Gå til innhold

DDR3 til Bærbar?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leste akkurat en artikkel om at en DDR3 brikke hadde blitt verifisert av intel. Link

Jeg skal kjøpe meg en bærbar PC til sommeren (rundt juli/august). Det jeg lurer på er om man får kjøpt DDR3 brikker i laptopene sine innen den tid. Jeg skjønner at dette allerede er et veldig tildelig stadie for DDR3 RAM kortene. Og hvis de i det hele tatt starter å komme DDR3 kort så tidelig, vil de nok ikke dukke opp i laptoper først. Det jeg er redd for, er å kjøpe en bærbar PC med en gammel ram-kort teknologi som gjør at den vil være gammel om kun ett år. Jeg lurer også på om direct x 10 generationens grafikk-kort er noe som vil være i laptopene innen den tid (eller om det kanskje er det??). Til slutt lurer jeg på om det er noe teknologi som er rett rundt hjørnet som gjør at jeg kanskje burde drøye litt til etter sommeren (rundt september). Da tenker jeg spessielt på santa rosa o.l. Jeg tenker meg å bruke rundt 10-15 tusen på en laptop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til sommeren skal både Santa Rosa-plattformen og mobile skjermkort med DX 10-støtte være på markedet. DDR3-minne vil vi nok ikke se i bærbare før tidligst neste år, men det er uansett ikke riktig å kalle DDR2 for gammel ram-teknologi. Selv i maskiner som fortsatt bruker DDR-minne er ikke dette den viktigste årsaken til at disse maskinene regnes som utdaterte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...