også tror dette skyldes Vista må de jo etter mitt syn bare ta den inn.

For å få godkjent RMA må de uansett gjenskape feilen før de gir deg en ny.

Men feiler den feks Prime eller?

Lenke til kommentar

Det virker som 64bit-kretsene i prosessoren er ustabile på original klokkefrekvens. Bare for sikkerhets skyld ville jeg testet den med 64bit i Linux. Hvis Netshop finner ut at den er stabil i 64bit (og at det er OSet, drivere eller noe annet det er galt med) så får du den tilbake sammen med regning for frakten og undersøkelsen av den.

Lenke til kommentar

Noen som har kommet over noen "skjulte" rykter om AM3 i det siste eller??? Synsen det har vært så stille på den fronten der.

Går bare og venter på AM3, en cpu med 45nm og støtte for ddr3 fra AMD hadde gjort seg. Føler det liksom litt kjipern og kjøpe et am2+ system nå liksom.

Men på den andre siden:

AMD Phenom 9850 Black Edition: 1556,-

Gigabyte GA-MA790FX-DS5: 1119,-

Kingston HyperX DDR2-1066 2GB: 430,-

Sapphire Radeon HD 4850: 1339,-

TOTALT 4444,-

Slettes ingen trist pris da, men ingen poeng å kjøpe rett før man drar på ferie, og når man kommer hjem i august.....er det lurt å vente?

Vil jo knuse mitt nåværende

opteron 185

2x x1650 xt i crossfire

Asus A8R-MVP

crosair 2 gigg ddr 400

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Det hovedkortet er slettes ikke glad i Phenom 9850BE! Trodde det var bare mitt til jeg leste MA790FX-DS5/DQ6 tråden på xs..... Noen får det til å fungere brukbart, men DQ6 er et sikrere valg om enn litt dyrere. Gigabyte har faktisk fjernet 9850 fra cpu support lista til DS5.

Lenke til kommentar
Det hovedkortet er slettes ikke glad i Phenom 9850BE! Trodde det var bare mitt til jeg leste MA790FX-DS5/DQ6 tråden på xs..... Noen får det til å fungere brukbart, men DQ6 er et sikrere valg om enn litt dyrere. Gigabyte har faktisk fjernet 9850 fra cpu support lista til DS5.

Såpass ja...det var jo sjekt å vite ;)

Lenke til kommentar

Har også slitt endel med Phenom prosessorer, og få de til å kjøre stabilt.

Satt sammen 3 arbeidsstasjoner for en bedrift jeg hjelper litt nå og da, og sleit med AMD 790FX kortene. Ting fungerte ikke stabilt på orginale frekvenser (Phenom 9850)

Etter jeg fikk byttet hovedkortene til nForce 780a (ASUS M3N-HT) så har det fungert stabilt iallefall.

Lenke til kommentar

Har samme erfaring som deg gdi - bombe at et Nvidiaprodukt reddet dagen for deg da men ;-) Tror dette er stort sett ett problem med noen 790FX kort, har kjørt 9850 smertefritt på Gigabyte 780G kort - også overklokket (m/ekstra mosfet/NB kjøling).

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Har samme erfaring som deg gdi - bombe at et Nvidiaprodukt reddet dagen for deg da men ;-)

Men vi er vel enig om at nVIDIA chipsetene for AMD er bra, i motsetning til Intel-plattformen, hvor det er endel krøll. Spesielt på high-end.

Lenke til kommentar

Såpass ja...det var jo sjekt å vite ;)

Gud er jeg glad jeg kom over denne tråden, på dette tidspunktet.

Skulle akkurat sende inn ordre på nevnte hovedkort , DS5, med 9850 cpu.

Men ja det stemmer ifølge gigabyte ds5 - cpu'r som er støttet.

Er rimelig tragisk, hovedkortet virker jo meget bra.

Er 9850 generelt dårligere valg da enn f.eks 9750 på 95w? Kanskje det blir DQ6 likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...