Gå til innhold

Det merkeligste du har lært på skolen?

Anbefalte innlegg

hmm... læreren vår tegnet og forklarte hvordan man lager hjemmebrent :p

At priatkopiering er alt man laster ned fra nette :p hehe... ja lærere er lærere..

Ellers så har jeg ikke sjønt poenget med å sitte å lese noveller og ha prøver om de O.o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i 8 klasse ble vi fortalt at vi i krl-timene kom til å ha om en fyr kalt "Haba kuk" .... var veldig morsomt der og da, men vi lærte aldri mer om han :hmm:

læreren lo høyest da... gøy fyr! :D

han satt i trappa en gang da en elev i klassen kom med mobilen og tok bilde av den begynnende månen hans.... resulterte i en vill sprint gjennom hele skolebygget :p bare på pur f ...

Lenke til kommentar

Som en annen nevnte her, så lærte vi også på barneskolen at ca 1/10 elever er homofile. Husker o-fag's lærern sa at, "Ja no sitter det minst en person i dette klasserommet som er homofil, men statistisk sett kan vi si to. Det vil stemme bedre med virkeligheten. Tenk på det da gutter og jenter, vi har homofile elever i klassen, hoho.."

Lenke til kommentar
Jeg har lært at ordet "man" ikke er et norsk ord og ikke skal brukes under noen sammenhenger, særlig ikke når man skriver stiler, artikler eller til examen.

Det er det tåpeligste lærerne har prøvd å få i meg og jeg skriver "man" bare på trass, samt at jeg virkelig liker ordet.

8533287[/snapback]

"Man" er et talentløst ord. Det er upresist, vagt og tåkete. Hvorfor skal du bruke det? Hver gang du skriver "man" så har du et konkret eksempel i tankene.

Eksempel:

"Dette verktøyet kan man bruke for å skrive bedre norsk".

vs

"Dette verktøyet kan ELEVENE bruke for å skrive bedre norsk".

"Man" hører hjemme blant politikere som febrilsk prøver å ro seg unna ubehagelige spørsmål. Norsklæreren min mente det samme som din, og jeg har adoptert denne oppfatningen. "Man" ER virkelig unødvendig!

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Jeg har lært at ordet "man" ikke er et norsk ord og ikke skal brukes under noen sammenhenger, særlig ikke når man skriver stiler, artikler eller til examen.

Det er det tåpeligste lærerne har prøvd å få i meg og jeg skriver "man" bare på trass, samt at jeg virkelig liker ordet.

8533287[/snapback]

"Man" er et talentløst ord. Det er upresist, vagt og tåkete. Hvorfor skal du bruke det? Hver gang du skriver "man" så har du et konkret eksempel i tankene.

Eksempel:

"Dette verktøyet kan man bruke for å skrive bedre norsk".

vs

"Dette verktøyet kan ELEVENE bruke for å skrive bedre norsk".

"Man" hører hjemme blant politikere som febrilsk prøver å ro seg unna ubehagelige spørsmål. Norsklæreren min mente det samme som din, og jeg har adoptert denne oppfatningen. "Man" ER virkelig unødvendig!

8535208[/snapback]

"Man" er et veldig fint og nødvendig ord når man skal drøfte og være diplomatisk. Det er veldig vanskelig å skrive en saklig og godt argumentert artikkel som skal vise to sider av samme sak uten å bruke "man". Å si at dette er et talentløst ord er bare tåpelig.

Lenke til kommentar

Jeg søkte gjennom mine egne innlegg, og fant mer enn nok eksempler på steder hvor noe annet enn man ikke ville passet.

"Jeg synes ikke man skal bli skeptisk til mennesker [...]"

"[...] og se om man kan lage en bedre film enn første gang."

"Når man må trekke frem serien i sin kjipeste inkarnasjon for å vinne [...]"

Jeg kan ikke se problemet med å bruke ordet.

Lenke til kommentar
Jeg søkte gjennom mine egne innlegg, og fant mer enn nok eksempler på steder hvor noe annet enn man ikke ville passet.

"Jeg synes ikke man skal bli skeptisk til mennesker [...]"

"[...] og se om man kan lage en bedre film enn første gang."

"Når man må trekke frem serien i sin kjipeste inkarnasjon for å vinne [...]"

Jeg kan ikke se problemet med å bruke ordet.

8535573[/snapback]

Jeg spør igjen, jeg. Hvem sikter du til?

1. Hvem skal ikke bli skeptisk til mennesker? Alle?

2. Hvem skal forsøke å lage en bedre film enn første gang?

3. Hvem trekker frem serien i sin...?

For all del. Setningene fungerer, og særlig til den første ville nok jeg også skrevet "man" hvis jeg formulerte meg som du har gjort her. Men generelt syns jeg "man" skal unngås.

Nok vås. Tilbake til topic! :)

Lenke til kommentar

Vi har sånn tak der du kan kaste luer opp og så sitter de fast og da noen begynte og whine da sa læreren " Nå skal jeg lære deg og gjør igjen så kasta han luen til gjerningsguttene opp så deres satt seg fast.

En annen lærer ble så sint at begynnte og skrike "Idioter, Dere kan ingen ting,dere vet ingen ting, dere er ikke verdt noen ting" sto han og skrek pga vi sa Ubåt :confused:

Lenke til kommentar
Skulle man brent litteraturen til Marx i samme sleng? Hitlers Mein Kampf? Tåpelig tankegang, informasjon skal være fri og tilgjengelig for alle.

8536358[/snapback]

Hadde man satt på advarsler om at innholdet bare er vrøvl så hadde det kanskje gått greit, men du må huske på at mange leser det og tar det som sannheten.

Lenke til kommentar
Skulle man brent litteraturen til Marx i samme sleng? Hitlers Mein Kampf? Tåpelig tankegang, informasjon skal være fri og tilgjengelig for alle.

8536358[/snapback]

Hadde man satt på advarsler om at innholdet bare er vrøvl så hadde det kanskje gått greit, men du må huske på at mange leser det og tar det som sannheten.

8536440[/snapback]

Og hvem bestemmer hva som er vrøvl? Jeg trodde det var forkjempere av kristlige tekster som var de mest trangsynte, men man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...