StefanDahl Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg har kjøp meg nytt hovedkort, cpu og minne. Det er 4 stk LED på hovedkortet som lyser i forskjellige koder. Er det LED1 som er innerst og LED4 som er utterst. Vis det er LED1 innerst: Når jeg starter pc`en lyser LED1, 2 OG 4 på hovedkortet rødt og LED3 lyser grønt. Når LED3 lyser grønt står det i manualen at det betyr "initializing keyboard controller" og hva betyr det? Er hovedkortet mitt ødelagt? MVH STEFAN Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 veeeel....normenn er aldri vert berømte for og lese manualer..... men, jeg kan garantere deg at du kan finne vsaret i den, eller på nettet (google is ur friend) eller på msg boards på hovedkort produsentens hjemmesider Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hva slags hovedkort, CPU og RAM har du? (Merke, produsent, osv.) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Du har sikkert et MSI- kort du tenker jeg, og hvis det er så - så er det ikke noe problem med kortet ditt. Jeg har 2 stk. MSI hovedkort, og på begge er det slike lys - og de lyser slik som du sier. Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Hva slags hovedkort, CPU og RAM har du? (Merke, produsent, osv.)[/quote Jeg har et MSI k7t266 pro en AMD xp 2000+ og en Micron 256mb ddr dimm266 minne brikke1! Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Du har sikkert et MSI- kort du tenker jeg, og hvis det er så - så er det ikke noe problem med kortet ditt. Jeg har 2 stk. MSI hovedkort, og på begge er det slike lys - og de lyser slik som du sier. Ja jeg har et MSI kort. Har et MSI k7t266 pro kort. Men hva er det som er galt når hovedkortet bare står og uler og ikke starter i det hele tatt? Det får ikke kontakt!! HJELP MEG!! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 veeeel....normenn er aldri vert berømte for og lese manualer..... men, jeg kan garantere deg at du kan finne vsaret i den, eller på nettet Og heller har vi aldri vært berømte for å kunne skrive skikkelig heller, har vi vel? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Er du sikker på at kortet ditt støtter XP2000+ ? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Kortet støtter xp 2000+ med Bios versjon 3.3 - det er retta mange feil med nye Bios-versjoner etter det: Her Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 http://www.ocshoot.no/beepcodes.html Hvorfor kan dere ikke bare sjekke Ocshoot ? Manualer og Google er også fine værktøy. Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 men hvordan får jeg oppgradert bios når den ikke starter? må jeg låne en cpu som hk`et mitt støtter da eller? pc`en min bare står og "uler" når jeg skrur den på! Men det er det som er feilen at den ikke støtter AMD xp 2000+? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Vet ikke hvordan kortet ditt fungerer med en Bios som ikke støtter cpu'n - om den bare klokker den ned, eller nekter å starte. Ville sjekka/ bytta vifta, om den kanskje snurrer for sakte ( senere Bioser har retta dette ). Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Den nekter og starte, den bare står og "uler". Men ver det fordi hk`et ikke støtter xp 2000+? hvordan sjekker jeg cpuvifta om den går for sakte a? Har en helt ny taisol heatpipe for socket A! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hvilken vifte er det du har? Jeg vet at noen hovedkort har følere som vil gjøre det slik at hvis viften har for lav hastighet, så vil ikke PC'n boote. Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Hvilken vifte er det du har? Jeg vet at noen hovedkort har følere som vil gjøre det slik at hvis viften har for lav hastighet, så vil ikke PC'n boote. har en helt ny taisol heatpipe for socket A som jeg kjøpte på microplex rett før jul! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hvis det er den Taisolen som du betalte 359,- for, så er det ihvertfall ikke omdreiningstallet som er problemet. Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Hvis det er den Taisolen som du betalte 359,- for, så er det ihvertfall ikke omdreiningstallet som er problemet. ja det er den! Men hva kan være problemet da? Jeg har ikke peiling! kan det være fordi hk`et mitt ikke støtter så stor cpu som xp 2000+?? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 ja det er den! Men hva kan være problemet da? Jeg har ikke peiling! kan det være fordi hk`et mitt ikke støtter så stor cpu som xp 2000+?? Så hvis Bios er en versjon før 3.3 - de kommer ofte med 'first release' - har du mulighet, lån en mindre cpu, og flashe Bios med den på kortet. Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 ja det er den! Men hva kan være problemet da? Jeg har ikke peiling! kan det være fordi hk`et mitt ikke støtter så stor cpu som xp 2000+?? Så hvis Bios er en versjon før 3.3 - de kommer ofte med 'first release' - har du mulighet, lån en mindre cpu, og flashe Bios med den på kortet. Takk, men jeg trur jeg kjøper meg et nytt hovedkort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå