Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

er 8mm samma som 20 mm2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er jo egentlig enkel geometri, men her er en fin omregningskalkulator om man ikke gidder å kalkulere selv :)

Dersom man kun måler diameteren på lederne vil 8mm tilsvare 50mm2. En leder med diameter på 5mm vil derimot være 20mm2, men noen "jukser" og måler diameteren inkludert isolasjon. Og isolasjon leder jo ingenting...

8532821[/snapback]

Ok.. Fordi en idiot på som jobber på bilxtra ga meg en kabelsko som var 8mm og den passer ikke i forsterkeren...

Jeg har ikke vanlig tilkoblning der man skrur en plate ned med et hull man kan skru en skrue gjennom.. arg..

Bilxtra burde skaffe seg fagfolk..

Lenke til kommentar
Om du har en forsterker som har et hull hvor du skrur en skrue gjennom, er det IKKE nødvendig med kabelsko! Kjøre kabelen rett i så er det nok det.

8534775[/snapback]

Takk for godt svar IGJEN Typhoon.. :p:thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm nå er jeg ikke sikker på hvilke tilkoblinger det er, men om det er sanne som er ett rundt hull i boksen med en skrue på så brude det være en smal sak å tre kabelen rett inn på, verre med de der det er 2 plater som blir skrudd i hop, da bør man ha noe slags sko/hylse

Lenke til kommentar
Hmm nå er jeg ikke sikker på hvilke tilkoblinger det er, men om det er sanne som er ett rundt hull i boksen med en skrue på så brude det være en smal sak å tre kabelen rett inn på, verre med de der det er 2 plater som blir skrudd i hop, da bør man ha noe slags sko/hylse

8542186[/snapback]

Det er et rundt hull og og en skrue som skrus ned..

Lenke til kommentar

som en kabelsko, men uten koblingsstykket på enden. dei er litt tynnare og.

det er forma som en sylinder som du trer innpå ledningen.

det er godt nok å berre trykke den inn i koblingsterminalen og skru til. viss den er for lang kan du klippe av den slik at den blir passelig.

du får dette hos alle elektrikerfirma (Siemens, Elfag, YIT osv)

Lenke til kommentar
som en kabelsko, men uten koblingsstykket på enden. dei er litt tynnare og.

det er forma som en sylinder som du trer innpå ledningen.

det er godt nok å berre trykke den inn i koblingsterminalen og skru til. viss den er for lang kan du klippe av den slik at den blir passelig.

du får dette hos alle elektrikerfirma (Siemens, Elfag, YIT osv)

8543706[/snapback]

har du et bilde av den eller??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...