Gå til innhold

Den Store AMD Barcelona/Phenom-Tråden

Anbefalte innlegg

hovedkort vil funke med AM3 cpuer når (de) kommer ut

så alle AM2+ CPUer funker i AM2 socket, AM3 CPUer funker i AM2/AM2+, AM2/AM2+ CPUer i AM3 vil IKKE funke ;)

2 stk 3870 X2 er vel OVERkill på det råeste og blir veldig varmt og alså "stille" vis ikke du får spesial laget kjølere for GPUene

Ok, takker for svar :) :)

ang. HD3870X2 skal jeg kun kjøpe et foreløpig, skal se åssen det går på Crysis med alt på HIGH uten AA og sånne ting, også kjøper jeg et HD3870X2 til senere.. Kjøper et til fordi jeg har lyst på 2 (4 blir det da men) skjermkort XD . Ser litt fint ut synes nå jeg da, og at da har jeg grafikk nok for hvertfall 5 år fremover i tid.

Men må jeg oppdatere BIOSEN for at en AM3 prosessor skal fungere fullt ut på AM2+? For jeg er ikke akuratt flink når det gjelder oppdateringer av sånne ting :(

EDIT: (Hva menes med at hovedkortet støtter 8GB? Betyr det at det kan kun ta 8GB og ikke mer, eller betyr det at det kan ta 8GB + noen hundre MB til? Da mener jeg 4096+4096)

Endret av Tord13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hovedkort vil funke med AM3 cpuer når (de) kommer ut

så alle AM2+ CPUer funker i AM2 socket, AM3 CPUer funker i AM2/AM2+, AM2/AM2+ CPUer i AM3 vil IKKE funke ;)

2 stk 3870 X2 er vel OVERkill på det råeste og blir veldig varmt og alså "stille" vis ikke du får spesial laget kjølere for GPUene

Ok, takker for svar :):)

ang. HD3870X2 skal jeg kun kjøpe et foreløpig, skal se åssen det går på Crysis med alt på HIGH uten AA og sånne ting, også kjøper jeg et HD3870X2 til senere.. Kjøper et til fordi jeg har lyst på 2 (4 blir det da men) skjermkort XD . Ser litt fint ut synes nå jeg da, og at da har jeg grafikk nok for hvertfall 5 år fremover i tid.

Men må jeg oppdatere BIOSEN for at en AM3 prosessor skal fungere fullt ut på AM2+? For jeg er ikke akuratt flink når det gjelder oppdateringer av sånne ting :(

EDIT: (Hva menes med at hovedkortet støtter 8GB? Betyr det at det kan kun ta 8GB og ikke mer, eller betyr det at det kan ta 8GB + noen hundre MB til? Da mener jeg 4096+4096)

alle 790FX støtter 8GB minne og 16GB når 4GB sticks kommer :p

har selv 4GB (2x2GB) OCZ gold

;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

8 GB = 8000 MB (SI-standarden)

8 GiB = 8192 MiB (IEC-standarden)

Minneprodusentene skriver dessverre som regel feil: 8 GB = 8192 MB. Dette er ikke standardisert og bryter med de to nevnte standardene i tillegg til å blande litt hummer og kanari av tall og prefikser. Sånt forvirrer og det er derfor jeg må trå til med en oppklaring nå. Hadde de fulgt en av standardene ville jeg sluppet det.

For ordens skyld: Når hovedkort oppgis å støtte 8GB så menes det egentlig 8 GiB = 8589934592 byte = ca 8,6 GB.

Lenke til kommentar

Mener du at minneprodusentene bruker SI-standarden?

8 GB = 8000 MB (SI-standarden)

8 GiB = 8192 MiB (IEC-standarden)

Minneprodusentene skriver dessverre som regel feil: 8 GB = 8192 MB. Dette er ikke standardisert og bryter med de to nevnte standardene i tillegg til å blande litt hummer og kanari av tall og prefikser. Sånt forvirrer og det er derfor jeg må trå til med en oppklaring nå. Hadde de fulgt en av standardene ville jeg sluppet det.

For ordens skyld: Når hovedkort oppgis å støtte 8GB så menes det egentlig 8 GiB = 8589934592 byte = ca 8,6 GB.

Lenke til kommentar
Når er det AMD kommer ut med 45nm? Skal kjøpe nytt HK om noen uker, og vil dette HK'et: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342646 fungere sammen med en 45nm AM2+ prosessor hvis det kommer? For jeg har tenkt til og bytte ut 6000+'en min senere.. Og vil en phenom x4 klokkes til hvertfall 3.3GHz med denne kjøleren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347457 uten og bli noe særlig høyere enn 50-60C? Eller må jeg satse på vannkjøling (selv om jeg ikke har så mye plass inni Nine Hundred'n min etter og ha skaffet 2 stk HD3870X2 GPU'er...) ?

Takker for svar! :)

Tviler veldig sterkt på at du får en phenom x4 opp i 3.3ghz med den kjøleren eller luft kjøling generelt sett , snakker da om stabilt system.

Lenke til kommentar

Om ikke over;) Synes å huske å ha lest noe på fudzilla for noen dager siden om 3,2+ . Vi får vel nøye oss med fudzilla da, siden jeg ikke tror at amd engang vet hvordan ting utvikler seg utover i Q4. (for 45nm phenom kommer vel først til am2+,eller gjør den det mtp ddr3 kontroller osv)

Lenke til kommentar

OMG, jeg venter på flere screenshots siden side 93 eller noe, er det absolut ingen som sitter med en og leker nå her på forumet? Legg ut resultater om det er noe. Må jo være noen som sitter med en sånn i skrivende stund?

Synes det er formange synspunkter og discusjoner, men ingen resultater, er nesten ikke vits å komme inn her lenger.

Lenke til kommentar

Tja, hva skal man si etter å ha lest om 3core fra Amd. Test fra Anandtech

Let's start at the Phenom X3 8750; it's priced too closely to the X4 9750 to make sense, if you need more than two cores spend the extra $20 and get a quad-core (or give up 200MHz and get a quad-core X4 9550 at the same price) and if you don't need more than two cores then you're looking at the wrong CPU to begin with.

The Phenom X3 8650 manages to perform at about the level of a 2.00GHz - 2.66GHz Core 2 Duo processor in many applications, the problem is that it needs to compete with a 3.00GHz Core 2 Duo to make economic sense. In many cases, the 8650 is competitive but with higher power consumption it's hard to call it a winner here.

Lenke til kommentar

Ser rett og slett ut som AMD sliter med kompatibiliteten til Phenom.

Beleaguered chipster AMD, fresh from the upset of losing a five-year old exclusive deal with supercomputer maker Cray yesterday, is facing problems getting its 9750 and 9850 125W Phenom parts to work with the 780G chipset.

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...it-comptibility

Skal bygge en maskin med en Phenom 9750 og nForce 730a chipset om en ukes tid... Skal dele mine erfaringer med dere...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...