Gå til innhold

[løst]Sette inn søkeboks i innlegg.


Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg å skrive inn [google][/google] i et innlegg. Dette ville i det tilfelle frembringe søkeboksen til google med de vanlige innstillingene inn i innlegget. Om en skrev [google]Hei[/google] ville dette stå inne i søkeboksen.

 

Men hovedsakelig ønsker jeg dette fordi jeg vil kunne sette inn "Søk i siden" i et innlegg. I samletråder, informasjonstråder kunne dette være nyttig. For å søke seg frem til spesifikk informasjon i det første innlegget hovedsakelig. Dette gjør ikke "Søk i tråd". Den finner innleggene som inneholder det du søker på, men merker ikke resultatene, derfor blir det vrient å finne det.

 

Det er integrert i alle nettlesere, men ikke alle vet at det finnes eller vet hvordan det brukes. I tillegg er det lettere å sette inn en slik søkeboks rett i innlegget enn å forklare at ved å gjøre ditt og datt kan du lettere finne frem til informasjonen du er ute etter i dette innlegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette gjør ikke "Søk i tråd". Den finner innleggene som inneholder det du søker på, men merker ikke resultatene, derfor blir det vrient å finne det.

8529369[/snapback]

Er ikke det isåfall enklere å gjøre noe med dette, isteden for den løsningen du foreslår? :hmm:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men et annet problem med "Søk i tråd" er at de tidligste innleggene kommer sist. Siden det første innlegget i de gjeldende tråder er det viktigste og sannsynligvis det en hovedsakelig søker informasjon fra dekker ikke dette behovet. I tillegg syns jeg ikke det er en fordel at en må skrolle for å unødig mye fordi innlegget kun får en liten boks å boltre seg i, det blir knøtete å se etter resultatet også da.

 

Hmm, det jeg leter etter ergo en "søk i innlegg"-funksjon som ikke er der som standard, men som en selv kan sette inn om en ønsker det.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Selvfølgelig, men et annet problem med "Søk i tråd" er at de tidligste innleggene kommer sist. Siden det første innlegget i de gjeldende tråder er det viktigste og sannsynligvis det en hovedsakelig søker informasjon fra dekker ikke dette behovet. I tillegg syns jeg ikke det er en fordel at en må skrolle for å unødig mye fordi innlegget kun får en liten boks å boltre seg i, det blir knøtete å se etter resultatet også da.

 

Hmm, det jeg leter etter ergo en "søk i innlegg"-funksjon som ikke er der som standard, men som en selv kan sette inn om en ønsker det.

8529425[/snapback]

Så hvis jeg vil ha den søkefunksjonen, men du ikke vil lage meg ha den, får jeg med andre ord ikke brukt den?

Lenke til kommentar

Det stemmer. Det skal være mulig å plassere boksen hvor som helst i det innlegget om brukeren anser det som nødvendig.

 

Om det skulle bli integrert i slutten av hver eneste førstepost eller hvert eneste innlegg generelt ville det bare bli irriterende. Om du ville hatt den der, ville jeg selvfølgelig satt den inn om du spurte. Om jeg ikke gjorde det, kunne du hørt med moderatorer om hva de synes om saken for å evt. få dem til å presse ønsket om at bruker setter inn søkeboksen.

 

Det ville bli det samme som med "spoiler", ikke alle brukere ser nødvendigheten i putte ting i "spoilere" om de skal, i de tilfeller det er helt klart at det burde benyttes kan det rapporteres og en moderator vil ordne opp i det. Hvor irriterende hadde det ikke vært å bekjempe dette fra andre veien? Ved å putte absolutt alle innlegg i spoiler? ;)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...