MittBrukernavn Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Har tenkt å sette ca 5000 som førstegangs sum og 1000 kr per mnd i enten aksjer eller et fond i en 4 - 7 års periode. Er ute etter lav risiko og en grei avkastning. Er det mye å tjene på det med skatt o.l eller kan jeg like gjerne bare ha fast overførsel til en sparekonto? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tror Skagen Global kan være et bra aksjefond for deg. De har over tid vist seg å gi omtrent 20% årlig avkastning over tid. Risikoen er ganske moderat og siden de investerer globalt er de ikke så veldig avhengige av bransjer eller markeder. Skattefordelen med fond er at du ikke betaler skatt på fortjeneste før du tar ut pengene, men i bank må du skatte av rentene hvert år. I og med at du slipper å skatte av fortjenesten hvert år vil også de pengene være med på verdiøkningen videre. Det er faktisk ikke helt ubetydelig. Det er også en viss fordel på formuebeskatningen siden ikke hele verdien av fond formuebeskattes. Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tror Skagen Global kan være et bra aksjefond for deg. De har over tid vist seg å gi omtrent 20% årlig avkastning over tid. Risikoen er ganske moderat og siden de investerer globalt er de ikke så veldig avhengige av bransjer eller markeder. Skattefordelen med fond er at du ikke betaler skatt på fortjeneste før du tar ut pengene, men i bank må du skatte av rentene hvert år. I og med at du slipper å skatte av fortjenesten hvert år vil også de pengene være med på verdiøkningen videre. Det er faktisk ikke helt ubetydelig. Det er også en viss fordel på formuebeskatningen siden ikke hele verdien av fond formuebeskattes. 8530667[/snapback] Hørter bra ut det Har tenkt litt nå og lurer på om det kanskje er bedre å ta 5000 som start i 2 fond og da ta 500 på hver seinere, noen synspunkter? Om skagen, finner jeg den på dnb nor nettbank - fond? Har ikke mulighet til og skjekke det skjøl nå. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tror ikke DnBNOR selger Skagen, de vil helst selge sine egne fond. Av mine nettbanker er det bare Skandiabanken som har dem. Men det er ikke noe problem å kjøpe direkte fra Skagen. Det er bare å sende inn et skjema så kan du belaste din konto i DnBNOR, og opprette spareavtale og alt du måtte ønske deg. http://www.skagenfondene.no DnB har også noen brukbare fond DnBNOR SMB har hatt meget gode resultater så langt, og DnBNOR Miljøinvest er spennende om kanskje litt risikabelt. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Vil også anbefale skagenfondene... de er ekstremt profesjonelle, og er vel også de som gir kundene mest informasjon. Man kan få full innsikt i både investeringer og strategi ved å se på internettsidene. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Fikk penger i Skagen Kon-tiki av faren min for noen år siden. Denne gikk jevt og trutt. Bare positive opplevelser med Skagen. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis du leser litt på diskusjonsforumet på hegnar.no finner du mye morsom lesning om Skagen. Det er mange som beklager seg over at sentralborddamer i selskapet får bonus og slikt. Jeg ser det heller som en positiv ting at et selskap som går godt betaler en del av overskuddet til alle ansatte istedenfor at to-tre toppsjefer skal sitte igjen med hele kaka. Skagen tar godt betalt for å forvalte pengene mine, men så lenge jeg får god avkastning uten å måtte måtte studere markedet selv er jeg fornøyd. Den dagen jeg tror jeg er flinkere enn forvalterne i Skagen går jeg over til å handle aksjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå