Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?

Anbefalte innlegg

Syns spillet så langt har vært fint, det ligner VELDIG på gothic 3 på VELDIG mange måter.

Men syns man går litt fort opp i lvl, har spillt 40 min nå og er lvl 5 har, skader nesten 100 damige med en stokk, fant en god armor som jeg bruker som gir meg nesten 100 i beskyttelse mot slashing damige og drepr det meste jeg møter på 3-4 slag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, etter hvert møter du på noen svære jævler, og da skal du være glad for at du har høy level. Noen av disse ogre-folkene som du finner i noen grotter er blant annet veldig harde å ta, selv for de som er sterke. Du kan ta dem ved å hugge på dem og unngå slagene deres, men du tåler bare 1-2 slag fra dem før du dør.

Det samme gjelder når du har horder av skjeletter som kommer mot deg, spesielt hvis de har bueskyttere baki der. Da kan det fort bli vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke blokkering. Jeg sa unngåelse. Man bruker den "hopp tilbake" tasten til å unngå slag. Max-lvl vet jeg ikke. Tror ikke det finnes noen. Jeg har i allefall kommet ganske langt. Vanlige skapninger er ingen fare, og nå er snart ikke horder av skjeletter noen stor fare heller - men jeg møter stadig på nye fiender som yter en større trussel. Spesielt i main-quest.

Lenke til kommentar

gleder meg til å spille mer, men det krever mer enn det bør, ikke like ille som gothic 3, men ligger på 25fps og faller ned på 15 når jeg slåss.

men er kult at det er mange rustinger, fant en mail sak, så fant jeg en mail sak til og begge var lvl 1 så jeg trodde de var det samme, men da jeg sjekka viste det seg at den andre jeg fant hadde nesten x2 så mye beskyttelse

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Spillet blir rett og slett for lett etterhvert! Det blir ingen utfordringer lenger. Husker jeg tenkte at da jeg møtte dragene nede ved den orkeborgen at jeg endelig skulle få en utfordring, men neida! 1-2 skudd med buen og de var daue! Til og med bossen utenfor døren på slutten døde etter et skudd!
Lenke til kommentar

nå kan jeg si min nybegynner dom etter 1 time spillt

vet spillet er alt for stort til å si noen ferdig dom etter en time men så langt er jeg meget fornøyd

Dette virker som spillet OB og Gothic 3 burde være, i OB er det vel 12 rustinger total eller noe, jeg har etter 1T7M kommer over 15 forskjellige rustinger og kanskje 20 forskjellige våpen, har lagt nesten alle poengene mine i strenght og vitality men ser at attack og Defence går ned, når jeg kommer opp i lvl så det virker som du må legge litt i dexterity så går attack og defence opp, jeg letter etter et brukbart sverd men så langt er en stokk jeg fant overlegen alt annet, har også gitt den litt firedamge så den skader ekstra bra. og da kommer vi til noen annet jeg liker med spillet, alchemy, i OB er det kjedelig du får ikke så mye ut av det og jeg fant aldri noe poeng å rote med det, men her kan man virklig få bonuser, lagde en krystal som økte, dexterity, vitality og strenght permanent, noe som er meget bra og tøft.

har gjort noen små quester her og der, blant annet skulle jeg ta ut en hau med skjeletter som var gøy, dra frem stokken og begynn å sving, møtte et stort skjelett som skade meg my, men det tålte bare noen slag det også før det falt sammen.

har ikke brukt noe penger så jeg har vel 4000 nå, letter fremdeles etter støvler og hansker som er bedre enn de jeg begynnte med uten hell, men har funnet hjelm, bryst rustning og rustning for beina som har gitt meg mye beskyttelse, liker det meste med spillet egentlig, det krever som sagt mer enn det bør grafisk ligner det veldig på Gothic 3 det samme med slåssinga, skulle nesten tro de hadde brukt samme motor på alt.

spillet har en fin boks med bra box art, stor og fyldig manual og et STORT kart.

en annen ting som jeg liker med spillet som jeg aldri fikk med OB eller Gohic 3 var lysten på utforsking, man velger en random retting og setter av sted.

en ting jeg lurer på, det er visse ting jeg ikke kan legge points i som å bruke 2 våpen samtidig, men det står ikke noe lvl jeg må opp i før jeg kan bruke det, hvordan "låser man opp" de sakene?

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
en ting jeg lurer på, det er visse ting jeg ikke kan legge points i som å bruke 2 våpen samtidig, men det står ikke noe lvl jeg må opp i før jeg kan bruke det, hvordan "låser man opp" de sakene?

9091010[/snapback]

Du må finne en trener som kan lære deg første nivå. Trenere finnes gjerne rundt i byer og leire. Trenere har et ikon som ligner oppdragsgivere, men de er røde, ikke grønne, hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

ok, takk, er nå i min andre time og har møtt på ting som dreper meg lett, feks snow orcs tok vel 3 slag fra en før jeg døde, og det var liksom 10 av dem.

men fikk drept 10 dverger og 5 dverg spøkelser selv om det tok en del health potions. driver å koster meg med alchmey saken, våpen kan ble meget effektive når man gir dem, fire/cold/poison ect. også kan man gi seg selv beskyttesle mot de samme sakene,

fikk også en nøkkel til der du begynner i spillet, når du drepr 2 folka, også er det en stor ting bak et gitter, fikk nøkelen dit, og den gir deg 5 points å bruke på de 4 hoved sakene, og 7 points å bruke på de andre sakene, men man måtte da slåss mot 5 dverg spøkelser etterpå

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Level scaling er rein ondskap. Teknisk sett er det at heile spelverda skalerar seg til ditt nivå, slik at du alltid møter fiendar som er tilpassa det nivået du er på. Der er dei som meiner dette er bra, men dei tek feil:

* Det skadar innlevinga ved å gjere spelverda inkonsistent. Til dømes kan ein nybyrjar i sverdfekting bli "champion of the arena", for so seinare, når han er mykje sterkare og har overvunne demonar og halvgudar, å bli banka opp av ei vanleg vakt.

* Det gjer spelet forutsigbart og keisamt. Noko av det som er aller best med t,d, Gothic-spela, er at du aldri veit kva du møter på. Plutseleg kan det dukke opp noko du ikkje har ein sjanse mot, og då er det berre å ta beina fatt. Då har du òg noko å strekke deg etter.

Novel, eg bestilte Two Worlds i dag. Det blir spennande å sjå om det kan måle seg med Gothic 3. :)

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Jeg prøvde og gå magic men fikk det ikke helt til og virke. satte en del poeng for og få mana, men jeg går tom før jeg har drept en.

Er det noe jeg bør gjør utenom og sette poeng i feks fire for og få sterkere speller samt kjøpe noen recepies av diverse folk rundt?

Som sverd og bra rustning va det lettere en når jeg valgte og gå magic opp til lv8 og så stoppa jeg for det går ikek an og drepe noen nesten.

Lenke til kommentar
Fint om du setter slikt i spoiler-tags (jeg gjorde det for deg nå). ;)

9092016[/snapback]

takk, men så ikke på de som en spoiler da det ikke hadde noe med main questen, og det egentlig ikke var et quest i det hele tatt.

men viss du syns det spoila så var det vel en spoiler :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...