Gå til innhold

Det merkeligste du har lært på skolen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På skolen har jeg lært mye nyttig, det viktigste er nok at ærlighet varer lengst. Straffen, altså.

Indeed.

Løgn blir belønnet som bare det på skolen. Kanskje en god forbredelse av hvordan Den Store Verden er?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg lærte div. triks bedrifter kan prøve seg på for å snyte på skatten. Husker ingen av dem nå lenger, though.. Jo, også lærte vi at det finnes noe...eh, tilsvarende aksjer, men du handler med levende ting. Du "investerer" i f.eks. 500 kyr og håper du får solgt dem til en høyere pris før noen leverer dem i hagen din. Husker ikke hva det het..

Men samfunnsøkonomilærern min var en trivelig kar, det!

Lenke til kommentar

Var vel da engelsk læreren vi hadde fra 8.-10. klasse lærte oss en spesiell måte og sette "fucking" inn i et steds navn for å vise at man ikke likte stedet.

Eks:

"Dub'fucking'lin" - Man'fucking'chester"

Lenke til kommentar

det beste var i går når en nokså freaky jente i klassen spurte heimkunnskaps-læreren vår hva di personene som ikke spiste noe med skugge åt. (hun hadde visst sitt det på film og trudde på de, samme jente som såg jesus i eit speilegg) jo da sier læreren, ehm jo di bor nok på ekvator der sola altid står rett opp og ned og derfor ingen skygger. lo så fælt av henne at jeg fikk anmerkning.

Lenke til kommentar

9ene klasse i musikktimen om rockens historie. Når læreren var 100% sikker på at Jimi Hendrix var en hvit person som hadde videreutviklet de svartes musikk.

Ok.. Greit nok at det finnes et par sære Gaahl lignende folk som bor langt i fra sivilisasjon her i Norge som kanskje ikke vet at Hendrix var en svart mann. Men en musikklærer?!

Lenke til kommentar

Jeg har lært at ordet "man" ikke er et norsk ord og ikke skal brukes under noen sammenhenger, særlig ikke når man skriver stiler, artikler eller til examen.

Det er det tåpeligste lærerne har prøvd å få i meg og jeg skriver "man" bare på trass, samt at jeg virkelig liker ordet.

Også lært at det ikke er ok for en gutt å leke med dukker, ikke like fotball og sport, og heller ikke ville leke med jentene og være med de, evt. sitte alene på trappa og lese, fremfor å leke med guttene og erte jentene.

Samt at det er helt okay og påbudt for vår kvinnelige gymlærer å stå fullt påkledd å se på oss mens vi dusjet og om vi prøvde å dekke oss til, lo hun og dro bort håndkleet og sa at slikt var hun vant med fra før av :ermm:

Samt at det også er helt okay at alle de mannlige lærerne tafser og klår på elevene fra 7. klasse og utover, og at det er normalt å bruke vold mot elever og at det ikke skal anmeldes eller komme ut og at uansett om du prøver å anmelde en lærer for vold eller for seksuell trakassering, så hjelper det ikke det minste.

Lenge leve skolen :w00t:

Lenke til kommentar
Vi ble fortalt at 1/10 ungdomsskoleelever er homofile.

8532380[/snapback]

Sånn sier de for at homofili skal være så vanlig. "1-3 elever i hver klasse er homofile", det er vel mindre enn som så. . .

Lenke til kommentar
Jeg har lært at ordet "man" ikke er et norsk ord og ikke skal brukes under noen sammenhenger, særlig ikke når man skriver stiler, artikler eller til examen.

Det er det tåpeligste lærerne har prøvd å få i meg og jeg skriver "man" bare på trass, samt at jeg virkelig liker ordet.

8533287[/snapback]

På nynorsk skriver man <ein> istedenfor <man>, men på bokmål så er det bare å kjøre på med man, om jeg ikke husker feil. :scared:

Lenke til kommentar
Ler enda av lappen som henger på datarommet på skolen:

"Datamaskinen skrus av og på ved å trykke på knappen på harddisken".

8530410[/snapback]

Jeg driver å setter opp språklabben på skolen her nå, og fant en del ark som en lærer hadde laget:

"On-tast på harddisk under bordplata - er denne på, venstreklikk mus.

Ved fortsatt svart skjerm - trykk restart-tast på harddisk.

..."

Står dog ingenting om å skru på skjermen, og dette er VGS :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...