Juden Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Etter trening pleier jeg å drikke sjokomelk med rå egg. Altså jeg lager sjokomelk og heller inn et egg. Mange har sagt at det er farlig fordi det er mange bakterier i ett rå egg. Når man steker egg forsvinner bakteriene. Men er det allikevel farlig å spise rå egg? Det er iallfall ganske godt. Endret 3. mai 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tull. Det er ingenting i veien med å spise rå egg, så om du liker det er det bare å helle innpå. 1 Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Neh, drekka på.. Jeg drakk alltid rå egg etter trening før når jeg drev med den slags og jeg har ikke daua enda Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvorfor drikke rå egg? Det er mye bedre å steke/koke, for å så spise det. Tarmen din har store problemer med å ta opp proteinene fra råe egg. Studier har vist at det er bare ca 50% som blir tatt opp, kontra 80-90% av stekt/kokt. Og det kan forekomme salmonella i råe egg. Men i Norge blir alle egg gjennomlyst, så det er ikke noe problem her, men kan forkomme i utlandet. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvorfor drikke rå egg? Det er mye bedre å steke/koke, for å så spise det. Tarmen din har store problemer med å ta opp proteinene fra råe egg. Studier har vist at det er bare ca 50% som blir tatt opp, kontra 80-90% av stekt/kokt. Og det kan forekomme salmonella i råe egg. Men i Norge blir alle egg gjennomlyst, så det er ikke noe problem her, men kan forkomme i utlandet. 8529990[/snapback] Så det er helt greit å spise rå egg her i Norge? Lenke til kommentar
Robin1 Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 (endret) . Endret 24. mars 2015 av Robin1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå