Beyma Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 ja.. 8mm samma som 20 kvadrat millimeter.. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Dette kommer veldig ann på hvordan kabelen er oppbyggd. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Dette er jo egentlig enkel geometri, men her er en fin omregningskalkulator om man ikke gidder å kalkulere selv Dersom man kun måler diameteren på lederne vil 8mm tilsvare 50mm2. En leder med diameter på 5mm vil derimot være 20mm2, men noen "jukser" og måler diameteren inkludert isolasjon. Og isolasjon leder jo ingenting... Endret 3. mai 2007 av epifant Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Dette er jo egentlig enkel geometri, men her er en fin omregningskalkulator om man ikke gidder å kalkulere selv Dersom man kun måler diameteren på lederne vil 8mm tilsvare 50mm2. En leder med diameter på 5mm vil derimot være 20mm2, men noen "jukser" og måler diameteren inkludert isolasjon. Og isolasjon leder jo ingenting... 8532821[/snapback] Ok.. Fordi en idiot på som jobber på bilxtra ga meg en kabelsko som var 8mm og den passer ikke i forsterkeren... Jeg har ikke vanlig tilkoblning der man skrur en plate ned med et hull man kan skru en skrue gjennom.. arg.. Bilxtra burde skaffe seg fagfolk.. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Om du har en forsterker som har et hull hvor du skrur en skrue gjennom, er det IKKE nødvendig med kabelsko! Kjøre kabelen rett i så er det nok det. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Om du har en forsterker som har et hull hvor du skrur en skrue gjennom, er det IKKE nødvendig med kabelsko! Kjøre kabelen rett i så er det nok det. 8534775[/snapback] Takk for godt svar IGJEN Typhoon.. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 du kan med fordel ha ei endehylse på for å samle kordellane. då blir dei samla slik at du får bedre kontakt, og dei blir ikkje slitte. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Kabel sko er nok det rette i dette tilfelle det blir mye tryggere også så ikke en eller annen kordell går mot chassis på forsterker eller lignende. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 eg syns han sa det ikkje paste med kabelsko. med endehylse skal ikkje en eller anna kordell lage kortslutning. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hmm nå er jeg ikke sikker på hvilke tilkoblinger det er, men om det er sanne som er ett rundt hull i boksen med en skrue på så brude det være en smal sak å tre kabelen rett inn på, verre med de der det er 2 plater som blir skrudd i hop, da bør man ha noe slags sko/hylse Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Hmm nå er jeg ikke sikker på hvilke tilkoblinger det er, men om det er sanne som er ett rundt hull i boksen med en skrue på så brude det være en smal sak å tre kabelen rett inn på, verre med de der det er 2 plater som blir skrudd i hop, da bør man ha noe slags sko/hylse 8542186[/snapback] Det er et rundt hull og og en skrue som skrus ned.. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) da skal du ikkje ha sko, men det er en fordel med endehylse. i sterkstrømskoblingar er det krav om endehylse på slik kobling med RK/mangetråda leder. Endret 5. mai 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 da skal du ikkje ha sko, men det er en fordel med endehylse. i sterkstrømskoblingar er det krav om endehylse på slik kobling med RK/mangetråda leder. 8543634[/snapback] hvordan ser de ut?? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 som en kabelsko, men uten koblingsstykket på enden. dei er litt tynnare og. det er forma som en sylinder som du trer innpå ledningen. det er godt nok å berre trykke den inn i koblingsterminalen og skru til. viss den er for lang kan du klippe av den slik at den blir passelig. du får dette hos alle elektrikerfirma (Siemens, Elfag, YIT osv) Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 som en kabelsko, men uten koblingsstykket på enden. dei er litt tynnare og. det er forma som en sylinder som du trer innpå ledningen. det er godt nok å berre trykke den inn i koblingsterminalen og skru til. viss den er for lang kan du klippe av den slik at den blir passelig. du får dette hos alle elektrikerfirma (Siemens, Elfag, YIT osv) 8543706[/snapback] har du et bilde av den eller?? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 elektrikerane forstår ka du meinar med endehylse. http://www.phoenixcontact.no/rekkeklemmer/167.htm Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hva med krympestrømpe? Jeg bruker det... helt genialt og perfekt passform Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hva med krympestrømpe? Jeg bruker det... helt genialt og perfekt passform 8545784[/snapback] du kan ikkje bruke krympestrømpe på lederane. då kan du like godt berre koble ledningen med isolasjon. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Bruker loddebolten jeg... 8545807[/snapback] loddebolten er fin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå