Gå til innhold

Nintendo Wii, er du LEI DIN?

Anbefalte innlegg

Jeg forstår dette er din mening men jeg er også veldig uenig med deg. Wii har 1 spill og det er Zelda samt en del se hvor morsom kontroll det er spill som wii play, wario og wii sports som er morsomme. Utenom Zelda så har du spill som generellt sett burde kunne ses på som middelmådige spill, som kanskje kan være morsomme i mangel på bedre spill.

Men selvfølgelig vær sin smak, jeg f.eks likte Perfect Dark Zero og det er vel heller ikke favoritten til så mange.

8536884[/snapback]

Men har du prøvd noen av de spillene jeg nevnte da? Jeg får den følelsen av at det eneste du har prøvd er Twilight Princess og ikke de andre.

Godfather hadde jeg til PS2 og det var rett og slett skrot

Call Of Duty 3 hadde jeg til 360, som sannsynligvis er mye mye bedre enn Wii-versjonen

Red Steel var tragisk

SSX Blur er uinteressant for meg

Zelda har jeg

Excite Truck er 4 timer langt og har blitt omtalt som en tech-demo

Prince of Persia har ikke blod + har "wiggly-mote" styring + har PS2-versjonen som faktisk jeg bare betalte 75kr for (helt nytt)

Nå har jeg uthevet det meste av interesse (nesten alt) og for meg ser det ut som det eneste du har prøvd er Twilight Princess, og kanskje Red Steel, de andre har du dømt nedenom og hjem fordi du har dem på andre enheter. Opplevelsen i Godfather blir f.eks synes jeg annerledes når du bruker dine egene hender til å bulke butikkeierens kassaaparat med hans eget hode (til velfungerende blodsprut).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg over spilltørke, jeg.

Alle de idiotiske portene ønsker jeg ikke å røre.

Men spilltørke er det for alle konsoller like etter launch. Mot sommeren og slutten av året kommer spill som Mario og Metroid. Jeg er skuffet over tredjepartsutviklerne, men Spider-Man 3 håper jeg blir bra (kom i dag), samt at MySims ser morsomt ut. Dewy's Adventure har jeg forhåpninger til, men det ser kvalmende søtt ut. NiGHTS fikk jeg aldri spilt, men håper Sega kan ta seg sammen. Lurer også på om gutta bak Resident Evil UC klarer å gjøre en on-rails-shooter bra nok.

Men jeg er skuffet så langt. Nintendo vet jeg vil levere med spill som Mario og Metroid, men tredjepartsutviklerne? Vi får se.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke lei av Wiien min nei. Som Pricks sa så er jeg også lei av spilltørken. Jeg lengter etter Nintendo sine egne spill. Har enda ikke kjøpt et eneste Wii spill siden release (kjøpte Zelda og Rayman).

Derimot så har jeg kjøpt meg Super Smash Bros Melee og Paper Mario (GC) i mellomtiden og storkost meg.

Jeg har vurdert innkjøp av Wario spillet (elsket DS versionen) og Spider-Man 3, men jeg har ikke noe hastverk.

Jeg har også spillt gjennom Kirbys Adventure (NES) og en del runder Street Fighter som jeg kjøpte gjennom VC :love:

Lenke til kommentar
Klarer nesten ikke gå tilbake til vanlige gamepad lenger, føles unaturlig. Akkurat nå er det dårlig med utvalg av spill, men det gjør meg lite da jeg spiller stort sett spill på Virtual Console. Sitter å koser meg med Zelda - a link to the past om dagene. Herlig spill.

8529834[/snapback]

Bare jeg som synes det er ganske motsigende? :p

"Klarer nesten ikke gå tilbake til vanlig kontroll - sitter og spiller å VC stort sett"

Lenke til kommentar

Hehe, er vel kanskje det. Men akkurat nå er det litt tørke på spill, så da spiller jeg litt VC nå og da. Dessuten er det vel ikke så mye annet å gjøre når det gjelder eldre spill. Så utsagnet gjelder vel forsåvidt de av nyere sort.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Wii på releasedagen og har spilt meg igjennom Zelda - storkoste meg. Når står Wii'en stort sett og samler støv frem til Metroid, Resident Evil 4 og Mario Galaxy kommer ut på Wii. Hvis jeg har kompiser på besøk, kan det hende jeg fyrer opp noen runder Wii Sports eller Wario Ware, men det er stort sett det (imellom slagene på guitar hero 1 og 2). Red Steel solgte jeg på Finn.no da det var rimelig stink. Jeg har vel ikke hatt på Wii'en startet opp, på iallefall 1 mnd. nå.

Virtual Arcade spillene synes jeg ikke var noe særlig, savner online multiplayer og leaderboards - holder meg derfor til X360' min som har et ekstremt mye bedre "arcade tilbud" synes jeg. Dessuten har jeg de fleste nes/snes og n64 spill på min gamle modifiserte Xbox (ikke at jeg gidder spille de av den grunn).

Edit; Skrev "Metroid" 2 ganger gitt, sånn kan det gå!

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Virtual Arcade spillene synes jeg ikke var noe særlig, savner online multiplayer og leaderboards - holder meg derfor til X360' min som har et ekstremt mye bedre "arcade tilbud" synes jeg. Dessuten har jeg de fleste nes/snes og n64 spill på min gamle modifiserte Xbox (ikke at jeg gidder spille de av den grunn).

Mye enig der.. hadde nintendo giddet å jobbe litt med VC spillene så de ble up to par med hva en gratis emulator kan gjøre så hadde det vært greit. F.eks Zsnes lar deg spille snes spill over internet. Hvorfor kan ikke nintendo legge til dette? Om en kar som sitter på promperummet klarer det på egenhånd, så bør et stort firma som har vært i spillbransjen i mange år klare det.

Lenke til kommentar
Jeg forstår dette er din mening men jeg er også veldig uenig med deg. Wii har 1 spill og det er Zelda samt en del se hvor morsom kontroll det er spill som wii play, wario og wii sports som er morsomme. Utenom Zelda så har du spill som generellt sett burde kunne ses på som middelmådige spill, som kanskje kan være morsomme i mangel på bedre spill.

Men selvfølgelig vær sin smak, jeg f.eks likte Perfect Dark Zero og det er vel heller ikke favoritten til så mange.

8536884[/snapback]

Men har du prøvd noen av de spillene jeg nevnte da? Jeg får den følelsen av at det eneste du har prøvd er Twilight Princess og ikke de andre.

Call Of Duty 3 hadde jeg til 360, som sannsynligvis er mye mye bedre enn Wii-versjonen

Red Steel var tragisk

Zelda har jeg

Prince of Persia har ikke blod + har "wiggly-mote" styring + har PS2-versjonen som faktisk jeg bare betalte 75kr for (helt nytt)

Nå har jeg uthevet det meste av interesse (nesten alt) og for meg ser det ut som det eneste du har prøvd er Twilight Princess, og kanskje Red Steel, de andre har du dømt nedenom og hjem fordi du har dem på andre enheter. Opplevelsen i Godfather blir f.eks synes jeg annerledes når du bruker dine egene hender til å bulke butikkeierens kassaaparat med hans eget hode (til velfungerende blodsprut).

8537271[/snapback]

Ville bare legge til at det ikke er jeg som har laget listen over.

Av de spillene som nevnes er vel Excite truck det eneste spillet jeg ikke har provt til naa, men det er vel mer fordi den typen spill ikke er helt min smak. Prince of persia er jo et greit spill, men det er ikke akkurat en tittel jeg ville kalle en god grunn til aa kjope en Wii.

Call of duty 3 spilte jeg igjennom paa Xbox 360 for jeg provte Wii versjonen, og grafikken var saapass daarlig at jeg ble irritert. Kontrolleren hjelper ikke mye naar du synes spillet grafikkmessig stinker etter aa ha rundet xbox 360 versjonen forst.

Et spill som er verdt aa legge merke til er uansett Trauma center som burde komme forhaapentligvis kjapt. DS passer bedre til det spillet synes jeg, men det vil nok bli et morsomt tilskudd til Wii. Selv syntes jeg kanskje kontrolleren var litt ustabil naar jeg provte det, men det var sikkert en tidlig versjon siden det enda ikke har blitt utgitt og det er et halvt aar siden jeg provte det paa gameplay 2006.

Lenke til kommentar

8536884[/snapback]

Red Steel var tragisk

Zelda har jeg

8537271[/snapback]

Ja, jeg har bare prøvd Red Steel og Zelda, og ingen av de andre spillene som jeg har kommentert. Jeg skriver bare det som andre anmelderer og forum-folk har sagt før meg, og det vil jeg faktisk tro på.

Men det er ikke Nintendo sin feil at det kommer så mange uinteressanne spill + spill som bare har blitt portert. Jeg ELSKER Nintendo og spillene de lager, og det var hovedgrunnen til at jeg kjøpte Wii: altså for å spille spill som Zelda, Mario, Metroid osv...

Men det er skuffende at tredje-parts utviklerere ikke gjør en god nok jobb med spillene de lager. Må få lov til å klage litt på akkurat det!

Lenke til kommentar

Hmm er nok ikke lei, men har hatt en god pause fra Wii en god stund nå. Men spiller Virtual Console spill en gang i blant. Nå har jeg endelig begynt å spille litt mere pågrunn av Spiderman 3 :) Skal laste ned Star Fox 64 idag, så det blir også bra :D

Lenke til kommentar
Ja, jeg har bare prøvd Red Steel og Zelda, og ingen av de andre spillene som jeg har kommentert. Jeg skriver bare det som andre anmelderer og forum-folk har sagt før meg, og det vil jeg faktisk tro på.

Men det er ikke Nintendo sin feil at det kommer så mange uinteressanne spill + spill som bare har blitt portert. Jeg ELSKER Nintendo og spillene de lager, og det var hovedgrunnen til at jeg kjøpte Wii: altså for å spille spill som Zelda, Mario, Metroid osv...

Men det er skuffende at tredje-parts utviklerere ikke gjør en god nok jobb med spillene de lager. Må få lov til å klage litt på akkurat det!

Da har du ingen grunn til å si at de andre er elendige porter om du ikke har prøvd dem. Det blir bare feil å basere seg på det andre har sagt, for når det kommer til de spillene er leiren veldig delt. Er bare det at mange dømmer den nedenom og hjem fordi de dømmer spillene etter karakteren de har fått.

Det er lov å klage på skuffende tredjeparts utviklere, men det var vel ikke det som var poenget heller, du klager over spill du ikke har forsøkt, og det blir feil :)

Lenke til kommentar

Alikevel har han et poeng.. mange av de titlene har kommet før på andre konsoller. Hvorfor skal man f.eks betale 500kr for en lusen utgave av Prince of persia med litt nye kontroller når en kan få hele trilogien på pc på cdon.com for 99kr.

Eventuelt betale 500kr for godfather med litt nye kontroller når du kan få det på cdon til xbox for 39kr.

SSX blur er basicly ssx tricky med nye kontroller også.. så da kan du få det til sikkert godt under 200kr.

Alt i alt blir wii versjonene av disse spillene et dårlig alternativ.. kontrollene som funker sånn litt innimellom er ikke i nærheten av å være verdt forskjellen i kr. I hvertfall ikke i mine øyne.

De exclusive spillene som Wario Ware og Excite truck er hakket bedre.. men de mangler holdbarhet. Jeg brukte kanskje 1,5 timer på å runne wario ware. Spillet sliter også med at man ikke alltid trenger å gjøre det man skal for å få "rett". Noen ganger får man rett bare man er nær kontrollen omtrent. Skal man først kjøpe et Wario Ware spill, vil jeg foreslå DS versjonen.

Excite truck er sikkert fint og langvarig for en fantast som må få max på alt og slå alle rekorder.. men for oss dødelige så blir det fort en kortvarig opplevelse.

Det jeg mener er problemet med wii hittil er at ingen andre spill enn Zelda gir valuta for pengene.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Vil si en skal være litt varsom med å stole for mye på reviews og annet en leser rundt om kring. Jeg holdt av lenge med å kjøpe Excite Truck av den enkle grunn at jeg hadde hørt at det skulle være ekstremt kort og fordi jeg fryktet at kontrollene skulle ødelegge spill-opplevelsen.

Dette var et spill jeg ivertfall ikke skulle betale fullpris for, men jeg kjøpte det da gamezone hadde april tilbud på det og angrer ikke ett sekund.

Dette spille er kanskje det morsomste racing spillet jeg har prøvd siden wipeout/rollcage på psx, klart det mangler jo dybden til de fleste andre bil spill og kommer ikke nær innholdsmengden til eks. MSR eller GT. Men jeg har spillt det i 20 timer nå og har enda ikke gjort meg ferdig med "super excite" og har heller ikke rørt "challenge" enda.

Dette spillet blir i tillegg mye bedre med flere, enten man spiller splitscreen eller bytter på kontrollen i singleplayer delen.

Dette er da min subjektive mening, men det skal sies at de som sier de ikke liker spillet kommer og med en subjektiv mening. Man kan ikke forvente å teste alle spillene, men ikke døm ett spill du ikke har testet selv.

Lenke til kommentar
Alikevel har han et poeng.. mange av de titlene har kommet før på andre konsoller. Hvorfor skal man f.eks betale 500kr for en lusen utgave av Prince of persia med litt nye kontroller når en kan få hele trilogien på pc på cdon.com for 99kr.

Eventuelt betale 500kr for godfather med litt nye kontroller når du kan få det på cdon til xbox for 39kr.

SSX blur er basicly ssx tricky med nye kontroller også.. så da kan du få det til sikkert godt under 200kr.

Alt i alt blir wii versjonene av disse spillene et dårlig alternativ.. kontrollene som funker sånn litt innimellom er ikke i nærheten av å være verdt forskjellen i kr. I hvertfall ikke i mine øyne.

De exclusive spillene som Wario Ware og Excite truck er hakket bedre.. men de mangler holdbarhet. Jeg brukte kanskje 1,5 timer på å runne wario ware. Spillet sliter også med at man ikke alltid trenger å gjøre det man skal for å få "rett". Noen ganger får man rett bare man er nær kontrollen omtrent.

Excite truck er sikkert fint og langvarig for en fantast som må få max på alt og slå alle rekorder.. men for oss dødelige så blir det fort en kortvarig opplevelse.

Det jeg mener er problemet med wii hittil er at ingen andre spill enn Zelda gir valuta for pengene.

8541150[/snapback]

Nettopp: Hvorfor betale 400-500kr mer bare for å få Wii-mote styring, som i tillegg ikke funker helt som den skal? Det er jo nærmest svindel. Men jeg håper på noen eksklusive tredje-parts spill, som kan vise at det ikke bare er Nintendo som klarer å lage skikkelige Wii-spill!

Det kunne heller aldri falt meg inn å kjøpe Wario Ware, som visstnok er kort og ikke er et spesielt dypt spill. Det er penger ut av vinduet. Vil ikke ha minispill på en konsoll, der skal det være flotte, innholdsrike og nokså langvarige spill. Som Zelda: TP :love:

Lenke til kommentar

Synd at mange lar port stemplet skremme dem vekk fra spill. Jeg synes Wiimoten gir noe ekstra til spill som CoD3 og Godfather: Blackhand edition. F.eks sistnevnte, er ikke like tilfredsstillende å knuse kassaapparat med butikkeierens hode når du bruker vanlig kontroller. Men når du gjør det med dine egene hender, det er noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vel, vi kan ikke alle la oss se blind på den unike kontrolleren. Den er vel og bra og gjør noen ting mye morsommere. Jeg foreksempel liker ikke bilspill, men Exite Truck hadde jeg det rimelig gøy med. Men om ikke spillet holder generelt høy kvalitet vil ikke kontrolleren gjøre spillet til noe bedre spillopplevese synes nå jeg.

Og Bear, hvor mange ganger har du tenkt å dra frem godfather og bruke frasen "med dine egne hender"...? Du drar det jo frem i hver eneste tråd jo...

Lenke til kommentar

Jeg må si den unike kontrolleren ikke betyr så mye for meg. I Wii Sports og sånne spill er den jo vel og bra, men Zelda kunne jeg spilt med hvilken som helst kontroll. Men nå synes jeg wiimoten og nunchucken er veldig behagelige og bedre enn sixaxis og 360-kontrolleren uansett på måten de er bygd opp. For meg som er en litt mer "hardcore gamer" så er jeg litt lei, men ser ikke bort i fra at den får en bråte med nydelige 3. parts spill etterhvert. Bare se på DS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...