Gå til innhold

Velfungerende TVersity under vista - mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg har installert Vista, og alt fungerer glimrende, bortsett fra TVersity. Pga dette har jeg gått tilbake til XP. TVersity støtter offisiet ikke Vista. Jeg har søkt på mange forum, sett mange som hevder å ha fått det til å virke, men også mange med samme problem som meg - dog ingen løsning.

Jeg har en D-Link DSM320RD som under XP fungerer helt stabilt, men under vista har 2 problemer: 1) Etter omstart av datamaskinen, må man bruke "restart server"-funksjonen for at D-linken skal kjenne igjen TVersity-serveren. 2) Hvis man bruker pause-funksjonen på D-Linken mer enn 1-2 minutter får man "End of file". :no:

Noen som har opplevd lignende og fått det til å fungere? Alle aktuelle porter er åpne i firewall og router. Jeg har sågar forsøkt å avinstallere tredjepartsbrannmur, slått av Windows-brannmur og koblet datamaskinen direkte til D-Linken med kabel - samme problem...

Mulig dette ikke kan løses før TVersity kommer i en versjon som støtter Vista, men forslag mottas med takk. :)

Edit: Trykkleif

Endret av jultomten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No kjenner ikkje eg dette programmet i det heile teke, men har du prøvd å køyre programmet som administrator og/eller i kompatibilitetsmodus for Windows XP?

8530461[/snapback]

Både Konfigurasjonsprogrammet og selve serverprogrammet (mediaserver.exe) er forsøkt kjørt som adminsitrator og i XP-modus uten at det gjør noen forskjell :no:

Noen som har greie på dette? Eventuelt forslag til andre programmer som kan gjøre samme jobben som TVersity og fungerer under Vista? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...