jvc1986 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvor får man kjøpt tørris eller annen flytende kraftig kjølende væske? (hva brukes for overklokking?) Uten å måtte være bedrift eller ha spesielle tillatelser. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tørris får du bestilt fra industrigassleverandører og noen bensinstasjoner.. Tror ikke du må ha noen spesielle tillatelser for å bruke det Flytende nitrogen brukes av de absolutt ekstreme.. Dett vet jeg ikke hvor det kan kjøper, beholderne er svært, svært dyre, og du må nok være "sikkerhetsklarert" TuppenX2 Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Tess selger tørris overalt i hele landet. Ellers kan du kanskje få litt resten fra butikker og firmaer. Eller du kan ringe AGA og spørre etter nærmeste forhandler. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Flytende nitrogen brukes av de absolutt ekstreme.. Dett vet jeg ikke hvor det kan kjøper, beholderne er svært, svært dyre, og du må nok være "sikkerhetsklarert" 8532780[/snapback] Må du ha tillatelse fra noen myndigheter for å bruke flytende nitrogen? Det visste jeg ikke Endret 4. mai 2007 av ptta Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Neida er bare å kjøpe LN2 til lommeboka di tar livet av deg. Problemet er bare at du trenger et devar (tank) til å ha det på. Og det er dyrt. 6K og oppover for et 25 liters devar. Som holder til litt morro en kveld. Og så koster LN2 rundt 25,- og oppover. Så det blir fort dyrt. I USA koster knapt LN2 noenting. Noen få kroner literen... Lenke til kommentar
Uberlord Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) får bestille fra Ebay da Endret 4. mai 2007 av Uberlord Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 EIVA skulle ha 14kr pr liter LN2 sist jeg sjekket. Det som virkelig koster er devar/kryobeholder, der ligger det som sagt fra 6K og oppover. Det er heller ingen krav til sikkerhetsklarering, men du må ha et godkjent devar/kryobeholder. Så jeg vil anbefale deg å prøve med tørris først. Så kan du heller begynne med LN2 om du syns det er verdt det. Ellers er det viktig å være forsiktig med både tørris og LN2, begge deler fordamper og blir til gass. Så om du lar det stå på soverommet ditt så kan du være uheldig å ikke våkne dagen etter. Det samme gjelder der du jobber med det. Viktig med god lufting og å sette seg inn i hva du skal gjøre om noe går galt. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 leste at overklokkere i usa betaler noen plasser 50cents for litern og 1$ i leie av dewar per dag.. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Men må man bytte devar etter en gang da? Kan det ikke etterfylles? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jo den kan etterfylles.. Men så koster det flere tusen for dem.. :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå