Gå til innhold

LØST: Redigere 500 filer i linux på én gang

Anbefalte innlegg

Jeg har en mappe med 500 filer som jeg ønsker å redigere på samtidig med tekstredigeringsprogrammet Bluefish i Ubuntu. Filene er sortert i flere undermapper. Jeg vil laste alle filene samtidig inn i Bluefish. Filene er alle satt slik at de individuelt vil åpnes i Bluefish. Dersom jeg f.eks. åpner én av undermappene, merker alle filene og trykker enter, så åpnes alle mappene i Bluefish. Men jeg har så mange undermapper. Kan jeg bruke en kommando mot rotmappen slik at alle filer i alle undermappene åpnes i det forhåndsdetikerte programmet eller i et spesifikt program?

Takk!

Endret av marsipankake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
find . -name "*.php" -exec bluefish '{}' \;
Åpnet alle php-filene i mappa og undermappene mine i min ALLEREDE ÅPNEDE bluefish - det blir tull vis ikke Bluefish kjører

find . -type f -exec bluefish '{}' \;
Åpnet ALLE filene - ink. upload.sh, webcam.jpg og ie6setup.exe

Lenke til kommentar

Hei. Dette hørtes veldig lovende ut. Takk, takk. Men jeg er bare så ustø i terminalen.

Dersom jeg står i denne mappen: /opt/lampp/htdocs/ og vil åpne alle php filene i /opt/lampp/htdocs/uuu/ og dens undermapper, hva skriver jeg da ordrett i terminalen?

Takk!

Endret av marsipankake
Lenke til kommentar

Jeg endrer navn eller plassering av filer i et sett med hovedsakelig statiske websider. Sidene linker til hverandre i en komplisert vev. Jeg ønsker å redigere alle internlinkene samtidig i alle filene. Så jeg kjører replace "gammel link" med "ny link" på alle filene samtidig.

Min forrige editor krasjet etter 300 innlastede filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...